Doskonalenie umiejętności i nabywanie nowej wiedzy to podstawa pracy w tak dynamicznej branży jaką jest marketing internetowy. Zdajemy sobie z tego sprawę i często uczestniczymy w różnego rodzaju szkoleniach – tym razem przyszedł czas na stanięcie oko w oko z reklamą Google Shopping. Z przyjemnością wzięliśmy udział w warsztatach organizowanych przez Google, które zostały stworzone z myślą o osobach, które na co dzień zajmują się tworzeniem i optymalizacją takich kampanii.
O naszą wiedzę zadbał Maciej Lewiński, a szkolenie które przeprowadził poruszało tematykę sieci wyszukiwania z reklamą w Zakupach Google. To obszar naszych działań, dlatego w warsztatach uczestniczył nasz zespół Reklam Google, czyli Sławek Węgliński, Piotr Sobieś, Rafał Wojtalik oraz zespół Sprzedaży – Marcin Sarbinowski, Paweł Schmidt i Gosia Korolkiewicz. #wiemyjak
Spotkanie podzielone było na 3 części, a pierwsza z nich dotyczyła reklamy dynamicznej. Skupiliśmy się na omówieniu działania takiej reklamy, jej skuteczności i oceny przyszłych planów Google. Następnie przeszliśmy do głównego tematu szkolenia – kampanii Google Shopping. Po krótkim wprowadzeniu przyszedł czas na sedno sprawy i przyjrzenie się mechanizmom funkcjonowania reklamy w Zakupach Google, a także pogłębienie wiedzy dotyczącej przygotowania bazy produktów do kampanii i konfiguracji konta Google Merchant Center, tak aby reklama było możliwie jak najbardziej skuteczna. To pozwoliło nam spojrzeć na Google Shopping z szerszej perspektywy i uporządkować dotychczasową wiedzę.
Na koniec czekała nas mała niespodzianka i otrzymaliśmy gadżety od Google, w tym kubki za prawidłowe odpowiedzi dotyczące omawianych zagadnień.