EACTIVE finalistą European Search Awards 2025

Z wielką radością informujemy, że zostaliśmy finalistą prestiżowego konkursu European Search Awards 2025 w kategorii BEST PPC CAMPAIGN (SMALL). Nasz projekt realizowany dla AT‑Outlet.pl znalazł się na shortliście spośród setek zgłoszeń z całej Europy. To dla nas ogromne wyróżnienie oraz potwierdzenie skuteczności naszych zaawansowanych strategii Google Ads. #AktywujSwójMarketing

O konkursie European Search Awards

European Search Awards to prestiżowy konkurs, w którym agencje i specjaliści SEM/SEO z całej Europy rywalizują o tytuł najlepszych realizacji w branży marketingu internetowego. W ramach kilkunastu kategorii jury ocenia innowacyjność strategii, skuteczność wdrożeń oraz osiągnięte wyniki biznesowe. Ogłoszenie zwycięzców zaplanowano na 8 maja 2025 roku, podczas uroczystej gali w Dublinie.

EACTIVE na shortliście

Z dumą informujemy, że nasz projekt realizowany dla AT‑Outlet.pl znalazł się na shortliście European Search Awards 2025 w kategorii BEST PPC CAMPAIGN (SMALL). To ogromne wyróżnienie dla naszego zespołu, który konsekwentnie rozwija zaawansowane strategie Google Ads. Teraz z niecierpliwością czekamy na ogłoszenie zwycięzców 8 maja.

O kampanii dla AT-Outlet.pl

Głównym celem, jaki postawił przed nami klient AT‑Outlet.pl, było osiągnięcie co najmniej 700% ROAS oraz generowanie określonych miesięcznych przychodów z reklam Google Ads.

Struktura działań reklamowych opierała się przede wszystkim na kampaniach Performance Max, z sygnałami opartymi na użytkownikach zainteresowanych komputerami stacjonarnymi i laptopami oraz na listach remarketingowych. Wykorzystaliśmy również niestandardowe grupy odbiorców dla wybranych słów kluczowych. Podzieliliśmy kampanie według potencjału sprzedażowego produktów i ich kategorii. Uzupełniliśmy tę strukturę o kampanie tekstowe.

Kampanie tekstowe:

  • Kampanie ukierunkowane na słowa kluczowe marki;
  • Dynamic Search Ads z oddzielnymi grupami dla poszczególnych podstron i kategorii na stronie;
  • Wyselekcjonowane frazy w dopasowaniu do wyrażenia dla wybranych, większych miast w Polsce;

Performance Max:

  • Podział na dwa CSS (Google CSS i EACTIVE CSS) w celu uniknięcia kanibalizacji i zwiększenia widoczności produktów w Shopping Ads;
  • Wykorzystanie skryptu Mike’a Rhodesa do dzielenia produktów na podstawie danych o ich widoczności i rentowności, tworząc oddzielne kampanie dla bestsellerów, produktów z potencjałem i produktów, które nie miały szansy być wyświetlane wcześniej ze względu na budżet lub silniejsze produkty;
  • Dostosowanie docelowego ROAS do każdej kampanii i wykluczenie produktów nierentownych;
  • Dodatkowo testowanie kampanii PMax z zasobami i bez nich i stosowanie tego rozwiązania zamiennie, aby wygenerować jak najwyższe wyniki.

Wyzwania i ich przezwyciężenie

Największym wyzwaniem była zmienność oferty – częsta rotacja asortymentu w magazynie oraz brak stałej grupy produktów, sprzedawanych przez cały rok (niezależnie od pory roku) wymuszały dynamiczne monitorowanie ROAS produktów i kategorii i szybkie wskazywanie nowych potencjalnych bestsellerów. Dzięki połączeniu skryptu i danych z GA4 na bieżąco tworzyliśmy listy produktów będących w bieżącej sprzedaży oraz tych, które nie konwertowały lub nie wyświetlały się w wynikach wyszukiwania Google, co pozwoliło na efektywniejsze wykorzystanie budżetu reklamowego.

Dodatkowo rywalizowaliśmy z największymi sieciami RTV/AGD, ponieważ celem reklamy była sprzedaż komputerów topowych marek. Musieliśmy uwzględnić rynek urządzeń używanych, co utrudniało precyzyjne targetowanie w większości przypadków.

Wyniki kampanii

Skupiliśmy się na optymalizacji kampanii pod kątem ROAS, aby osiągnąć cel ROAS wynoszący 700%, ale także przekroczyć ten cel tak wysoko, jak to możliwe.

Podsumowanie rezultatów za 2024 rok w porównaniu do 2023:

  • ROAS: wzrost z 792% do 1028%
  • Przychody z reklam: wzrost o 90%
  • Ruch brandowy: wzrost kliknięć z 27 475 do 29 864, wzrost wyświetleń z 47 112 do 51 836
  • Sprzedaż z ruchu brandowego: wzrost o 79,8%

Kluczowe czynniki sukcesu to przemyślana struktura kampanii dostosowana do ścieżki użytkownika, zaawansowana optymalizacja produktów z wykorzystaniem skryptu Mike’a Rhodesa oraz skupienie się przede wszystkim na ROAS.

Co wyróżnia naszą kampanię?

Nie tylko osiągnęliśmy spektakularne wyniki, znacznie przekraczając KPI klienta, ale także wdrożyliśmy unikalne podejście do optymalizacji i zarządzania budżetem. To, co nas wyróżnia, to nasze strategiczne podejście do kampanii Performance Max. Wykorzystanie skryptów i danych umożliwiło precyzyjne zarządzanie produktem, wyeliminowanie nieefektywnych wydatków i skupienie budżetu na najbardziej dochodowych produktach. Co więcej, nasze działania nie ograniczały się do generowania konwersji — miały również silny wpływ na wzrost świadomości marki, co potwierdza wzrost kliknięć w wyszukiwaniach marki i wzrost sprzedaży z ruchu marki. Nasza kampania jest przykładem tego, jak innowacyjne podejście do struktury kampanii może maksymalizować wyniki nawet przy ograniczonym budżecie.

Oczekujemy na wyniki

Jesteśmy dumni, że nasza praca została doceniona przez jury European Search Awards 2025. Teraz z niecierpliwością czekamy na 8 maja, kiedy zostaną ogłoszeni zwycięzcy. Trzymajcie kciuki!

Shortlista European Search Awards 2025

Przejdź do komentarzy
Ocena artykułu:
4.7/5 (53)

Komentarze

Dodaj komentarz