Firmowa strona internetowa – co powinna zawierać?

Masz firmę i szukasz sposobu na to, jak dotrzeć do szerszego grona odbiorców? Firmowa strona internetowa jest więc tym, czego potrzebujesz. Nie może to być jednak byle jaka strona. Aby witryna firmy była atrakcyjna dla potencjalnego klienta i mogła być pozycjonowana, koniecznie musisz zadbać o  kilka elementów. Z tego artykuł dowiesz się, co powinno zawierać profesjonalna strona www. Sprawdź, jakie to proste. #wiemyjak

firmowa strona internetowa

POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

1. Firmowa strona internetowa musi być atrakcyjna

Projektując witrynę internetową zadbaj o to, by jej strona graficzna była dopasowana do grupy docelowej Twojej firmy. Staraj się, by to, czym zajmuje się Twoja firma korespondowało z estetyką strony. Nie korzystaj z gotowych  szablonów, ponieważ szybko może okazać się, że inne przedsiębiorstwo wpadło na taki sam pomysł. Potencjalni klienci, gdy to zauważą, nie będą traktować Cię poważnie. Pamiętaj też, że grafika to nie tylko zdjęcia oraz kolorystyka. Zadbaj o czytelne czcionki w pasującym do projektu kolorze.

Jeżeli zależy Ci na tym, by klienci docenili Twoją firmową stronę internetową, weź również pod uwagę intuicyjność oraz łatwość nawigacji. Dobrze zaplanowana strona www potrafi przykuć do siebie internautów na dłużej niż kilka sekund. Jest to bardzo ważne, ponieważ w Internecie chodzi właśnie o to, by zwrócić czyjąś uwagę na to, co chcemy mu przekazać.

2. Nie zapomnij o posiadaczach urządzeń mobilnych

Dobra firmowa strona www powinna być responsywna. Oznacza to, że musisz dopasować jej zawartość do możliwości technicznych urządzeń mobilnych. Jej rozdzielczość powinna się dopasowywać do wielkości ekranu internauty. Nie musimy Cię chyba przekonywać, jak ważna jest responsywność. Na pewno nie raz próbowałeś przejrzeć na telefonie komórkowym strony, które nie były do tego przystosowane. Mikroskopijna czcionka i nawigacja z kosmosu, mogą doprowadzić do białej gorączki nawet najspokojniejszego człowieka. Nie funduj więc takich przeżyć potencjalnym klientom swojej firmy i spraw, by Twoja witryna internetowa mogła być przeglądana na urządzeniach mobilnych. Pamiętaj też, że Google patrzy na responsywne strony dużo życzliwym wzrokiem.

3. Content is the king

Zasada znana każdemu, kto zajmuje się marketingiem internetowym. Firmowa strona www może być idealna pod kątem technicznym i wizualnym, ale to na nic, jeżeli nie będzie na niej ruchu. Ten możesz zapewnić poprzez stworzenie atrakcyjnych i angażujących treści. To właśnie one sprzedają, a nie wysokiej jakości zdjęcia umieszczone w zakładce “Galeria”.

Treści, które publikujesz, powinny być przede wszystkim spójne i wartościowe pod kątem merytorycznym. Pisząc je, staraj się postawić na miejscu potencjalnego czytelnika. Zastanów się, czego może chcieć się dowiedzieć i jak rodzaj contentu będzie dla niego najlepszy. Profesjonalne teksty mają jeszcze jedną zaletę – są niezwykle ważnym czynnikiem, który wpływa na pozycjonowanie stron www. Najlepiej będzie, gdy przy tworzeniu tekstów pomoże Ci doświadczony copywriter. Przeczytaj: Co to jest content marketing i jakie oferuje korzyści?

4. Przewiduj potrzeby

Podczas projektowania strony www zastanów się, czego na Twojej witrynie może szukać osoba, która trafia na nią po raz pierwszy. Badania, które przeprowadziła firma Millward Brown SMG/KRC wykazały, że prawie 69% ankietowanych jest zainteresowana szybkim znalezieniem danych teleadresowych. 85% badanych stwierdziło z kolei, że firmowa strona internetowa powinna szybko dostarczać informacje o usługach i ich cenach.  

Potraktuj te wyniki jako jednoznaczny sygnał, że potencjalni klienci oczekują konkretów. Nie interesuje ich lanie wody oraz wielostronicowe eseje. Ważny również jest formularz kontaktowy. Dzięki niemu Twoi klienci będą mogli szybko odezwać się do Ciebie i zadać pytanie. Dobrym pomysłem jest też mapka z dojazdem do firmy. Istnieje część użytkowników, którzy są zainteresowani tego typu informacją. Dodatkowo Twoja firmowa strona www może zawierać również blog oraz newsletter. Będziesz dostarczać w ten sposób aktualnych informacji dotyczących Twojego przedsiębiorstwa i jego oferty.

5. Słuchaj Google

Atrakcyjny wizualnie projekt, dobry content oraz responsywność są bardzo ważne, ale to jeszcze nie wszystko. Jeżeli chcesz, by Twoja firmowa strona www była na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania, musi być dobrze zoptymalizowana pod kątem aktualnych wymagań Google. Jej architektura musi być zgodna z algorytmami, które aktualnie decydują o pozycjonowaniu. Jeżeli doprowadzisz do tego, że Twoja internetowa strona www będzie wysoko w wynikach wyszukiwania, wejdzie na nią więcej potencjalnych klientów, co z kolei z całą pewnością przełoży się na wyniki sprzedaży. Oprócz wymiernych korzyści z wysokiej pozycji, zyskasz również wizerunek lidera branży oraz poważanie wśród odbiorców.

Już wiesz, co powinna zawierać strona internetowa firmy

Profesjonalnie wykonana firmowa strona internetowa to prestiż oraz szansa na zdobycie dotychczas niezdecydowanych klientów. Poprzez nią zbudujesz swoją markę oraz wiarygodność. Pokażesz też użytkownikom, że jesteś nowoczesny i dbasz o to, by każdy mógł łatwo dotrzeć do informacji na Twój temat. Potraktuj budowę strony www jak szansę na rozwój dla swojej firmy. Bardzo szybko przekonasz się, że efekty tych działań przejdą Twoje najśmielsze oczekiwania. Ważne tylko byś pamiętał o istotnych szczegółach technicznych. Bez nich witryna nie osiągnie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania, a jej widoczność się nie zwiększy. Potraktuj więc na poważnie nasze porady, a Twoja firma wypłynie na zupełnie nowe wody. To łatwiejsze niż myślisz!

#wiemyjak jak pozycjonować Twoją stronę

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Gość pisze:

    Dobry i przejrzysty wpis o tym co przede wszystkim powinna zawierać strona internetowa.
    Osobiście tak jak przedmówcy dodałbym jeszcze aspekt związany z szybkością ładowania strony, gdyż jest to bardzo ważne.
    Tak samo w kontekście Content is King i Łatwości nawigacji, warto zwrócić uwagę na aspekt architektury informacji na stronie. Grunt aby tego typu działania były planowane z góry i koordynowane między właścicielem strony a podmiotami, z którymi współpracuje (jak na przykład agencje SEO). Przy okazji tego nie tylko będą zadowoleni użytkownicy przez ułatwienie im nawigacji ale także jest to istotne z punktu widzenia Google.
    Ciekawym uzupełnieniem powyższego wpisu (jako ciąg dalszy lub osobny artykuł) byłoby uwzględnienie czego nie robić ze stroną internetową i o co należy zadbać przed współpracą (lub zaraz na jej początku), począwszy od opłacenia i pilnowania domeny, hostingu, poczty, certyfikatu SSL, po kopie baz i strony.
    Pozdrawiam.

  2. ArtWar33 pisze:

    Bardzo fajny wpis czekam z niecierpliwością na kolejny.

  3. Karol pisze:

    Dobrze napisane! Wspomniałbym jeszcze o narzędziach analitycznych i komponentach umożliwiających łatwiejszy kontakt potencjalnego Klienta poprzez stronę internetową, np. chat. Przy rosnącej konkurencji, tego typu elementy zwiększają szansę na kontakt ze strony odwiedzającego.

  4. Przemysław pisze:

    Bardzo dobry artykuł, dodałbym jeszcze jako dodatkowy punkt obecność w social media. Warto mieć profile na Facebooku czy Instagramie, nawet na niezbyt popularnym w Polsce Twitterze. Wielu internautów porusza się prawie wyłącznie w ekosystemie mediów społecznościowych (głównie Facebooka), dlatego tam można też szukać klientów.

  5. Grupa TENSE pisze:

    Świetnie, że napisaliście ten artykuł językiem przystępnym – tak, aby wszystkie założenia zostały bez problemu zrozumiane przez osoby, które z branżą internetową mają niewiele wspólnego. Poza wskazanymi punktami w artykule chciałbym jednak podkreślić jedną istotną, acz pominiętą kwestię – mianowicie chodzi o szybkość ładowania strony oraz jak często zdarza się, że jest ona niedostępna.

    Google bardzo nie lubi i najzwyczajniej w świecie karze strony, które ładują się nadzwyczaj wolno lub mają częste przerwy w dostępności. Najczęstszym powodem tego typu zachowań jest słabej jakości serwer na którym taka strona stoi, dlatego zanim zdecydujemy się na konkretną firmę hostingową, najlepiej najpierw poszukać w internecie opinii na temat jak często dochodzi w niej do awarii.

    Pomijając też samą kwestię ew. obniżenia strony w rankingu Google z ww. powodu, to nawet jeśli uda się trafić potencjalnemu klientowi na naszą stronę (np. z polecenia), ale będzie ona niedostępna lub bardzo wolno się ładowała, tenże klient na pewno „pójdzie do konkurencji”.