Technologie wykorzystywane do tworzenia witryn WWW rozwijają się obecnie w niewyobrażalnym tempie. Nieustannie powstają nowatorskie rozwiązania. Jednym z takich rozwiązań jest technika tworzenia stron polegająca na „sklejaniu” układu strony, nie tak jak to zwykle bywa – na serwerze przed wysłaniem odpowiedzi, a w przeglądarce użytkownika za pomocą wbudowanego interpretera języka JavaScript.
#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE
Dlaczego warto korzystać z takiej technologii?
Niewątpliwe technologia ta posiada wiele zalet:
- Wbrew temu co podpowiada intuicja, taka technologia jest bardzo szybka i nie powoduje dużego obciążenia przeglądarki internetowej.
- Zmniejsza się obciążenie serwera. Może to przynieść bardzo duże korzyści – szczególnie na serwisach z dużym ruchem.
- Pozwala na tworzenie w pełni dynamicznych witryn i aplikacji internetowych – czyli tzw. single page app.
- Istnieją biblioteki oraz frameworki pozwalające na tworzenie nawet bardzo złożonych projektów w oparciu o tą technologię.
Jak taką stronę widzą roboty wyszukiwarek?
Do niedawna roboty wyszukiwarek jak np. Google, nie potrafiły w ogóle odczytywać zawartości takich witryn. Wynikało to z faktu, że interpretowały one samą odpowiedź serwera i nic więcej. Odpowiedź strony zbudowanej w taki sposób może wyglądać na przykład tak:
<!DOCTYPE html> <html> <head></head> <body> <div id=”app”></div> <style type=”text/javascript” src=”/assets/bundle.js”> </body> </html>
Według powyższego przykładu uruchamiany jest w przeglądarce plik „bundle.js” i to on uzupełnia zawartość w bloku #app.
Sytuacja uległa poprawie i obecnie roboty wyszukiwarek są w stanie, przynajmniej w pewnym stopniu, indeksować takie witryny.
Jak to wpływa na pozycjonowanie strony?
Przy zastosowaniu omawianej techniki może pojawić się obawa o to, jak wpłynie to na pozycjonowanie. Nasi specjaliści z działu SEO stworzyli case study, w którym opisują jak Client side rendering wpłynął na ruch i pozycje na stronie naszego klienta. Przeczytaj! #wiemyjak
Podsumowanie
Po przeczytaniu naszego case study dowiecie się, dlaczego musimy jeszcze poczekać na „lepsze czasy”, kiedy Googlebot będzie już umiał radzić sobie z takimi witrynami równie dobrze, co z tymi stworzonymi w klasyczny sposób.