Skuteczna kampania AdWords – coś, o czym marzy niejeden przedsiębiorca. Reklamy Google AdWords na stałe zakorzeniły się w przestrzeni internetowej i są ważnym elementem marketingu internetowego. Dzięki nim możliwe jest dotarcie do dużej liczby potencjalnych klientów i zaprezentowanie im oferty lub konkretnej akcji.
#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEM
POZNAJ OFERTĘ Kampanii Reklamowych Google Ads!
Skuteczna reklama w internecie wymaga jednak odpowiedniego przygotowania. Dodatkowo nie wystarczy tylko emitować reklamy bez większej kontroli – podstawa to bieżące sprawdzanie wyników i optymalizacja kampanii. W tym tekście pokażemy Ci, jakie cechy ma skuteczna kampania AdWords.
Skuteczna reklama AdWords – najpierw określ cel
System Google AdWords jest dosyć intuicyjny w obsłudze, ale pamiętaj, że nie zrobi niczego za Ciebie i to Ty musisz odpowiednio pokierować kampanią, co już nie jest takie łatwe. Na samym początku warto określić cel marketingowy, który chcesz osiągnąć. Bez tego nie będzie możliwe stworzenie skutecznej kampanii AdWords i odniesienie sukcesu poprzez dotarcie do grupy docelowej, która Cię interesuje. Początkowy plan jest bardzo istotny w marketingu – dlatego warto na spokojnie zastanowić się nad celem kampanii i jej późniejszą realizacją.
Wybierz typ kampanii pasujący do Ciebie
System Google AdWords oferuje wiele rodzajów kampanii reklamowych. Jedne sprawdzą się w Twoim przypadku a inne nie, dlatego jeżeli chcesz aby Twoja reklama w internecie była skuteczna musisz wybrać odpowiedni typ. Niezwykle istotne jest, by na tym etapie nie popełnić błędu, dzięki temu zaoszczędzisz nieco pieniędzy i szybciej osiągniesz pożądane rezultaty. Wybierając typ kampanii, ustalisz jakiego rodzaju reklamy będziesz emitować i gdzie system powinien je wyświetlać. To bardzo ważne z perspektywy klienta, który natknie się na Twój przekaz reklamowy..
Wybierz obszar geograficzny i postaw na skuteczną reklamę
Jeżeli chcesz, żeby Twoja reklama w Internecie była skuteczna, musisz odpowiednio zdefiniować obszar geograficzny, na którym będzie się pojawiać. Zastanów się, więc, czy Twój produkt ma zasięg globalny, czy może lepiej skupić się na konkretnym kraju, a nawet mieście. Dzięki możliwościom, jakie daje system AdWords, możesz bardzo zawęzić grono swoich odbiorców i trafić w prawdziwą niszę. Przeczytaj: Targetowanie reklam AdWords
Czasami jest to o wiele skuteczniejsze niż “bombardowanie” całego świata swoim przekazem reklamowym. Warto zastanowić się nad swoją grupą docelową i tak przygotować kampanię, by jak najbardziej odpowiadała ona potencjalnym klientom zainteresowanym ofertami lub usługami Twojej firmy.
Nawiązuj do strony docelowej
Twoja reklama AdWords to swoistego rodzaju drogowskaz, który prowadzi do strony docelowej. Skuteczna reklama w internecie to taka, której treść i forma jest ściśle związana z tym, co użytkownik znajdzie na stronie docelowej. Zadbaj o jej wygląd oraz UX (user experience). Pamiętaj, że internauci, jeżeli tylko są odpowiednio pokierowani, podejmują decyzje zakupowe błyskawicznie. Zaplanuj całą ścieżkę i spraw, by była jak najprostsza.
Pamiętaj, że wybór fraz do reklamy ma również kluczowe znaczenie. Dzięki temu Twoja reklama będzie wyświetlała się właściwym klientom – przy wyborze bierz też pod uwagę treści znajdujące się na stronie docelowej. Słowa kluczowe muszą do nich ściśle nawiązywać. Najlepiej skorzystać z dostępnego Planera słów kluczowych, który poda Ci on propozycje najtrafniejszych fraz. Możesz również określić wykluczone słowa kluczowe. Dzięki temu Twoja reklama nie będzie wyświetlać się użytkownikom , którzy nie są nią zainteresowani.
Skuteczna reklama AdWords = dobre treści reklamowe
Jest to etap, który niestety bardzo często jest bagatelizowany przez reklamodawców, a naprawdę istotny jeśli chodzi o marketing. Należy jednak docenić moc słowa – treści reklamowe mają największy wpływ na to, czy potencjalny klient zechce kliknąć w Twoją reklamę. Co prawda na początku przygody z Google AdWords może to się wydawać nieco skomplikowane, ale mając odpowiednią wiedzę i doświadczenie można stworzyć atrakcyjną reklamę. Tworząc tekst reklamowy, warto popatrzeć na niego z perspektywy klienta oraz sprzedawcy. Zastanów się zatem, jaka powinna być reklama, by przekonała Cię do zakupu i spróbuj to wdrożyć. Skuteczna reklama AdWords może pokazywać korzyści produktu.
Z kolei jako sprzedawca musisz przedstawić się jak najlepiej (bez wyolbrzymiania). Opisuj produkt lub usługę konkretnie i pamiętaj, aby tekst reklamowy posiadał słowa kluczowe i i pokazywał, dlaczego Twoja oferta jest atrakcyjna. Spróbuj tak opowiedzieć o produkcie, by klient uwierzył, że jest on mu niezbędny. Największą uwagę zwróć na tytuł i nagłówki. To one bowiem przyciągają wzrok i są kluczowe, jeśli chodzi o zainteresowanie klienta reklamą. Zastosuj również CTA (call to action). Są to bardzo perswazyjne zwroty, które pomagają użytkownikom podjąć decyzję zakupową. W reklamie w wyszukiwarce warto również wykorzystać dostępne rozszerzenia, które zwiększają skuteczność reklamy.
Sprawdzaj skuteczność reklamy w internecie i eksperymentuj
Twoja kampania reklamowa AdWords już działa. Reklamy są wyświetlane, a Ty czujesz, że wykonałeś kawał naprawdę dobrej roboty. Czy Twoja reklama w internecie jest skuteczna? Warto byłoby to sprawdzić. Jeżeli więc chcesz dowiedzieć się, czy Twoja reklama AdWords faktycznie działa, musisz bardziej się jej przyjrzeć. System Google oferuje możliwość śledzenia statystyk kliknięć i wyświetleń. Możesz również dowiedzieć się, jak wygląda współczynnik klikalności. Analizując statystyki, odnoś je zawsze do wcześniej ustalonych celów. Skupiaj się tylko na tych znacznikach, które widocznie pomagają osiągać założenia kampanii. Jeżeli sprawdzasz skuteczność po raz pierwszy proponujemy zacząć od kliknięcia w kartę “Kampanie” na Twoim koncie AdWords. Tam znajdziesz wszystkie statystyki reklam. Możesz również tworzyć szczegółowe raporty z kampanii. Warto eksperymentować z reklamą i sprawdzić, co sprawdza się najlepiej.
To tylko początek
Przedstawiliśmy Ci tylko kilka dobrych praktyk, które pomogą stworzyć skuteczną reklamę w Internecie. System AdWords nie jest łatwy dla początkujących, ale jeżeli posłuchasz tych kilku wskazówek, będziesz mieć dużą szansę na dobrą reklamę. Dobrze, jeżeli zlecisz prowadzenie kampanii specjalistom, którzy mają doświadczenie w marketingu internetowym. Dzięki temu zyskasz pewność, że kampania AdWords będzie skuteczna i pomoże Ci w sprzedaży. Pamiętaj, że system często się zmienia i jest wzbogacany o nowe funkcjonalności i tylko fachowcy są w stanie dynamicznie na nie reagować.
Dobry wstęp. U mnie bardzo fajnie się sprawdza kampania adwords, jednak pomimo czytania samemu jak ją prowadzić, a może właśnie dlatego, że czytałem i widziałem ile jest opcji, wolałem zlecić ją specjaliście.
Warto dobrze przemyśleć samą treść reklamy. Coś ciekawe i intrygującego z pewnością zwiększy jej skuteczność. Oczywiście wszystko w granicach rozsądku i wyczucia smaku – co nie zawsze niestety ma miejsce.
Dlatego zawsze sprawdzam skuteczność reklamy w internecie i eksperymentuje z różnymi ustawieniami.
„Skuteczna reklama w internecie to taka, której treść i forma jest ściśle związana z tym, co użytkownik znajdzie na stronie docelowej.” Tak się ostatnio z ciekawości przyglądam reklamom, które mi się wyświetlają i zauważyłem, że wielu reklamodawców na z tym elementem problem – landing nie kontynuuje tematu, który podjęła reklama. To znaczy : zwykle kontynuuje, ale zbyt szeroko. Na przykład: reklama mówi o laptopach dla grafików, a landing pokazuje laptopy – a ja sam mam sobie znaleźć, które są polecane dla grafików ;)
Reklama w internecie jest bardzo ważna, ponieważ nasze usługi mogą nie być potrzebne lokalnej społeczności. Dlatego warto zdecydować się na profile social media, własną stronę oraz inne dodatkowe środki reklamowe, które dotrą do dużej ilości osób. W ten sposób możemy pozyskać potencjalnego nowego klienta.
Dziś już trochę mniej korzystam z AdWords, ale parę lat temu udało mi się ruszyć porządnie dzięki temu z moją pierwszą stroną, którą później wykupiła większa marka, więc było warto.