Reklama banerowa Google Ads jest jednym z najskuteczniejszych sposobów reklamy, która przyciąga wzrok osób odwiedzających witryny internetowe. Banery mogą mieć różne rozmiary, a stosowana tutaj reklama może mieć formę statyczną (jeden, nieruchomy obrazek) lub dynamiczną (proste animacje w formacie gif lub filmiki w formacie flash), o czym piszemy w dalszej części artykułu.
Co to jest baner reklamowy?
Baner reklamowy to plik graficzny o określonym rozmiarze, który jest elektroniczną wersją reklamy Twojej firmy. Musi mieć określony rozmiar (dostępnych jest wiele opcji o różnych rozmiarach) i niewielką „wagę” – nie może mieć więcej niż 150kb (chodzi o to, aby strony internetowe nie były przeciążone wyświetlaniem plików graficznych o bardzo dużej rozdzielczości).
Odpowiednio zaprojektowany baner to gwarancja zainteresowania treścią odbiorcy. Sama treść nie wystarczy, oczy potencjalnego klienta zawsze przyciąga obrazek. Wszystko zależy od kreatywności Twojej lub grafika w firmie, w której zlecisz prowadzenie kampanii reklamowej. Dlatego też nie dziw się, ze ktoś, produkując artykuły chemii budowlanej, umieszcza na banerze zdjęcie pięknej i mocno roznegliżowanej dziewczyny. Baner reklamowy ma zawsze wielką przewagę nad typową reklamą tekstową – o wiele bardziej przyciąga wzrok.
Reklama graficzna- statyczna czy dynamiczna?
Baner może być statyczny – wtedy przez określony czas wyświetla się jeden obrazek. Taki baner zapisuje się w popularnych formatach PNG, JPG i JPEG. Można też zastosować nieco bardziej interesujący i przyciągający wzrok baner reklamowy w formie pliku GIF, pozwalający na tworzenie prostych animacji. Ruch z pewnością przyciągnie uwagę reklamobiorcy, Twojego przyszłego klienta.
Najbardziej zaawansowaną formą są banery reklamowe, stworzone w technologii Flash. Ta technologia umożliwia stworzenie materiału reklamowego przypominającego film. Taka reklama graficzna z pewnością będzie działać jak przysłowiowy magnes. Animacja Flash nie może trwać więcej niż trzydzieści sekund (po tym czasie musi się zatrzymać, może się zacząć odtwarzać od nowa) i jej prędkości nie może być wyższa, niż dwadzieścia klatek na sekundę. Z kolei animacje GIF nie mogą mieć większej prędkości niż pięć klatek na sekundę. W reklamach graficznych nie wolno wykorzystywać efektów stroboskopowych i migania.
Jak skutecznie wykorzystać reklamę banerową Google Adwords?
Najprostszy i najskuteczniejszy sposób na skuteczną reklamę banerową w Google Adwords polega na wynajęciu profesjonalnej firmy, która w odpowiedni sposób poprowadzi całą kampanię reklamową: przygotuje odpowiednie banery reklamowe (chwytliwe hasła, odpowiednie grafiki), dobierze odpowiednio strony internetowe na których reklamy będą wyświetlane (co pozwoli na dotarcie do najszerszego grona klientów). Można również samodzielnie stworzyć własne banery reklamowe, ustalić grupę stron, na których będą one wyświetlane, ustalić budżet i rozpocząć kampanię.
Korzyści
Warto wiedzieć, że wielką korzyścią dla reklamodawcy jest to, że może dobierać tematyczne strony internetowe, na których mają być wyświetlane jego reklamy banerowej. Dzięki temu np. reklamy części samochodowych nie będą wyświetlane na stronie, której główną tematyką są sporty rowerowe.
Wielkim plusem reklam banerowych w Google Adwords jest stała kontrola nad budżetem, albowiem przed rozpoczęciem kampanii reklamowej, reklamodawca ustala jego wysokość.
Gdy przeznaczone środki wyczerpią się, reklamy po prostu przestaną się wyświetlać, a żadne koszty nie będą naliczane.
Koszty
Reklamodawca może wybrać dwie formy rozliczenia w sieci reklamowej Google. Pierwsza opcja to rozliczanie za kliknięcia (CPC), natomiast druga dotyczy rozliczeń za 1000 wyświeteń.
Reklama graficzna w Google to gwarancja dostępu do atrakcyjnych stron
Google zawsze sprawdza strony wydawców, którzy przystępują do programu i weryfikuje, czy reklamy graficzne są porozmieszczane we właściwy sposób (czy nie ma zbyt dużego zagęszczenia, czy nie zlewają się z tłem, czy wydawca nie zachęca w jakikolwiek sposób do klikania w reklamy itd.). Google bardzo szybko wykrywa także nieuczciwe praktyki wydawców, polegające na przykład na samodzielnym klikaniu w reklamy graficzne Google czy uruchamianiu tzw. sztucznego ruchu.