Dla naszego klienta Ogroland.pl w ramach usługi pozycjonowania stron została przeprowadzona analiza strony www przez naszych specjalistów z działu analityki internetowej. Wykazała ona potrzebę zmian pod kątem użyteczność (UX) witryny. Dzięki wprowadzonym przez nas zmianom współczynnik konwersji wzrósł o 15,56%!
#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE
Mianem UX – User Experience – określa się wrażenie użytkownika, jakiego doświadcza podczas korzystania z usługi czy produktu, na przykład podczas dokonywania zakupów w sklepie internetowym. Dowiedz się, jakie problemy wykryli nasi specjaliści oraz jakie zastosowali rozwiązania! #wiemyjak
Analiza strony klienta
Ogroland.pl to firma zajmująca się sprzedażą systemów ogrodzeniowych oraz produkcją koszy gabionowych. Współpracują w tym zakresie z jedną z najbardziej znanych marek na całym świecie. W swojej ofercie łączą najnowsze rozwiązania technologiczne z solidnym wykonaniem, dzięki czemu gwarantują produkty najwyższej jakości.
Analiza za pomocą Google Analytics oraz HotJar wykazała, że użytkownicy mają problem z menu na stronie klienta. Menu witryny to jeden z jej najważniejszych elementów. Poprawnie zbudowane daje odbiorcom możliwość poznania struktury strony i bezproblemowego dotarcia do poszukiwanych informacji.
W menu na stronie klienta informacje poszukiwane przez użytkowników, zamiast znajdować się na konkretnych, dedykowanych podstronach, umieszczone były w różnych częściach witryny, co sprawiało, że odwiedzający byli zdezorientowani.
Zastosowane rozwiązania w celu poprawy użyteczności strony
Nasi specjaliści zredukowali liczbę kategorii oraz je uporządkowali, czyniąc menu bardziej użytecznym i intuicyjnym dla użytkowników. Dzięki tym zmianom użytkownicy sprawniej poruszają się po witrynie, co wpłynęło na wzrost zaangażowania w konsumowanie treści na stronie klienta. Potwierdzeniem skuteczności wprowadzonych zmian jest przede wszystkim wzrost współczynnika konwersji, który w tym przypadku oznacza wysłanie formularza kontaktowego.
Po miesiącu od wdrożenia zmian:
WSPÓŁCZYNNIK konwersji wzrósł o 15,56%
LICZBA przeglądanych stron w czasie sesji wzrosła o 14,25%
ŚREDNI CZAS trwania sesji wzrósł o 33,91%
Źródło: Google Analytics
Przedstawiony przykład pokazuje, jak bardzo istotna jest kwestia użyteczności naszej strony. Warto zatem testować i analizować jak użytkownicy odbierają naszą stronę. Taka wiedza pozwoli nam dostosować stronę zgodnie z potrzebami naszych odbiorców, co przełoży się na zaangażowanie klientów i wzrost konwersji.