Jak zwiększyliśmy współczynnik konwersji o 120,75% dla Piątka Bus dzięki rozwiązaniom z zakresu UX?

Nasi specjaliści przeprowadzili dla klienta Piątka Bus ekspercki audyt UX inaczej nazywany audytem użyteczności. Polega on na kompleksowej analizie poszczególnych elementów serwisu, pod kątem doświadczeń użytkownika. W oparciu o kilka metod badawczych eksperci sprawdzają m.in. nawigację czy skuteczność formularzy kontaktowych, by poprawić satysfakcję użytkowników i zwiększyć ruch na stronie. Audyt użyteczności pozwala na wykrycie większości błędów, z którymi boryka się witryna, co przekłada się na m.in. wzrost współczynnika konwersji. Więcej informacji o UX znajdziecie w naszym artykule: Ux – co to jest i jak wpływa na pozycjonowanie? W wyniku wprowadzonych przez nas zmian współczynnik konwersji e-commerce wzrósł o 120,75%. Poznaj szczegóły!

Firma: Piątka Bus – firma transportowa
Cel: Zwiększanie współczynnika konwersji
Usługa: Ekspercki Audyt UX

eactive-piątkabus-case-study

Analiza strony klienta i efekty wprowadzonych zmian

Piątka Bus to firma świadcząca międzynarodowe usługi transportowe osób, głównie do Holandii i Niemiec. Ich oferta wyróżnia się między innymi możliwością odbioru pasażerów spod domu jak również odwiezienia ich w konkretne miejsce. W ramach naszej współpracy analitycy internetowi przeanalizowali stronę www pod kątem jej funkcjonalności dla użytkowników i zaproponowali zmiany.

analityka internetowa dla Piątka Bus.

Po wdrożeniu zmian, od marca 2016 roku do marca 2017 roku:

WSPÓŁCZYNNIK konwersji e-commerce wzrósł 120,75%

Wyniki analizy witryny klienta wykazały, że niezbędne są zmiany w obszarach takich jak: strona główna, podstrona z formularzem, podstrona kontakt, podstrona ofertowa, podstrona poradnik.

POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Wprowadzone zmiany z audytu UX

Strona główna

Na stronie głównej w górnej części strony został zmieniony format numerów telefonów, tak aby były klikalne, co ułatwia nawiązanie kontaktu klientom przede wszystkim odwiedzającym stronę z urządzeń mobilnych. W sekcji z bannerami usunięto bannery z nieaktualnymi promocjami wprowadzającymi użytkowników w błąd, a na głównym bannerze dodano call to action, zachęcający do skorzystania z oferty, który po kliknięciu przekierowywał do formularza kontaktowego.

Podstrona kontakt

Na podstronie kontakt uległo zmianie ułożenie poszczególnych sekcji, które miało na celu wyszczególnienie w górnej części strony numerów kontaktowych do firmy.

Podstrona ofertowa i poradnik

Podstrony: ofertowa oraz poradnik (który obecnie przyjął formę bloga) pełnią w głównej mierze funkcje informacyjne dla potencjalnych klientów. Brakowało jednak na nich ważnego elementu, jakim jest call to action. Zatem główną zmianą było dodanie buttonu wzywającego do działania, który zachęcał do przejścia do formularza kontaktowego.

Podstrona z formularzem kontaktowym

Największe zmiany nastąpiły w formularzu kontaktowym. Przede wszystkim został on przeniesiony ze strony głównej na oddzielną podstronę. Dzięki temu z innych podstron można bez problemu przekierować użytkowników bezpośrednio do formularza. Niezbędne były także zmiany mające na celu przystosowanie formularza do potrzeb klientów. Analiza strony wykazała, że generowany na stronie ruch przekłada się na rezerwacje, jednakże w ostatnim kroku na ścieżce formularza, wielu użytkowników rezygnowało z wysłania zapytania. Wynikało to z kilku błędów obecnych w formularzu, które wyeliminowali nasi specjaliści.

  • Formularz kontaktowy został podzielony na pięć kroków.
  • Poszczególne kroki zostały ułożone tak, aby stopniowo zwiększać ilość danych podawanych przez klienta, a dopiero w przedostatnim kroku wymaga się podania danych osobowych. Dzięki temu zwiększa się szansa wypełnienia formularza do końca.
  • Dodatkowo w każdym kroku pojawia się krótka informacja wyjaśniająca do czego posłużą firmie dane podawane przez klienta. Ma to na celu zapewnienie użytkownika, że jego dane nie zostaną wykorzystane w niepożądany sposób.
  • Po wypełnieniu formularza użytkownikowi wyświetla się podsumowanie wprowadzonych danych oraz przycisk do akceptacji. Następnie pojawia się ostatni krok, czyli strona zawierająca podziękowanie za wysłanie formularza i informację o tym, że wkrótce nastąpi kontakt w celu potwierdzenia rezerwacji.

analityka internetowa dla Piątka BusPrzykład kroku drugiego w zmienionym formularzu rezerwacyjnym

Piątka Bus po wprowadzonych zmianach

Dzięki zmianom w formularzu kontaktowym użytkownicy są bardziej zaangażowani, co przełożyło się na to, że liczba wejść na tę podstronę wzrosła. Porównując statystyki z marca 2017 roku do roku 2016, widać zdecydowaną różnicę w ilości konwersji. Powyżej opisane modyfikacje przyczyniły się do wzrostu współczynnika konwersji o 120,75%!

konwersjaŹródło: Google Analytics

Wprowadzone zmiany przyniosły pozytywne efekty, jednakże nasi specjaliści nadal pracują nad poprawą skuteczności strony klienta. W tym celu zostały zaplanowane testy A/B formularza rezerwacyjnego. Polegają one na porównaniu skuteczności dwóch wersji strony internetowej. Testy A/B, które przeprowadzą nasi specjaliści, mają podnieść skuteczność formularza rezerwacyjnego poprzez zwiększenie ilości osób przechodzących do rezerwacji miejsca.

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz