180%
Wzrost widoczności w TOP3
110%
Wzrost kliknięć z SEO
Kwiatowa Dostawa & EACTIVE
Kwiatowa Dostawa to profesjonalna, tania kwiaciarnia wysyłkowa. Kurier dostarcza kwiaty pod dowolnie wskazany adres. Kwiatowa wysyłka funkcjonuje na terenie całej Polski. Po złożeniu zamówienia wybrana przesyłka będzie dostarczona w określony dzień i na konkretną godzinę do bliskiej osoby. Z Kwiatową Dostawą współpracujemy w zakresie pozycjonowania od 2018 roku, a w zakresie kampanii reklamowych od sierpnia 2020 roku. Od stycznia 2022 roku realizujemy działania zarówno SEO, jak i PPC w ramach elastycznej współpracy.
Agencja SEO & Ads. Oferujemy skuteczne strategie SEO i SXO, które spełnią nawet największe wymagania marek. Dążymy do realizacji ustalonych celów biznesowych, uwzględniając zmiany rynkowe, zachowania konsumentów i aktualne potrzeby marki. Stawiamy na przemyślany plan, skuteczne realizowanie kampanii i ciągłą optymalizację działań. Wyróżnia nas Aktywny Model Rozliczeń #wiemyjak łączyć doświadczenie, wiedzę, innowacyjność i profesjonalizm.
Oczekiwania klienta:
Na początku projektu zostały postawione przed nami trzy zadania:
- Zwiększenie sprzedaży internetowej z lokalnych kwiaciarni powiązanych z klientem.
- Zwiększenie ogólnej widoczności strony.
- Zwiększenie sprzedaży na stronie kwiatowadostawa.pl
Główne zadania, z którymi musieliśmy się zmierzyć:
- zweryfikowanie wyników SERP w oparciu o cele klienta oraz zweryfikowanie fraz,
- zaprojektowanie i wdrożenie struktury lokalnej,
- zaprojektowanie i wdrożenie linkowania,
- pełna indeksacja struktury,
- przygotowanie warstwy contentowej dla wszystkich podstron lokalnych ujętych w strukturze.
#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE
Zadania zrealizowane dla klienta:
- Zweryfikowanie działań konkurencji,
- Wytypowanie odpowiednich fraz pod strukturę,
- Zweryfikowanie obecnej struktury lokalnej,
- Zaprojektowanie nowej struktury lokalnej na podstawie danych fraz i celów klienta,
- Przygotowanie odpowiednich tekstów optymalizacyjnych,
- Zaprojektowanie linkowania wewnętrznego,
- Zaprojektowanie odpowiedniego skryptu, który wdroży strukturę razem z tekstami i linkowaniem,
- Optymalizacja paginacji na stronach struktury,
- Zweryfikowanie błędów na stronie i wdrożenie przekierowań,
- Optymalizacja prędkości ładowania strony na tyle ile pozwalał dany CMS,
- Weryfikacja i ponowne indeksowanie nowo dodanych stron,
Wdrożone innowacje
Wdrożenie pokazało, że duplikacja treści nie wpływa na pozycje i nie jest karana w wynikach wyszukiwania Google.
Efekty działań SEO
Wzrost liczby kliknięć, wyświetleń oraz średniej pozycji fraz:
Źródło: Google Search Console
Porównując okres 28.11.2022-27.02.2023 do okresu 28.11.2021-27.02.2022, dzięki przeprowadzonym działaniom:
KLIKNIĘCIA wzrosły o 110,8%
WYŚWIETLENIA wzrosły o 86,2%
CTR wzrósł o 0,3%
ŚREDNIA POZYCJA FRAZ wzrosła o 1,3 pozycji
Dla branży, w jakiej działa kwiatowadostawa.pl duże znaczenie mają święta okolicznościowe. Dzięki naszym działaniom popularność brandu znacząco wzrosła w okresie Dnia Babci i Dziadka oraz Walentynek w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej:
Źródło: Google Search Console
Porównując Dzień Babci i Dziadka 2023 do analogicznego okresu rok wcześniej, dzięki przeprowadzonym działaniom:
KLIKNIĘCIA wzrosły o 83,7%
WYŚWIETLENIA wzrosły o 73,6%
CTR wzrósł o 0,2%
Porównując Walentynki 2023 do analogicznego okresu rok wcześniej, dzięki przeprowadzonym działaniom:
KLIKNIĘCIA wzrosły o 156,1%
WYŚWIETLENIA wzrosły o 87,7%
CTR wzrósł o 0,7%
Wzrost widoczności w wynikach wyszukiwania
Źródło: Senuto
Źródło: Senuto
Źródło: Senuto
Od początku prowadzenia przez nas działań, 01.03.2023 odnotowaliśmy, że widoczność w:
TOP3 wzrosła o 181,25%
TOP10 wzrosła o 113,81%
TP50 wzrosła o 79,19%
Efekty kampanii reklamowych Google:
W 2022 roku głównym priorytetem działań reklamowych była maksymalizacja osiąganego ROASu, który nie był wystarczająco wysoki dla klienta.
W celu jego zwiększenia odeszliśmy od podejścia „z miesiąca na miesiąc” i spojrzeliśmy na wyniki w skali całego roku. Budżet został podzielony zgodnie z sezonowością w danych porach roku, realizowaliśmy też szeroko zakrojone akcje w ramach kluczowych wydarzeń okolicznościowych.
Wiele zmieniło się także w samej strukturze kampanii — skupiliśmy się wyłącznie na najefektywniejszych obszarach i zmieniliśmy rodzaj realizowanych testów. Działaniom sprzyjała większa dostępność materiałów reklamowych. Przeszkodą / utrudnieniem było z kolei narzucone przez Google przejście z kampanii Smart Shopping na kampanie Performance Max, przez które musieliśmy przeprowadzić konto.
Ostatecznie rok do roku osiągnęliśmy 14,7% wzrost poziomu ROAS. Od strony ruchu pozyskaliśmy 16,01% więcej kliknięć przy 21,18% wyższej skuteczności reklam. Udało się też obniżyć średni koszt kliknięcia o niemal 20%.
Źródło: Menadżer konta Google
Główne korzyści dla klienta:
- zwiększenie rozpoznawalności w internecie,
- zbliżenie się do największej konkurencji, co pozwala na kierowanie na swoją domenę większej części rynku niż rok temu,
- znaczący wzrost widoczności w Google oraz kliknięć do strony, które bezpośrednio przekładają się na sprzedaż.
Zainteresowały Cię działania opisane w tym case study? Sprawdź, co możemy zaproponować Twojej firmie w Aktywnym Modelu Rozliczeń. Twój cel to nasz cel!
Wypowiedź Eksperta
Mateusz Koj
Advanced Technical SEO Specialist
Realizacja projektu stanowiła ogromne wyzwanie z uwagi na bardzo silną konkurencję działającą w branży klienta. Nasze działania sprawiły jednak, że nie tylko osiągnęliśmy w wielu przypadkach lepsze pozycje niż serwisy konkurencyjne, ale przede wszystkim zwiększyliśmy sprzedaż oraz znacząco poprawiliśmy widoczność strony. Jednym z głównych, a zarazem priorytetowych działań było zaprojektowanie, wdrożenie i zaindeksowanie struktury serwisu, która wynosiła ponad 2000 podstron. Z perspektywy czasu oceniam to jako działanie kluczowe, tworzące fundament pod dalszy rozwój serwisu.
Oczekujesz dedykowanych rozwiązań dla swojej marki?
Napisz do nas, skontaktujemy się z Tobą i przygotujemy propozycję współpracy.
Komentarze