Nasi specjaliści z działu content marketingu przygotowali dla naszego klienta w ramach pozycjonowania tekst na bloga firmowego, który wygenerował wzrost ruchu organicznego na stronie kdcmeble.com o 485,88%.
#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię content marketingu w SEO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE
Cel: większa widoczność w wyszukiwarce
kdcmeble.com to meblowy sklep internetowy specjalizujący się w meblach tapicerowanych, będący jednocześnie ich producentem. Opisywaliśmy już na naszym blogu case study z realizacją akcji marketingowej dla tego klienta, dzięki której zwiększyliśmy sprzedaż o 64%.
Dzisiejsze case study dotyczyć będzie rezultatów jakie przyniósł stworzony przez zespół naszych copywriterów tekst na bloga firmowego klienta: Jaki kolor mebli pasuje do ciemnej podłogi?.
Jak już pisaliśmy niejednokrotnie w naszych artykułach, blog firmowy to doskonałe narzędzie wspomagające lepszą widoczność strony w wyszukiwarce. Wszystko za sprawą tego, że wartościowa treść to niezwykle ważny element, wpływający istotnie na pozycjonowanie strony www. Wzrost widoczności strony klienta w Google był również głównym celem nad którym skupialiśmy się podczas pracy nad tekstem. #wiemyjak
Wzrost ruchu na stronie dzięki publikacji tekstu
Dane zebrane poprzez Google Analytics wskazują, że cel został osiągnięty.
Tekst widoczny jest w wyszukiwarce pod 106 frazami!
Dzięki temu od lipca 2016 roku wzrosła znacznie liczba wejść na stronę z podstrony zawierającej opublikowany artykuł.
Ruch organiczny na stronie wzrósł o 485,88%.
Dodatkowo o 41,18% wzrosła również liczba osób spędzająca na stronie
ponad 10 minut.
Źródło: Google Analytics
Działania wykonane przez naszych specjalistów
Podczas tworzenia oraz publikacji tekstu nasi specjaliści wykonali niezbędne działania, takie jak:
- analiza i wytypowanie słów kluczowych związanych z branżą klienta,
- przygotowanie tekstu oraz jego optymalizacja z uwzględnieniem słów kluczowych: nagłówki h1-h2 ze słowami kluczowymi, odpowiednie rozmieszczenie słów kluczowych w treści, optymalizacja grafiki,
- mierzenie i analiza efektów,
- powtórna optymalizacja – aktualizacja treści, dodanie słów kluczowych,
- mierzenie rezultatów.
Tekst został opublikowany na blogu klienta 17 kwietnia 2015 roku. Opisany powyżej wzrost ruchu organicznego rozpoczął się na początku lipca 2016 roku. Kluczem była tutaj aktualizacja treści oraz ponowna optymalizacja tekstu. Przy prowadzeniu bloga firmowego niezwykle ważna jest systematyczność w dodawaniu nowych wpisów. Regularnie dodawane wpisy będą dla Google sygnałem, że strona jest na bieżąco prowadzona i warto ją wziąć pod uwagę w rankingu.
Podobnie sprawa ma się z treściami dodanymi jakiś czas temu. Warto do nich wracać, uaktualnić zawarte w nich informacje, dodać słowa kluczowe i ponownie zoptymalizować. Aktualizacja starszych tekstów umożliwi Ci polepszenie Twojej widoczności na wybrane frazy, ale przede wszystkim będzie wartościowa dla klientów, którzy na Twoim blogu znajdą zawsze aktualne informacje.
Świetne wyniki :)