Firma: NaprawimyTwojEkspres.pl – firma oferująca naprawę ekspresów do kawy
Efekt: wzrost średniej miesięcznej liczby użytkowników o 1040% dzięki kampanii linków sponsorowanych
Stworzenie nowej marki może być nie lada wyzwaniem. Poniższe case study obrazuje jak doświadczona firma, z długoletnią tradycją skutecznie wypromowała swoją nową usługę dzięki kampanii linków sponsorowanych. Takie działania pozwoliły zwiększyć średnią miesięczną liczbę użytkowników o 1040% ! #wiemyjak
Marka NaprawimyTwojEkspres.pl została stworzona w 2017 roku przez firmę Ton Color®, która jako autoryzowane centrum serwisowe, postanowiła rozszerzyć swój zakres usług. Celem serwisu NaprawimyTwojEkspres.pl jest oferowanie pomocy przy usterkach związanych z ekspresami do kawy. Pomoc ta jest dostępna dla wszystkich osób w Polsce, ponieważ firma świadczy swoje usługi przy wykorzystaniu modelu door to door. Nową markę postanowiono wypromować wykorzystując właśnie kampanie linków sponsorowanych.
Cele kampanii
Nasi specjaliści przygotowując kampanię dla naszego klienta, zaczęli od określenia celów:
- Zaprezentowanie serwisu NaprawimyTwojEkspres.pl wśród osób, które mają problem ze swoim ekspresem do kawy
- Zwiększenie liczby osób odwiedzających stronę
- Pozyskanie zapytań o naprawę ekspresu
- Zwiększenie świadomości istnienia tego typu usługi w Polsce
- Przekonanie klientów o korzyściach tego typu usług
- Pozyskanie zapytań telefonicznych
Przeprowadzona kampania w okresie od października 2017 do maja 2018 pozwoliła na:
uzyskanie CTR na poziomie 19,51% dla najważniejszej kampanii
obniżenie śr. CPC z 1,34 zł do 1,02 zł
wygenerowanie prawie 90% WSZYSTKICH WEJŚĆ NA STRONĘ
zwiększenie ŚREDNIEJ MIESIĘCZNEJ LICZBY UŻYTKOWNIKÓW odwiedzających stronę z 119 do 1 357
Dodatkowo kampania pozwoliła na pozyskanie od października 2017 do maja 2018:
742 formularzy kontaktowych
131 połączeń z reklam
oraz niezliczonej liczby telefonów do firmy, o których klient informuje nas na bieżąco
Prowadzone działania
Nasi specjaliści swoje działania zaczęli od stworzenia profilu klienta. Po określeniu specyfiki rynku i możliwości na zdobycie nowych klientów zdecydowali o przeprowadzeniu kampanii w sieci wyszukiwania.
W pierwszych etapie tworzenia kampanii zdecydowali o słowach kluczowych, które zostały dobrane z myślą o potrzebach użytkowników. Wstępne określenie zachowań potencjalnego klienta, pozwoliło stworzyć profil osoby, która jest miłośnikiem kawy, a do swojego ekspresu podchodzi z niezwykłą dbałością. Nasi specjaliści dodali zatem słowa kluczowe dotyczące serwisu ekspresów wraz z markami, autoryzacją producenta czy udzielaną gwarancją.
W kolejnym etapie rozbudowali kampanię o słowa kluczowe związane z awariami dotyczącymi poszczególnych marek ekspresów. Pokazaliśmy w ten sposób, że NaprawimyTwojEkspres zna problemy z jakimi muszą się mierzyć ich klienci oraz jest wstanie na nie zaradzić.
Aby dotrzeć do osób w odpowiedni sposób zdecydowaliśmy się na rozdzielnie kampanii pod kątem urządzeń.
- Na komputerach wyświetlaliśmy tradycyjne reklamy tekstowe rozszerzone o linki do podstron, objaśnienia, marki, usługi, udogodnienia, ceny czy połączenia.
- Pod kątem urządzeń mobilnych przygotowaliśmy kilka różnych typów kampanii, aby w jeszcze lepszy sposób zidentyfikować potrzeby naszej grupy odbiorców. W pierwszej kolejności wyświetlaliśmy reklamy tekstowe z rozszerzeniem połączeń. Rosnąca liczba konwersji z komórek sprawiła, że rozszerzyliśmy działania o nową kampanię skierowaną pod urządzenia mobilna „Tylko Połączenie” dzięki, której udało się zwiększyć liczbę zapytań telefonicznych. Widząc ogromny potencjał jaki niesie wyświetlanie reklam na telefonach, zdecydowaliśmy się także wykorzystać dostosowywanie stawek na potrzeby tych urządzeń. Odpowiednie manewrowanie stawkami pozwoliło nam zwiększyć liczbę telefonów do firmy z każdym kolejnym miesiącem.
Dodatkowo, aby zwiększyć świadomość istnienia tego typu usługi w Polsce zdecydowaliśmy się na skierowanie reklam na słowa kluczowe zawierające zapytania o lokalne serwisy ekspresów w Polskich miastach. W ten sposób udało nam się także zrealizować cel jakim było poinformowanie o korzyściach tego typu modelu świadczenia usług oraz zdobycie zapytań. Jako, że znaczna cześć zapytań lokalnych pochodziła z urządzeń mobilnych również w przypadku tej kampanii zdecydowaliśmy się pokierować reklamy właśnie na telefony i tablety dostosowując stawki do tych urządzeń, aby uzyskać wyższą pozycję niż lokalne serwisy.
Przykłady kampanii
Efekty prowadzonych działań
Poniższe wykresy obrazują efekty przeprowadzonych kampanii:
Liczbę kliknięć i wyświetleń reklamy:
Źródło: Google Ads
Obniżenie śr. CPC z 1,34 zł w październiku 2017 do 1,02 zł w maju 2018:
Źródło: Google Ads
Konwersja i koszt konwersji w okresie od października 2017 do maja 2018 – konwersja wzrosła z 50 do 160; koszt konwersji został obniżony z 21,35 do 11,03
Źródło: Google Ads
Dodatkowo możemy zobaczyć, że pierwsze efekty widać było już w pierwszym miesiącu po wprowadzeniu kampanii. Poniżej porównanie średniej liczby użytkowników na stronie – miesiąc przed rozpoczęciem kampanii i w pierwszym miesiącu kampanii:
Źródło: Google Analytics
W reklamach nasi specjaliści postawili nacisk na zaprezentowaniu najważniejszych korzyści usługi takich jak darmowa wycena, darmowy kurier czy to, że klient nie będzie musiał wychodzić z domu. Zaufanie natomiast budowaliśmy za pomocą informowania klientów o autoryzacji wiodących producentów. Jak widać takie podejście pozwoliło osiągnąć satysfakcjonujące naszego klienta wyniki, a także pomogło w zwiększeniu rozpoznawalności nowej usługi.