W wyniku działań naszych specjalistów Reklam Google, którzy zaplanowali, wdrożyli oraz stale monitorują kampanię Google Shopping, współczynnik konwersji e-commerce dla naszego klienta wzrósł o 80%. Przeczytaj nasze case study i dowiedz się jak zwiększyliśmy widoczność naszego klienta w sieci! #wiemyjak
METAL- GUM to sklep internetowy oferujący gotowe zadaszenia nad drzwi, okna czy balkony. Wśród naszych case study znajdziecie już opis efektów działań dla tego klienta z zakresu User Experience. Dzisiaj chcielibyśmy przedstawić efekty pracy nad kampanią Google Shopping, zrealizowaną w ramach usługi zwiększania widoczności w internecie.
Opisywane case study dotyczy zmian wprowadzonych w lipcu 2016 roku oraz uzyskanych dzięki temu efektów widocznych już miesiąc później.
Wzrost przychodów o 1383,42% dzięki kampanii Google Shopping
Przed wprowadzeniem zmian w lipcu 2016, współczynnik konwersji e-commerce wynosił 0,63%.
Źródło: Google Analytics
Dzięki wprowadzonym zmianom, o których przeczytacie w dalszej części, w sierpniu 2016:
- WSPÓŁCZYNNIK konwersji e-commerce wzrósł o 80,65%,
- PRZYCHODY wzrosły o 58,23%,
- UNIKALNE zakupy wzrosły o 50%,
- ILOŚĆ transakcji wzrosła o 45,45%,
- ILOŚĆ kupowanych produktów wzrosła o 42,31%.
#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEM
POZNAJ OFERTĘ Kampanii Reklamowych Google Ads!
Na takie wyniki wpływ miały wykonane miesiąc wcześniej przez zespół Reklam Google działania, czyli:
- całościowa analiza skuteczności produktów oraz kategorii i wybór najlepiej konwertujących oraz tych o najwyższym współczynniku CTR,
- analiza i dostosowanie stawek pod lokalizacje użytkowników,
- analiza i dostosowanie stawek pod harmonogram wyświetlania,
- utworzenie niestandardowych grup odbiorców i dostosowanie stawek w zależności od etapu zakupowego.
Procenty robią wrażenie. Trochę siedzę w tej branży i widzę jak wiele osób bagatelizuje problem optymalizacji konwersji. Dlatego gratuluje takiego wyniku i klienta który się odważył się poddać takim zabiegom :)