Dla naszego klienta ubezpieczenia-inwestycyjne.com.pl w ramach usługi pozycjonowania zostały wprowadzone zmiany z zakresu User Experience przez naszych specjalistów z Działu UX & WEB ANALYTICS.
Terminem User Exeprience (UX) określa się całość wrażeń użytkownika, których doznaje on podczas korzystania z produktu, czy odwiedzenia witryny internetowej. Zmiany UX mają służyć poprawieniu funkcjonalności i użyteczności produktu w taki sposób, aby użytkownik czerpał jak najwięcej satysfakcji podczas jego używania, lub przebywania na stronie. Celem powyższych zmian, jest poprawienie współczynnika konwersji (CRO), którą może być na przykład sprzedaż produktów w sklepie internetowym, czy wypełnienie formularza kontaktowego.
Dzięki zrealizowanym działaniom dla tego klienta współczynnik konwersji (konwersją w tym przypadku było wysłanie zapytania poprzez formularz kontaktowy) wzrósł o 396,7%! Dowiedz się jakie zmiany wprowadzili nasi specjaliści, aby osiągnąć taki wynik! #wiemyjak
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE
Prace nad zwiększeniem konwersji na stronie klienta
INIVICTUS Kancelaria Prawna ( http://www.ubezpieczenia-inwestycyjne.com.pl/) to firma zajmująca się odzyskiwaniem środków z polis na życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym. Prowadzą zbiorowe i indywidualne postępowania przeciwko towarzystwom ubezpieczeniowym.
W wyniku analizy zachowania użytkowników na stronie klienta, dane wykazały nieprawidłowości i potrzebę zmian na podstronie kontakt. Aby wprowadzone zmiany w serwisie były skuteczne, nasi specjaliści przeprowadzili testy A/B. Jest to metoda, która polega na porównaniu ze sobą dwóch wersji czegoś: na przykład strony internetowej, reklamy czy mailingu, aby poznać tę, która konwertuje w bardziej efektywny sposób. W odniesieniu do User Experience testy A/B stosuje się w celu określenia czy wprowadzona zmiana pozytywnie wpływa na współczynnik konwersji.
W wyniku przeprowadzonych testów na stronie klienta
WSPÓŁCZYNNIK KONWERSJI wzrósł o 396,7%
Źródło: Optimizely
Uruchomienie testów A/B
Nasi specjaliści zmodyfikowali oryginalną podstronę kontakt w serwisie klienta, tworząc jej drugą wersję. Po uruchomieniu testów A/B połowie użytkowników wchodzących na tę podstronę wyświetlała się jej wersja oryginalna, natomiast drugiej połowie – wersja zmodyfikowana.
Wersja zmieniona w stosunku do wersji oryginalnej nie posiadała mapy, tekstu na górze strony, kolor napisu „Formularz kontaktowy” jak i przycisk „Wyślij wiadomość” zostały zmienione na zielony, aby były lepiej widoczne.
Po zakończeniu testów analiza wyników pokazała, że użytkownicy, którym wyświetliła się wersja zmodyfikowana, zdecydowanie częściej wysyłali zapytanie poprzez formularz kontaktowy. Testy A/B są doskonałym źródłem informacji o tym, jak użytkownicy odbierają naszą stronę. Ich poprawne wdrożenie i właściwe zastosowanie się do wyników pomoże w zaangażowaniu klientów i zwiększeniu konwersji. Zaplanowaniem, przeprowadzeniem i wyciągnięciem wniosków z testów A/B powinni zajmować się specjaliści z zakresu UX, ponieważ mają oni wiedzę na temat tego, które elementy serwisu najlepiej jest przetestować, aby jak najbardziej podwyższyć współczynnik konwersji.
Cześć, szkoda, że brakuje danych o liczbie użytkowników objętych testem. Co do mapy można sprawdzić jaka była interakcja z nią, natomiast nie wiadomo jak to działało na mobile. W każdym razie klient widzę zawiesił stronę, więc nie podejrzymy już tego.
Pozdrawiam serdecznie,
Piotr Starzyński
Można dać mapkę pod spodem. Wydaje mi się, że mapka jednak coś daje.
No ale mapkę byście dali na dół.
Pozdrawiam. Bardzo fajny blog o pozycjonowaniu stron.
Cześć, ciekawe case study. Zastanawiaja mnie dwie rzeczy:
1. Dlaczego aktualnie na stronie widnieje stara wersja formularza kontaktowego?
2. Czy możecie pokazać również ile było konwersji na wersję lub chociaż poziom istotności statystycznej z Optimizely?
Panie Damianie, wdrożenie zaproponowanych przez nas zmian jest po stronie klienta, nie mamy wpływu na czas ich wdrożenia. Jeśli chodzi o ilość konwersji na wersję, niestety klient nie udzielił nam pozwolenia na udostępnienie informacji o ilości zapytań, ale było ich wystarczająco, aby przeprowadzić test. Poziom istotności wynosił: p < 0,05. Pozdrawiamy!