Dla sklepu seger.pl nasi specjaliści przygotowali i przeprowadzili kampanię Google Shopping. Dzięki ich działaniom, serwis klienta odnotował wzrost liczby transakcji o 128,5%. Wzrosły również przychody i liczba kupowanych produktów. Przeczytaj nasze case study i dowiedz się więcej o pracy wykonanej przez naszych specjalisów. #wiemyjak
Seger.pl to sklep internetowy oferujący markowe elektronarzędzia – zarówno profesjonalne, jak i dla majsterkowicza-amatora. W swojej działalności podkreślają, że są autoryzowanym dystrybutorem wielu renomowanych marek. Posiadają szeroki asortyment produktów, który jest stale poszerzany. Dla klienta zespół naszych specjalistów ułożył plan działań z wykorzystaniem kampanii Google Shopping.
Cele kampanii
Przygotowując działania dla klienta, nasi specjaliści określili cele kampanii:
- zwiększenie rentowności reklam płatnych – poprawiając współczynnik ROAS
- wzrost przychodów
- zwiększenie ilości sprzedanych produktów
- zmniejszenie kosztu konwersji
Dzięki wprowadzonym zmianom w kwartale grudzień 2017 – luty 2018 w porównaniu do roku poprzedniego:
WSPÓŁCZYNNIK konwersji e-commerce wzrósł o 62,39%
PRZYCHODY wzrosły o 123,67%
UNIKALNE zakupy wzrosły o 143,28%
ILOŚĆ transakcji wzrosła o 128,50%
ILOŚĆ kupowanych produktów wzrosła o 96,64%
Koszt konwersji spadł o 12%
Prowadzone działania
W ramach kampanii Google Shopping nasi specjaliści przeprowadzili następujące działania:
- dopracowanie struktury kampanii Google Shopping
- wyselekcjonowanie produktów i kategorii o najlepszym współczynniku CTR i największym poziomie konwersji
- przetestowanie różnych typów strategii ustalania stawek – od ręcznego ustawiania po automaty zwiększające rentowność kampanii
- zastosowany został harmonogram wyświetlania reklam w różnych porach dnia
- dostosowanie stawek pod typ urządzenia
- dostosowanie stawek pod lokalizacje użytkownika
- utworzone zostały niestandardowe grupy odbiorców zastosowane w remarketingu
- wykluczyliśmy zbyt ogólne zapytania
Efekty prowadzonych działań
Przedstawione poniżej dane pokazują porównanie okresu grudzień 2017 – luty 2018, podczas którego zostały przeprowadzone opisane działania, z takim samym okresem czasu w roku ubiegłym: grudzień 2016 – luty 2017.
Źródło: Google Analytics
W wyniku działań kampanii Google Shopping oraz remarketingu udało się poprawić w analogicznym okresie współczynnik konwersji o 62%, zwiększyć przychody o 123%, a także zwiększyć ilość transakcji o 128,5%. Dodatkowo zmniejszył się koszt konwersji, a także poprawił się współczynnik ROAS. Współczynnik ROAS (return of advertise spend) mówi o zwrocie nakładów przeznaczonych na reklamy Google (czyli np. jakie były przychody z przeprowadzonej kampanii w porównaniu z poniesionymi wydatkami). Dzięki działaniom naszych specjalistów ogólny współczynnik ROAS poprawił się o 28,83% z 1 784% do 2 289,41%, poprawiając tym samym rentowność kampanii.
Wyniki pokazują, że nasi specjaliści, poprzez swoje działania przeprowadzone w ramach kampanii Google Shopping i remarketingu, zrealizowali wszystkie cele, ustanowione na etapie planowania kampanii.
Takie porównania są bardzo fajne do oglądania. Często wiele osób nie wierzy w działania jakie przynosi SEO i nie można ich przekonać. Za pomocą takich case study w łatwy sposób można pokazać im korzyści jakie przynosi współpraca z firmami znającymi się na tym co robią ;)