Jak osiągnęliśmy 5000% ROAS dla wozimysie.pl i zdobyliśmy nominację European Search Awards 2021

CEL DZIAŁAŃ: Głównym celem działań było uzyskanie określonego przychodu przy minimum 500% ROAS na miesiąc. My dodatkowo postawiliśmy sobie cel osiągnięcia 1000% ROAS.

ROAS 5000% dla wozimysie dzięki kampaniom Google Ads

 

O naszym kliencie

Wozimysie.pl to sklep internetowy oferujący ciekawe rozwiązania produktowe dla osób, które mają małe dzieci i chcą aktywnie spędzać czas. W jego ofercie znajdują się między innymi różnego rodzaju wózki do biegania, przyczepki rowerowe i foteliki rowerowe. Właściciele stawiają na dobór produktów, który zagwarantuje bezpieczeństwo oraz wysoki komfort jazdy dzieciom.

Strategia

Wiedzieliśmy, że z budżetem na kliknięcia, którym dysponowaliśmy, powinniśmy skupić się na działaniach jak najbliżej konwersji, czyli na ostatnich etapach lejka zakupowego. Zdawaliśmy sobie sprawę z tego, że nie były to środki, które pozwalają na budowanie świadomości marki.

Chcieliśmy przede wszystkim docierać do osób zainteresowanych zakupem przyczepek rowerowych, ale nie ograniczyliśmy się tylko do rodziców, ponieważ są to produkty, które można podarować również w prezencie. W związku z tym skupiliśmy się na tych punktach styku z marką, które są już o krok od zakupu.

Na początku założyliśmy, że naszą strategię oprzemy na reklamach PLA oraz wprowadzeniu Remarketingu.

Opis działań

W pierwszym etapie zaczęliśmy z kampanią PLA i remarketingiem. Ze względu na efekty, przenieśliśmy jednak budżet z remarketingu na kampanię Search, pozostawiając duet PLA + Search, by docierać zarówno do nowych klientów jak i tych, którzy stronę/produkty już znają.

Zaimplementowaliśmy:

  • Kampanię Inteligentną PLA na wybrane kategorie produktów.
  • Kampanię PLA na wszystkie produkty, która działa na jak najniższej stawce (najlepiej 1 grosz). Zamiast ustawiać ręcznie stawki, skorzystaliśmy z automatyzacji pod względem ROAS, ustawiając go na 12 400%, dzięki czemu docieraliśmy do najbardziej zainteresowanych użytkowników przy jednocześnie bardzo niskim CPC.
  • Kampanię DSA, która skupia się przede wszystkim na frazach brandowych i nazwach modeli. W rozliczeniu maksymalizacja wartości konwersji.

Jak wspomnieliśmy wyżej, celem klienta było uzyskanie określonego przychodu przy  minimum 500% ROAS na miesiąc. Dzięki takiej konfiguracji uzyskiwaliśmy w sezonie ROAS nawet 5000% i znacznie przewyższający założenia klienta revenue w last click. Poza sezonem (wrzesień-październik) również nie spadliśmy poniżej 1000% ROAS. W każdym miesiącu generowaliśmy ponad 100% wzrost sprzedaży rok do roku (względem tego samego miesiąca w poprzednim roku).

Naszym pomysłem, który świetnie wspiera ROAS przy niskich budżetach jest kampania PLA na wszystkie produkty. Dzięki temu nasze kampanie w okresie marzec-październik 2020 wygenerowały ROAS na poziomie 14 880%!

Zazwyczaj przy tym sposobie ruch kupujemy jak najtaniej, zwykle śr. CPC to 0,01-0,02 zł. Stawki ustawiamy ręcznie, jednak tutaj zdecydowaliśmy się na modyfikację, wybierając smart bidding pod ROAS i ustalając jego docelową wysokość na 12 400%.

ustawienia kampanii PLA

Dzięki temu działaniu korzystaliśmy z większych możliwości algorytmu. Jak widać, to działa!

Reklamy kupowane w tej cenie często wyświetlają się głębiej w zakładce zakupy Google, dzięki czemu w reklamy klikają naprawdę zainteresowani użytkownicy. Tego typu działania trudno skalować i postawienie tylko na nie byłoby błędem. Wielu reklamodawców odrzuca tego typu ruch, uważając, że liczy się tylko to, co w top wynikach wyszukiwania.

Natomiast w połączeniu ze standardowymi kampaniami, w tym kampanią inteligentną PLA — sprawdza się dobrze, generując wartościową sprzedaż i bardzo niskie koszty konwersji. Wynika to przede wszystkim z wolumenu ruchu i faktu, że koszt kliknięć w top może być nawet 100 razy wyższy niż ruch z tego typu kampanii. Jedyne ryzyko, jakie ponosimy, jest takie, że kampania po prostu nie będzie się za dużo wyświetlać. Koszty takiego testu są jednak znikome.

Remarketing, który nie działał najlepiej zmieniliśmy na Kampanię DSA.

Postawiliśmy tutaj tylko i wyłącznie na zapytania zawierające w „search term” wybrane marki produktów. Dzięki temu pozyskaliśmy najbardziej kaloryczny ruch. Było to niestandardowe rozwiązanie, gdyż w większości kampanii brandowych wykorzystuje się określone z góry słowa kluczowe w różnych dopasowaniach. Zrezygnowaliśmy też z fraz o ogólnym charakterze, pomimo że były bardzo precyzyjne dla produktu i dla wielu specjalistów stanowiłyby naturalny wybór. Nasza taktyka sprawdziła się: kampania wygenerowała większą wartość sprzedaży niż inteligentne PLA.

Ostatnim typem kampanii był inteligentny Shopping, w którym reklamowaliśmy najważniejsze produkty i dzięki temu reklamy te generowały sporą część sprzedaży.

Wyniki

W tej kampanii postawiliśmy na nieszablonowe rozwiązania, podejmując śmiałe decyzje w obszarze umiejętnej selekcji ruchu. W ten sposób mimo niszowości produktu i niskiego budżetu wspomogliśmy mały biznes, którego przychody wzrosły 98% YoY. Wykorzystaliśmy własny sposób na tanie pozyskiwanie konwersji, dzięki czemu nawet po zakończeniu sezonu utrzymujemy wysoki ROAS. Co ważne, korzyścią dla klienta jest nie tylko atrakcyjny stosunek przychodów do kosztów, ale przede wszystkim wysokie przychody sklepu.

Nasze działania i rezultaty kampanii dla wozimysie.pl opisywaliśmy również w case study: Wysoki ROAS w kampaniach Google Ads dla wozimysie.pl

Nominacja European Search Awards

Opisaną wyżej kampanię: EACTIVE #wiemyjak & „Wozimy się” zgłosiliśmy do European Search Awards 2021. Nasze działania zostały docenione i to case study znalazło się wśród finalistów w kategorii The Best Low Budget Campaign (PPC). O zdobytej nominacji informowaliśmy również w naszej sekcji Z życia, we wpisie: EACTIVE finalistą European Search Awards 2021

Nominacja semKRK Awards 2021

Działania dla wozimysie.pl zostały docenione również w konkursie semKRK Awards. Zostaliśmy finalistami w kategorii „Najlepsza kampania Google Ads”. Do semKRK 2021 zgłosiliśmy naszą kampanię „Jeszcze wyższy ROAS – autorski sposób na kampanie PLA i DSA budujące wysoką rentowność”.

Efekty kampanii: Przy maksymalnym budżecie miesięcznym, stworzyliśmy kampanię dla e-commerce, która w sezonie generuje sprzedaż nawet 23 razy większą niż założone wydatki miesięczne. Celem klienta był ROAS 600%, a uzyskaliśmy nawet 5 000%.

O zdobytej nominacji informowaliśmy również w naszej sekcji Z życia, we wpisie: EACTIVE na podium semKRK awards 2021

Sprawdź, co możemy zrobić dla Twojego e-commerce!

Zapoznaj się z naszą ofertą kampanii Google Ads.

Przejdź do komentarzy
Ocena artykułu:
3.7/5 (9)

Komentarze

Dodaj komentarz