Jak przeprowadziliśmy fuzję serwisów bez straty pozycji, a ze wzrostem widoczności? > Case study b8group.pl

Fuzja serwisów dla b8group

268%

Wzrost użytkowników

400%

Wzrost wszystkich form kontaku

B8 Group & EACTIVE

B8 Group to przedsiębiorstwo z wieloletnim doświadczeniem, specjalizujące się w kompleksowej obsłudze kontraktów w ramach planowania i realizacji, wymagających specjalistycznej wiedzy w zakresie transportu oraz podnoszenia ciężkich, wielkogabarytowych elementów. Podstawowym celem w realizacji zleceń jest dla firmy bezpieczeństwo pracy i ochrona powierzonego mienia. B8 Group korzystając ze zdobytej wiedzy i doświadczenia precyzyjnie określa potrzeby swoich klientów i proponuje najlepsze rozwiązania, przyczyniające się do podniesienia efektywności, bezpieczeństwa produkcji a także do ograniczenia związanych z nią kosztów.

Agencja SEO & Ads. Oferujemy skuteczne strategie SEO i SXO, które spełnią nawet największe wymagania marek. Naszym zadaniem jest jak najlepsze zrozumienie potrzeb marki w ramach realizowanego projektu i kompleksowe podejście do pozycjonowania stron. Wyróżnia nas Aktywny Model Rozliczeń #wiemyjak łączyć doświadczenie, wiedzę, innowacyjność i profesjonalizm.

Wyzwanie

Główne wyzwania:

Najważniejszym wyzwaniem przed jakim stanęliśmy współpracując z klientem było przeprowadzenie fuzji patsolution i b8group. W ramach współpracy początkowo należało skupić się na procesie migracji, w którym dodatkowo należało zwrócić szczególną uwagę na rozbudowanie struktury dla najważniejszych fraz kluczowych.

Kolejnym wyzwaniem, z którym musiał zmierzyć się nasz zespół ekspertów była systematyczna optymalizacja serwisu b8group pod kątem UX. Miała ona na celu wprowadzenie takich poprawek, aby w momencie pozyskania ruchu, użytkownicy byli prowadzeni do finalnej konwersji jaką jest nawiązanie kontaktu.

Główne zadania, z którymi musieliśmy się zmierzyć:

  • przeprowadzenie procesu migracji i optymalizacja serwisu pod kątem UX,
  • wybór brandu pod którym firma będzie widniała w wynikach wyszukiwania,
  • utworzenie kopii zapasowej serwisów,
  • udoskonalenie i poprawa struktury adresów url oraz struktury serwisu,
  • linkowanie wewnętrzne.

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Rozwiązania

Wybór brandu do pozycjonowania

Pierwszym zadaniem z jakim musieliśmy się zmierzyć był wybór brandu pod którym firma powinna widnieć w wynikach wyszukiwania. Na podstawie konsultacji z Klientem oraz analizy potencjału fraz dla dwóch brandów, podjęliśmy decyzję o promowaniu serwisu b8group.pl. Ze względu na architekturę informacji, dostępną zawartość oraz dostosowanie serwisu pod kątem użytkownika, przyjęliśmy strategię migracji poprzez przeniesienie treści dostępnej na stronie patsolutions.pl do domeny b8group.pl z jednoczesnym zachowaniem identyfikacji wizualnej patsolutions.pl.

Ze względu na złożoność procesu migracji oraz w celu ograniczenia możliwości wystąpienia potencjalnych problemów, wykonaliśmy kopię zapasową obydwu serwisów.

Mapowanie serwisów, przekierowania oraz rozbudowa o nowe podstrony

By utożsamić podstrony patsolutions.pl z podstronami b8group.pl wykonaliśmy mapowanie serwisów oraz przygotowaliśmy listę niezbędnych przekierowań. Struktura omawianych serwisów nie była kompletna. Brakującymi podstronami okazały się strony docelowe dla najważniejszych fraz związanych z relokacją maszyn oraz linii produkcyjnych. W ramach naszych działań postanowiliśmy rozbudować serwis o nowe podstrony pod kątem odpowiednich fraz kluczowych wraz z prowadzeniem stałej optymalizacji SEO. Z drugiej jednak strony, część podstron zawartych w serwisie patsolutions.pl okazała się zbędna i niespójna z obecna ofertą, dlatego też migracja dotyczyła wyłącznie dedykowanych pod to podstron. Dodatkowo podczas mapowania serwisu wykazano szereg zbędnych podstron, których powstanie związane było z mechanizmem działania silnika WordPressa. Wszystkie te podstrony zostały przekierowane bezpośrednio do swoich odpowiedników już na domenie docelowej b8group.pl.

Linkowanie wewnętrzne

By migracja przebiegła w prawidłowy sposób, oprócz przeniesienia treści i wykonania przekierowań, zadbaliśmy o linkowanie wewnętrzne. Dzięki mocnym pokryciu struktury adresów URL i względnym ścieżkom linkowania, w tym zadaniu musieliśmy skupić się wyłącznie na linkach wewnętrznych, które podczas przenosin prowadziły do nieistniejących adresów, bądź adresów dla których zmieniła się ich struktura. By wyeliminować generowanie się zbędnych przekierowań 301 oraz błędów 404 stworzyliśmy zestawienie linków wraz z alternatywnym miejscem linkowania. Zadbaliśmy również o identyfikację podstron poprzez podlinkowanie słów kluczowych, które niosą za sobą niezbędną wartość. Anchory typu “Zobacz więcej”, “Sprawdź” zostały ukryte przed robotami Google, natomiast w dalszym ciągu z poziomu interfejsu klikalność tych elementów pozostała aktywna.

Wdrożenie rozwiązań UX

W momencie, gdy strategia SEO została zatwierdzona, przeszliśmy do wdrażania rozwiązań UX zaczynając od zaprojektowania górnej nawigacji. Istotną kwestią było uwzględnienie wszelkich kategorii w strukturze oraz zwrócenie uwagi użytkownika na najważniejszą akcję – dokonanie kontaktu. Z tego względu w nawigacji pojawił się przycisk CTA “Kontakt”, który za pomocą kontrastu i swojej budowy od pierwszych sekund na stronie zwracał uwagę użytkowników. Dodatkowo cały element nawigacji został przyklejony do ekranu (ang. sticky menu), tak by w ciągu całej podróży użytkownika był w zasięgu jego wzroku.

Po zaprojektowaniu nawigacji należało doprowadzić stronę główną do nowej stylistyki, by zachować spójność systemu i zachęcić użytkownika do zapoznania się z ofertą klienta. Duże i widoczne przyciski CTA, sekcje budujące zaufanie klientów (ang. social proof), graficzne przedstawienie usług, gdzie zostały umieszczone linki wewnętrzne do odpowiednich kategorii, podlinkowane elementy kontaktowe czy prosty formularz kontaktowy, to elementy, które wdrożyliśmy w celu poprawy konwersji.

Ostatnimi działaniami było stworzenie szablonów pod nowe frazy lokalizacyjne oraz poprawa UX reszty podstron i dostosowanie serwisu pod nowy layout.

Efekty

Migracja przeprowadzona została na przełomie marca i kwietnia 2022 roku. Dzięki bliskiej współpracy z Klientem oraz z działami DEV, UX i Content Marketingu udało się przeprowadzić działania bez straty pozycji, a dzięki rozbudowie struktury, pomigracyjna widoczność wzrosła blisko dwukrotnie.

Najważniejsze dla klienta frazy zwiększyły swoje pozycje z TOP50 nawet do TOP1 w wynikach wyszukiwania:

Wzrost fraz dla b8group

Źródło: Senuto

Dzięki prawidłowo przeprowadzonej migracji i zbudowaniu widoczności w Top wynikach wyszukiwania, popularność brandu b8group.pl znacząco wzrosła co pokazuje poniższe zestawienie:

Poprawa widoczności wyników wyszukiwania dla b8group

Źródło: Google Analytics

Zestawienie to określa ilość kliknięć z organicznych wyników wyszukiwania rok do roku (z tożsamego okresu w 2021 do roku 2022 w tych samych miesiącach).

Kolejnym elementem świadczącym o pozytywnym przebiegu migracji mogą być dane kliknięć z organicznych wyników wyszukiwania (ruch łącznie z fraz typu money oraz fraz typu brand):

Wzrost kliknięć dla b8group

Źródło: Google Analytics

Wzrost przejść do zakładki „kontakt” o 291% oraz 268% wzrost użytkowników:

Wzrosty konwersji dla b8group

Źródło: Google Analytics

Analizując okres przed i po migracji, należy zwrócić uwagę na wzrost wszystkich form kontaktu o 400%, w tej metryce zawierają się kliknięcia w adresy e mail, kliknięcia w numery telefonów oraz przesłanie formularza kontaktowego.

Wzrost form kontaktu dla b8group

Źródło: Google Analytics

Zainteresowały Cię działania opisane w tym case study? Sprawdź, co możemy zaproponować Twojej firmie w Aktywnym Modelu Rozliczeń. Twój cel to nasz cel!

Wypowiedź klienta

Od początku działania firmy zaufaliśmy zespołowi Eactive w kwestii wsparcia w działaniach SEO – i się nie zawiedliśmy! Mrówcze działania zespołu przynoszą oczekiwane rezultaty, z miesiąca na miesiąc widzimy wzrosty w statystykach, zwiększoną ilość potencjalnych Klientów oraz zapytań.
Realizacja założeń odbywa się regularnie, z zachowaniem ustalonych terminów a feedback jest szczegółowy, jasny i klarowny. Kontakt z zespołem przebiega bez zastrzeżeń, co daje poczucie perfekcyjnej opieki nad Klientem.
Szczerze polecam zespół EACTIVE!

Małgorzata Tomków

Sales Manager

Wypowiedź Eksperta

Bartosz Wojciechowski

Technical SEO Specialist

Rozpoczynając współpracę z b8group.pl mieliśmy do wyboru dwie drogi – pozycjonowanie dwóch odrębnych serwisów bądź skupienie się wyłącznie na jednym z nich. By budować wiarygodność marki postanowiliśmy popularyzować jej usługi powiązując je z konkretnym brandem. Kluczowym elementem podczas naszej współpracy była decyzja o fuzji dwóch stron patsolutions.pl oraz b8group.pl, która pozwoliła zmaksymalizować efekty SEO.

Oczekujesz dedykowanych rozwiązań dla swojej marki?

Napisz do nas, skontaktujemy się z Tobą i przygotujemy propozycję współpracy.

    TAK
    Adres strony internetowej*
    E-mail*
    Telefon*
    TAK
    Twoja wiadomość nie została wysłana. Prosimy wysłać e-mail na adres kontakt@eactive.pl

    Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

    Dziękujemy!

     

    Co dalej?

    1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
    2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
    3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

    Komentarze

    Dodaj komentarz