Wykreuj pozytywny wizerunek firmy dzięki 6 złotym zasadom

budowanie świadomości marki

Szukasz marketingowych rozwiązań dla swojej firmy?
#wiemyjak zrealizować Twoje biznesowe cele
POZNAJ Aktywny Model Rozliczeń Usług SEO & Ads

Budowanie świadomości marki w sieci, czyli tak zwany e-branding to nie lada wyzwanie, wymagające dobrego planowania i wytrwałości – w końcu działania często należy realizować wielokanałowo i długofalowo. Nie ma jednak rzeczy niemożliwych! Aby dopiąć swego należy poznać jednak kilka uniwersalnych zasad skutecznego budowania świadomości marki w internecie, których wdrożenie to już prosta ścieżka do sukcesu. Gdy chcemy zadbać o promocję firmy i swoich usług, nie możemy siedzieć z założonymi rękami, tylko wykorzystać każdy moment, aby zwiększać świadomość marki.

Nie ma Cię w internecie – nie istniejesz?

Dla każdego przedsiębiorcy jest już jasne, jak obecnie istotna staje się widoczność w internecie. Często mówi się więc, że jeśli naszej marki tam nie ma, to praktycznie nie istnieje. W końcu internet to świetne źródło dotarcia do potencjalnych klientów i zainteresowania ich swoją ofertą. Na samym początku prowadzenia działalności każdy przedsiębiorca powinien bardzo dokładnie przemyśleć nazwę swojej firmy, logo oraz identyfikację wizualną – każdy z tych elementów wpływa na rozpoznawalność marki i jej odbiór wśród potencjalnych klientów. Oczywiście budowanie świadomości marki to proces długotrwały, wymagający również odpowiedniej wiedzy przejawiającej się w realizacji odpowiednich działań. Aby nasza marka kojarzyła się dobrze, należy nieustannie dbać o jej wizerunek – poniżej przedstawiamy kilka złotych zasad skutecznego brandingu.

Twoja recepta na sukces – złote zasady

1. Ocena obecnej sytuacji i odpowiedni plan to podstawa. Najpierw zastanów się, jak oceniłbyś aktualną widoczność Twoje firmy w internecie? Czy próbujesz dotrzeć do swoich klientów wykorzystując wszystkie dostępne możliwości? Poznałeś już moc social media lub reklamy internetowej? Zobacz, czego Ci brakuje i rozplanuj swoje działania. Weź pod uwagę charakter Twojej branży i zastanów się, które kanały pomogą Ci w budowaniu świadomości swojej marki.

2. Nie zapominaj do kogo kierujesz swój przekaz. Bez określenia swojej grupy docelowej, Twoje wysiłki mogą pójść na marne, bo przecież tworzenie przekazu dla wszystkich, to jak tworzenie go dla nikogo. Musisz zastanowić się kto jest Twoim klientem i jakie drogi prowadzą do tego klienta. Od tego możesz uzależnić miejsce, gdzie możesz się reklamować i styl przekazu, jakim warto się posługiwać, aby oczywiście marka kojarzyła się w odpowiedni i pozytywny sposób.

3. Zwiększaj swoją widoczność. Korzystaj z odpowiednich narzędzi i metod promocji. W końcu budowanie świadomości marki to ciągła praca nad widocznością w internecie! Zastanów się, czy znasz potencjał dostępnych metod reklamowych, przykładowo takich jak Google AdWords? Niedawno pisaliśmy o tym, jak wartościowe może okazać się wykorzystanie sieci reklamowej Google do budowania świadomości marki, dzięki której możesz trafić bezpośrednio do swoich klientów docelowych. Nie zapominaj również o innych, równie cennych metodach takich jak pozycjonowanie stron, social media, content marketing, e-mail marketing, marketing wirusowy czy prowadzenie akcji marketingowych.

4. Zadbaj o stronę, niech stanie się Twoją wizytówką. Klienci mogą trafiać na Twoje reklamy, zainteresować się produktem/usługą, wejść na stronę i…. szybko zrezygnować z zakupu. Dlaczego? Nieintuicyjność, brak przejrzystości, nieaktualne informacje i ogólny chaos – to tylko niektóre elementy, które mogą zniechęcić potencjalnego klienta do zrealizowania transakcji. Pamiętaj, że atrakcyjna strona nie tylko go zachęci, ale również na dłużej pozostanie w jego pamięci i chętnie na nią wróci. Istotny jest również wybór dobre domeny internetowej zawierającą unikalną, ale chwytliwą nazwę, którą łatwo zapamiętać – najlepiej, gdyby występowała w niej nazwa firmy. Twoim atutem będzie także dostosowanie strony do urządzeń mobilnych.

5. Klient nasz pan! Jest to stara zasada, ale jest zawsze na czasie i ciężko zaprzeczyć jej uniwersalności. Pracuj nad relacjami z klientami, spraw, aby byli w pełni zadowoleni z Twoich usług. Przez swoje podejście też kreujesz wizerunek – zostajesz pozytywnie zapamiętany, a dobre opinie wpłyną bezpośrednio na Twój wizerunek i będą w stanie przyciągnąć wielu potencjalnych klientów. Śledzenie opinii i wyciąganie właściwych wniosków dostarczy Ci wiedzy, co podoba się Twoim klientom, a co ich drażni – dzięki temu łatwo możesz planować przyszłe działania i spełnić oczekiwania Twojej grupy docelowej.

6. Dbaj o jakość. Możesz być widoczny w internecie, mieć atrakcyjną stronę i dobrze dobraną grupę docelową, jednak jeśli Twój produkt będzie kiepski jakościowo, Twoje wysiłki pójdą na marne. Zadbaj o to co sprzedajesz – aby zachować zgodność produktu/usługi z opisem i jakość jej wykonania. Wtedy masz możliwość zbudowania długotrwałej, pozytywnej relacji z klientem i zbudować wizerunek oparty na pozytywnych opiniach.

Budowanie świadomości marki to proces wymagający odpowiedniej wiedzy i zachowania spójności prowadzonych działań. Jest bardzo istotnym elementem prowadzenia działalności i realizowany dobrze, pomoże osiągnąć sukces. #wiemyjak

Nie wiesz jak zabrać się do marketingu internetowego? My doskonale wiemy jak zwiększać widoczność w internecie przy użyciu sprawdzonych metod. Sprawdź naszą ofertę pozycjonowania stron >>>

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz