Zwiększenie widoczności lokalnej, czyli parę słów o usłudze Google Moja Firma

Jeżeli jesteś właścicielem firmy i jeszcze nie słyszałeś o usłudze Google Moja Firma – koniecznie przeczytaj ten artykuł. Dowiesz się, jak zyskać zaufanie klientów w internecie i zwiększyć widoczność Twojej firmy. Klienci dowiedzą się, jak najłatwiej dojechać do Twojego lokalu, w jakich godzinach jest otwarty, a także jakie ma opinie. #wiemyjak

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

google moja firma

Czym jest Google Moja Firma?

Na początek warto wspomnieć, że usługa Google Moja Firma jest w zupełności bezpłatna. Wystarczy jedynie zalogować się na stronie www.google.com/business i wprowadzić dane firmy:

  • dokładny adres,
  • godziny otwarcia,
  • telefon,
  • zdjęcia,
  • opinie.

Będą one wyświetlane w wyszukiwarce Google, w aplikacji Google Maps i Google Plus w formie wizytówki. Te informacje przydadzą się potencjalnym klientom, którzy już wiedzą o istnieniu Twojej firmy i chcą sprawdzić np. w jakich godzinach jest otwarta Twoja restauracja, czy salon usługowy, a także jak najlepiej dojechać z ich lokalizacji do Ciebie.

Z drugiej strony usługa ta wspiera również pozycjonowanie. Korzystając z takiej wizytówki masz szansę na zwiększenie widoczności Twojej firmy w okolicy. Niektórzy użytkownicy szukając danej usługi, takiej jak sklep z konkretnym zaopatrzeniem, czy lokal gastronomiczny, kierują się bliską odległością od ich domu. Firma, posiadając swoją wizytówkę w Mapach Google zyskuje szansę, że wybiorą właśnie ją. Pamiętaj jednak, że wizytówka nie zastąpi dobrego SEO i pozycjonowania. Google analizując wizytówkę bierze także pod uwagę dodaną stronę www. Kiepsko wypozycjonowana strona będzie miała negatywny wpływ na wizytówkę i jej pozycję w wynikach wyszukiwania.

Finalnie, firmy, które korzystają z dostępnych platform Google, sprawiają wrażenie rzetelnych i sprawdzonych.

Idealne rozwiązanie dla małych i średnich firm

Pozycjonowanie google małej lub średniej firmy przyniesie najbardziej oczekiwane rezultaty, jeżeli nastawione będzie na działania lokalne. Wizytówka z informacjami na temat lokalizacji Twojego sklepu, usługi, czy firmy, znajdująca się w bazie danych Google, będzie bez problemu dostępna również dla wszystkich użytkowników.

Można z łatwością wywnioskować z tego, że osoba szukająca w Google fryzjera we Wrocławiu, nie będzie musiała w wyszukiwarce wpisywać frazy “fryzjer wrocław”, lecz jedynie “fryzjer”. Google chcąc usprawnić proces wyszukiwania tej osoby, zasugeruje jej salony fryzjerskie znajdujące się w najbliższej okolicy. Dzięki temu, Twoja firma również znajdzie się w tych propozycjach. Dlatego, jeżeli jesteś właścicielem niewielkiej firmy, powinieneś zadbać o to, aby wyszukiwarka Google posiadała aktualne informacje o Twoim biznesie. Jeśli połączysz to z działaniami nastawionymi na SEO lokalne, Twoja firma będzie bardziej widoczna w obrębie Twojego miasta.

Jakie są zalety Google Moja Firma?

Poza tym, że korzystanie z tej usługi może przynieść korzyści w postaci zysków pieniężnych dla firmy, istnieją też inne zalety, o których warto wspomnieć. Jedną z nich jest budowanie zaufania i długotrwałych relacji z potencjalnymi klientami. Uzupełnienie danych o firmie w aplikacji www.google.com/business automatycznie tworzy Twoją stronę w Google Plus. Dzięki temu klienci mogą wystawiać opinie na Twój temat i przyznawać widoczne “gwiazdki”, a Ty możesz wchodzić z nimi w interakcje. Właściciele małych lub średnich firm, którzy nie mają potrzeby konkurowania z krajowymi i globalnymi korporacjami, zyskują przewagę, ponieważ mogą do każdego klienta podejść indywidualnie. Pozwala to nie tylko na zwiększenie widoczności w internecie, ale przede wszystkim na zwiększenie zaufania wśród użytkowników w stosunku do Twojej firmy. Dodatkowo wizytówka ta wyświetla się zazwyczaj nad wynikami organicznymi, a więc masz szansę być wyżej w rankingu!

Warto również wspomnieć o kwestiach technicznych – aplikację do sterowania Google Moja Firma możesz ściągnąć na urządzenie mobilne i korzystać z niej w każdej sytuacji. Widoczne są tam również zakładki do analizy skuteczności. Zobaczysz, czy użytkownicy rzeczywiście znajdują Twoją firmę przez reklamę w Mapach Google oraz zdobędziesz inne, przydatne informacje. Mierz na bieżąco zyski i doskonal swoją ofertę! Sprawdź: 3 działania marketingowe, które warto łączyć!

Nie zapomnij o “local SEO” – lokalne zwiększanie widoczności

Lokalne SEO stawia na geolokalizację wyników wyszukiwania poszczególnych fraz w Google. Działanie to różni się od klasycznego SEO, ponieważ skupia się na optymalizacji strony internetowej pod kątem klientów z danego miasta, czy regionu. Aby osiągnąć oczekiwane rezultaty i wysoką pozycję w Google, warto połączyć siły zarówno ze wspomnianą tutaj reklamą w Mapach Google, czy działaniami off site i promocją lokalną. Jedyny warunek, jaki musisz spełnić, to posiadać firmę i lokal, w którym przyjmujesz klientów. Dlatego np. jest to zbędne rozwiązanie dla sklepów internetowych, które istnieją wyłącznie online.

Po co to wszystko?

Google “lubi” prostotę i przyjazność dla użytkownika, a nie od dziś wiadomo, że współpraca z tym gigantem z Doliny Krzemowej bardzo się opłaca. Im więcej informacji Google będzie miało na Twój temat, tym większe szanse, że uzna Twoją firmę za rzetelną i to samo zasugeruje użytkownikom. Posiadanie własnej wizytówki w Mapach Google sprawi, że zupełnie przypadkowi użytkownicy będą mieli szansę na zapoznanie się z Twoją ofertą usługową. Dostęp do tych informacji jest bardzo łatwy, dzięki czemu istnieją mniejsze szanse, że użytkownik zrezygnuje z Twojej oferty i uda się do konkurencji.

W wielu przypadkach usługa Google Moja Firma stanowi podstawę promocji lokalnego biznesu, dlatego jeżeli jeszcze z niej nie skorzystałeś – teraz jest odpowiedni moment, by to zrobić.

#wiemyjak jak pozycjonować Twoją stronę

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Krystian pisze:

    Można jeszcze dodać, że strona wykonana w kreatorze stron internetowych w GMF, może zawierać unikalną grafikę i opis. Nawet umożliwia dodawanie linków wychodzących do treści. Założenie takiej stronki nie zajmuje więcej niż 10 min.

  2. Sandra pisze:

    Można dodać, że od niedawna ciekawą opcją dla małych firm jest również kreator darmowych, jednostronicowych stron www. Powstała witryna jest oparta po części na danych pochodzących z wizytówki firmy na koncie Google Moja Firma. Strona jest responsywna.