Jeżeli jesteś właścicielem firmy i jeszcze nie słyszałeś o usłudze Google Moja Firma – koniecznie przeczytaj ten artykuł. Dowiesz się, jak zyskać zaufanie klientów w internecie i zwiększyć widoczność Twojej firmy. Klienci dowiedzą się, jak najłatwiej dojechać do Twojego lokalu, w jakich godzinach jest otwarty, a także jakie ma opinie. #wiemyjak
#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE
Czym jest Google Moja Firma?
Na początek warto wspomnieć, że usługa Google Moja Firma jest w zupełności bezpłatna. Wystarczy jedynie zalogować się na stronie www.google.com/business i wprowadzić dane firmy:
- dokładny adres,
- godziny otwarcia,
- telefon,
- zdjęcia,
- opinie.
Będą one wyświetlane w wyszukiwarce Google, w aplikacji Google Maps i Google Plus w formie wizytówki. Te informacje przydadzą się potencjalnym klientom, którzy już wiedzą o istnieniu Twojej firmy i chcą sprawdzić np. w jakich godzinach jest otwarta Twoja restauracja, czy salon usługowy, a także jak najlepiej dojechać z ich lokalizacji do Ciebie.
Z drugiej strony usługa ta wspiera również pozycjonowanie. Korzystając z takiej wizytówki masz szansę na zwiększenie widoczności Twojej firmy w okolicy. Niektórzy użytkownicy szukając danej usługi, takiej jak sklep z konkretnym zaopatrzeniem, czy lokal gastronomiczny, kierują się bliską odległością od ich domu. Firma, posiadając swoją wizytówkę w Mapach Google zyskuje szansę, że wybiorą właśnie ją. Pamiętaj jednak, że wizytówka nie zastąpi dobrego SEO i pozycjonowania. Google analizując wizytówkę bierze także pod uwagę dodaną stronę www. Kiepsko wypozycjonowana strona będzie miała negatywny wpływ na wizytówkę i jej pozycję w wynikach wyszukiwania.
Finalnie, firmy, które korzystają z dostępnych platform Google, sprawiają wrażenie rzetelnych i sprawdzonych.
Idealne rozwiązanie dla małych i średnich firm
Pozycjonowanie google małej lub średniej firmy przyniesie najbardziej oczekiwane rezultaty, jeżeli nastawione będzie na działania lokalne. Wizytówka z informacjami na temat lokalizacji Twojego sklepu, usługi, czy firmy, znajdująca się w bazie danych Google, będzie bez problemu dostępna również dla wszystkich użytkowników.
Można z łatwością wywnioskować z tego, że osoba szukająca w Google fryzjera we Wrocławiu, nie będzie musiała w wyszukiwarce wpisywać frazy “fryzjer wrocław”, lecz jedynie “fryzjer”. Google chcąc usprawnić proces wyszukiwania tej osoby, zasugeruje jej salony fryzjerskie znajdujące się w najbliższej okolicy. Dzięki temu, Twoja firma również znajdzie się w tych propozycjach. Dlatego, jeżeli jesteś właścicielem niewielkiej firmy, powinieneś zadbać o to, aby wyszukiwarka Google posiadała aktualne informacje o Twoim biznesie. Jeśli połączysz to z działaniami nastawionymi na SEO lokalne, Twoja firma będzie bardziej widoczna w obrębie Twojego miasta.
Jakie są zalety Google Moja Firma?
Poza tym, że korzystanie z tej usługi może przynieść korzyści w postaci zysków pieniężnych dla firmy, istnieją też inne zalety, o których warto wspomnieć. Jedną z nich jest budowanie zaufania i długotrwałych relacji z potencjalnymi klientami. Uzupełnienie danych o firmie w aplikacji www.google.com/business automatycznie tworzy Twoją stronę w Google Plus. Dzięki temu klienci mogą wystawiać opinie na Twój temat i przyznawać widoczne “gwiazdki”, a Ty możesz wchodzić z nimi w interakcje. Właściciele małych lub średnich firm, którzy nie mają potrzeby konkurowania z krajowymi i globalnymi korporacjami, zyskują przewagę, ponieważ mogą do każdego klienta podejść indywidualnie. Pozwala to nie tylko na zwiększenie widoczności w internecie, ale przede wszystkim na zwiększenie zaufania wśród użytkowników w stosunku do Twojej firmy. Dodatkowo wizytówka ta wyświetla się zazwyczaj nad wynikami organicznymi, a więc masz szansę być wyżej w rankingu!
Warto również wspomnieć o kwestiach technicznych – aplikację do sterowania Google Moja Firma możesz ściągnąć na urządzenie mobilne i korzystać z niej w każdej sytuacji. Widoczne są tam również zakładki do analizy skuteczności. Zobaczysz, czy użytkownicy rzeczywiście znajdują Twoją firmę przez reklamę w Mapach Google oraz zdobędziesz inne, przydatne informacje. Mierz na bieżąco zyski i doskonal swoją ofertę! Sprawdź: 3 działania marketingowe, które warto łączyć!
Nie zapomnij o “local SEO” – lokalne zwiększanie widoczności
Lokalne SEO stawia na geolokalizację wyników wyszukiwania poszczególnych fraz w Google. Działanie to różni się od klasycznego SEO, ponieważ skupia się na optymalizacji strony internetowej pod kątem klientów z danego miasta, czy regionu. Aby osiągnąć oczekiwane rezultaty i wysoką pozycję w Google, warto połączyć siły zarówno ze wspomnianą tutaj reklamą w Mapach Google, czy działaniami off site i promocją lokalną. Jedyny warunek, jaki musisz spełnić, to posiadać firmę i lokal, w którym przyjmujesz klientów. Dlatego np. jest to zbędne rozwiązanie dla sklepów internetowych, które istnieją wyłącznie online.
Po co to wszystko?
Google “lubi” prostotę i przyjazność dla użytkownika, a nie od dziś wiadomo, że współpraca z tym gigantem z Doliny Krzemowej bardzo się opłaca. Im więcej informacji Google będzie miało na Twój temat, tym większe szanse, że uzna Twoją firmę za rzetelną i to samo zasugeruje użytkownikom. Posiadanie własnej wizytówki w Mapach Google sprawi, że zupełnie przypadkowi użytkownicy będą mieli szansę na zapoznanie się z Twoją ofertą usługową. Dostęp do tych informacji jest bardzo łatwy, dzięki czemu istnieją mniejsze szanse, że użytkownik zrezygnuje z Twojej oferty i uda się do konkurencji.
W wielu przypadkach usługa Google Moja Firma stanowi podstawę promocji lokalnego biznesu, dlatego jeżeli jeszcze z niej nie skorzystałeś – teraz jest odpowiedni moment, by to zrobić.
#wiemyjak jak pozycjonować Twoją stronę
Można jeszcze dodać, że strona wykonana w kreatorze stron internetowych w GMF, może zawierać unikalną grafikę i opis. Nawet umożliwia dodawanie linków wychodzących do treści. Założenie takiej stronki nie zajmuje więcej niż 10 min.
Można dodać, że od niedawna ciekawą opcją dla małych firm jest również kreator darmowych, jednostronicowych stron www. Powstała witryna jest oparta po części na danych pochodzących z wizytówki firmy na koncie Google Moja Firma. Strona jest responsywna.