Usługi sezonowe: Google AdWords czy pozycjonowanie?

Prowadzisz usługi sezonowe lub sprzedajesz produkty zależne od pory roku? Jeśli tak, to wyszukiwarka Google jest jednym z najlepszych miejsc, gdzie możesz wypromować swoją firmę. Codziennie miliony ludzi korzysta z internetu, w celu znalezienia informacji pomagających podjąć decyzję o zakupie – z pewnością warto pokazać się w tym miejscu wirtualnego świata, prezentując swoją ofertę. Gdy już zdecydujesz się na promocję w wyszukiwarce, powstaje pytanie: linki sponsorowane (AdWords) czy pozycjonowanie (SEO).

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Pozycjonowanie (SEO) – 10 wyników na białym tle – jest procesem finalnie skutkującym wyświetlaniem odnośnika do naszej strony na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Działania mające na celu promocję strony w ten sposób, z reguły trwają kilka miesięcy i są obarczone pewnym ryzykiem, np. zmiana algorytmu wyszukiwarki przez Google (sposobu dobierania wyników wyszukiwania do wpisywanych zapytań). Może się okazać, że prowadząc promocję na np. wiosenną wyprzedaż obuwia, strona nie zdąży ukazać się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Nawet jeśli uda się wypozycjonować stronę, nie ma 100% gwarancji, iż utrzyma ona swoją pozycję przez cały zaplanowany czas trwania promocji lub usługi. Pozycjonowanie stron SEO z pewnością jest bardzo dobrym rozwiązaniem dla firm posiadających stałą ofertę, mało zależną od pór roku oraz odporną na niestabilność rynku branżowego. Dla usług i produktów sezonowych polecamy pewne i szybkie rozwiązanie – Google AdWords.

Google AdWords – 3 wyniki na samej górze oraz 8 z prawej strony – umożliwia umieszczenie danej strony w wynikach wyszukiwania nawet w kilka godzin, pod dowolną frazą wpisaną w Google. Możesz zmienić w parę minut treść reklamy wyświetlanej użytkownikom, słowa kluczowe powodujące emisję reklamowanych treści oraz wiele innych ustawień. AdWords dzięki możliwości wprowadzania dynamicznych zmian, pozwala się precyzyjnie dopasować do aktualnej oferty i najnowszych promocji. Linki sponsorowane to również pewność, że przez cały czas, na którym najbardziej Tobie zależy – reklama będzie wyświetlana na samej górze wyników wyszukiwania. Dzięki temu wiesz, iż wykorzystałeś efektywnie cały czas trwania Twojej promocji lub usługi sezonowej, bez utraty potencjalnych klientów.

Klientom prowadzącym biznes sezonowy lub przygotowującym promocje czasowe, zdecydowanie polecamy Google AdWords, którego elastyczność i dynamika umożliwia osiągnięcie oczekiwanych rezultatów w szybkim czasie i bez zbędnego ryzyka. Proces pozycjonowania stron jest rozłożony w dłuższym okresie, co powoduje ponoszenie kosztów nawet przez rok, gdy promocja trwa tylko miesiąc. Linki sponsorowane pozwalają efektywnie wykorzystać budżet przeznaczony na promocję, ponieważ inwestujesz tylko w momencie trwania kampanii, np tylko przez miesiąc, w którym wiesz, że właśnie trwa sezon na Twoją usługę lub produkt. Charakterystyka linków sponsorowanych odpowiada idealnie cechom biznesów dynamicznych, zależnych od wielu czynników zewnętrznych, np. pory roku, czy niestabilności rynku branżowego. Jeśli nie jesteś pewny, co skuteczniej zadziała w promocji Twojej strony, skontaktuj się z naszymi specjalistami – odpowiedzą na każde pytanie i doradzą, jakie rozwiązanie będzie najlepsze dla Twojego biznesu.

Filip Kaźmierczak
EACTIVE – Wiemy jak

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz