Content is king – to hasło dość regularnie pojawia się we wpisach na naszym blogu. Zapewne jeszcze nie raz zostanie użyte, gdyż właśnie w tym tkwi sekret pozycjonowania. Wartościowa, wyjątkowa, unikatowa treść podana na wiele sposobów jest w stanie przynieść popularność tworzącym, zadba o wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, co bezpośrednio przełoży się na zysk. Należy pamiętać, że pod hasłem „content” nie ukrywa się jedynie treść pisana. Jak podaje Wikipedia, są to „artykuły, webinaria, evideo, podcasty, formy graficzne itd., których podstawowym zadaniem jest dostarczenie internautom wiarygodnych i pożądanych przez nich wiadomości i informacji”. Jak wiadomo, w czasach tl;dr – too long; didn’t read największą siłę mają formy graficzne – zdjęcia, grafiki, filmy video.
Jak zrobić infografikę, która porwie tłumy?
Dziś przyjrzymy się bliżej infografikom czyli wyjątkowej sztuce ilustracyjnej.
Infografiki zazwyczaj służą twórcom do przedstawienia w sposób graficzny dużej ilości wiedzy w sposób maksymalnie przyswajalny, gdzie krok po kroku, dojdzie się do sedna sprawy. Infografiki są forma niezwykle chwalona przez internautów, którzy bez konieczności czytania tysięcy zdań są w stanie posiąść konkretną wiedzę. Potencjał infografiki dostrzegli również specjaliści od PR-u, wykorzystując je do przebicia się do większej liczby odbiorców poprzez przedstawienia przy ich pomocy wyników badań czy świadczonych usług i płynących z nich zalet. Jak się okazuje tworzenie infografik nie jest wyjątkową sztuką, którą posiąść mogą tylko nieliczni – istnieje wiele darmowych narzędzi, przy użyciu których bez problemu, szybko i sprawnie można przygotować profesjonalnie wyglądającą ilustrację.
Dobre infografiki, czyli jakie?
Infografiki, niczym zdjęcia, podzielić możemy na dobre i kiepskie. Te pierwsze mają w sobie to „coś”, co przykuwa uwagę, przy których bez wahania klikamy przycisk „udostępnij” publikując je na profilach w mediach społecznościowych. Drugie – kiepskie, są po prostu kiepskie. W czym tkwi sekret tworzenia wyjątkowych infografik, które docenia każdy, kto ma z nimi do czynienia? Czym jest to niemal legendarne „coś”? Jak się okazuje, to zbiór zasad, które wystarczy stosować, by przez obraz trafić do jak największej ilości odbiorców.
Oto kilka rad, które uzmysłowią nam jak zrobić infografikę która zdobędzie popularność w Internecie.
- Reklamuj subtelnie
Tworząc infografikę pamiętaj, że najważniejsza jest treść. Na niej należy się skupić, dopracować ją, na jej podstawie budować wizerunek osoby czy firmy kompetentnej, która wie o co chodzi w branży, w której funkcjonuje. Wiele osób popełnia kardynalny błąd skupiając się na sobie, dając podstawy do podejrzeń o egocentryzm, co nie jest mile widziane w Internecie.
- Nie rób nic na siłę
Największą moc nadasz infografice, jeśli uda Ci się połączyć wartościową treść i wyjątkową formę. Tylko taka fuzja pozwoli odnieść sukces. Jeśli chodzi o content – musisz zaciekawić, zaproponować niebanalne spojrzenie, nawet na oczywistą sprawę, zaskoczyć, wprawić odbiorcę w zdumienie. Następnie należy to odpowiednio „opakować” dbając o wyjątkową grafikę. Jednak nic na siłę – jeśli nie masz nic do powiedzenia, lepiej siedzieć cicho.
- Dublowanie w przypadku infografik ma sens
Jeśli kilka dni, tygodni, czy nawet miesięcy temu udało Ci się porwać tłumy nowym spojrzeniem na problem np. wpisem na blogu, warto z tego skorzystać. Przerabiając słowa na postać graficzną trafisz do kolejnych odbiorców, którzy zgodnie z zasadą tl;dr niekoniecznie mieli chęci na czytanie, zaś na przejrzyście zaprezentowaną grafikę chętnie zerkną.
- Konsultuj swoje pomysły
Tworząc infografikę warto zapytać inne osoby, czy obrany sposób myślenia jest interesujący i wzbudzi ciekawość internautów. Może się okazać, że pomysł, który chcesz przekształcić na formę graficzną jest delikatnie mówiąc nudny i szkoda tracić czasu na jego opracowywanie. Badanie gruntu to podstawa, o której należy pamiętać jeszcze przed rozpoczęciem procesu twórczego.
- Grafiką zdobądź serca odbiorców
Infografika z definicji powinna obrazem przedstawić rozwiązanie problemu, przekazać wiedzę, zaciekawić odbiorcę. Jeśli wykonana będzie niedbale, nieprofesjonalnie, choćby udzielała odpowiedzi na pytanie „jak wielki jest wszechświat?”, nie zostanie doceniona. Na szczęście, realizacja tego punktu jest stosunkowo łatwa do spełnienia. Wystarczy skorzystać z jednego z łatwych w obsłudze programu do tworzenia infografik.
Który program do tworzenia infografiki wybrać?
Dzięki licznym programom do tworzenia grafik, które bez problemu znajdziemy w Internecie, szybko i sprawnie stworzymy atrakcyjną wizualnie infografikę. Większość z nich możemy uruchomić bezpośrednio w przeglądarce i nawet bez znajomości języka angielskiego, który króluje w ich przypadku, dzięki intuicyjnej obsłudze nadamy naszemu pomysłowi atrakcyjny formę. Poniżej trzy aplikacje, które warto poznać.
- Infogr.am – użytkownicy, po rejestracji, dostają dwie możliwości tworzenia infografik – korzystając z darmowego konta, lub wykupując dostęp PRO. W pierwszym przypadku otrzymają możliwość skorzystania z sześciu szablonów, zaś ułożenie poszczególnych elementów odbywa się na zasadzie „przeciągnij i upuść”. Interfejs aplikacji Infogr.am jest prosty i intuicyjny
- Piktochart – aplikacja na starcie każe nam wybrać z jakiej formy graficznej chcemy skorzystać – infografiki, raportu, banneru czy prezentacji. Po wyborze dostajemy szablony, na podstawie których tworzymy swoje dzieło. Edytor programu Piktochart jest łatwy w obsłudze i nie sprawi problemów nawet początkującym grafikom
- Visual.ly – w tym przypadku mamy do czynienia ze swoistą siecią społecznościową, która skupia wokół siebie twórców infografik. Możliwość stworzenia swojego dzieła jest jedynie dodatkiem, jednak w sporej ilości przypadków zupełnie wystarczającym. Jej możliwości docenią szczególnie miłośnicy SM.
#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE
Nasze grafiki tworzone są przez specjalistów w tej dziedzinie, polecamy firmę Pixhell :)
Z którego korzystacie Wy? Bo wasze infografiki są świetne :)