PraSEOwka #7

Po raz kolejny przychodzimy do Was z porcją newsów ze świata SEO. Co nowego czeka Was w Google Search Console? Czy szykuje się kolejna duża aktualizacja algorytmu? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w poniższej praSEOwce! Oto skrót najważniejszych informacji, z którymi warto rozpocząć marzec. #wiemyjak

praSEOwka_7

SEO NEWS MIESIĄCA

Od początku lutego specjaliści seo zastanawiają, się czy czeka nas kolejna duża aktualizacja algorytmu. Na forach przeczytać można o wzmożonej aktywności botów czy dużych wahaniach wyników wyszukiwania bądź słów kluczowych. Oczywiście nie obyło się bez tweetów z pytaniami, obserwacjami i oznaczeniami Google.

Dwunastego lutego Danny Sullivan odpowiedział: „Aktualizacje wprowadzamy cały czas. Proponuję ponownie przeczytać ogólny wątek na ten temat”. Profil na Twitterze, na który kieruje nas Sullivan, potwierdza jego słowa, oraz przypomina, że w razie większej aktualizacji udzielą szczegółowych wskazówek. A co Wy o tym sądzicie? Fałszywy alarm czy faktycznie czekają nas kolejne duże zmiany? Dajcie znać w komentarzach :)

Ogromna porcja zmian w Google Search Console

Google Search Console wzbogacił się o sporo nowych opcji oraz poprawił występujące bugi. Jakie zmiany możecie zaobserwować?

Naprawa Menedżera Tagów

Naprawiono wszystkie błędy związane z Menedżerem Tagów, jednak Google zaleca ponowne sprawdzenie witryny w Google Search Console, jeżeli to narzędzie było i będzie używane.

Fragmenty opinii w raportach

  • Raport skuteczności – w ustawieniach filtrowania, po zaznaczeniu „Fragment opinii” dostaniemy informacje o ilości kliknięć, wyświetleń oraz CTR.
  • Test wyników z elementami rozszerzonymi – dodano opcję „Fragmenty opinii”, która pomaga na wykrycie błędów z rozszerzeniami.
  • Raport ulepszenia – nowa opcja pozwala przeprowadzić proces naprawczy oraz zanalizować strony z poprawnie lub błędnie wprowadzonymi elementami. Raport jest dostępny jedynie dla stron, które wprowadziły dane strukturalne ocen lub opinii.

Narzędzie zmiany adresu

Dodane zostało sprawdzanie przekierowania dla pięciu pierwszych adresów URL ruchomej domeny, w skład którego wchodzi: pokazanie przykładów, przekierowania problemowe, oraz weryfikacja przepływu.

Więcej danych do pobrania

Rozszerzono opcje pobierania danych dla prawie wszystkich raportów. Wcześniej możliwe było to tylko dla konkretnych tabel, natomiast teraz do dyspozycji użytkowników GSC oddane zostały pełne informacje. Formaty do eksportowania rozszerzono o arkusz Google, Excel oraz .CSV.

Ciekawostka – Czy SEO pogrążyło Harley Quinn?

Niedawno na ekrany kin wszedł kolejny film z uniwersum DC – „Ptaki Nocy (i fantastyczna emancypacja pewnej Harley Quinn)”. Kontynuacja głośnego „Legionu samobójców” nie przyniosła jednak oczekiwanych zysków. W weekend otwarcia film zarobił 33 mln dolarów, co w porównaniu do 2,5-krotnie większym budżetem, jest jednym z najniższych startów filmów tej wytwórni.

Niskie zainteresowanie wytłumaczono słabym marketingiem i przede wszystkim, źle dobraną nazwą, która nie wpisywała się w standardy wyszukiwarek. Kilka dni po premierze tytuł wyświetlany w Google brzmiał już „Harley Quinn: Ptaki Nocy”, choć co ciekawe, polskie wyniki wyszukiwań wciąż pokazują pierwotną wersję. Producenci w oświadczeniu dla portalu The Verge potwierdzili, że decyzję podjęli w celu „rozszerzeniem wyszukiwania dla stron sprzedających bilety”.

Do usłyszenia za miesiąc! 😎

Przejdź do komentarzy
Ocena artykułu:
5/5 (3)

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Daria pisze:

    Ciekawie z tym filmem Harley Quinn… jednak pozycjonowanie i dobrze dobrane frazy to klucz do sukcesu :D