Oddajemy w Wasze ręce kolejną praSEOwkę. Znajdziecie w niej najważniejsze zmiany, które przyniósł nam początek roku 2020, czyli m.in. styczniową aktualizację algorytmu Google. Zapraszamy do lektury! #wiemyjak
SEO NEWS MIESIĄCA
13 stycznia Google wprowadził kolejną sporą aktualizację algorytmu, nazwaną January Core Update. Jak zwykle, w niewielkim odstępie czasu od wprowadzenia zmian, mogliśmy zaobserwować wahania w wynikach w widoczności stron. Największe zmiany przypadły na okres od 14 do 16 stycznia. Na co najbardziej wpłynęła aktualizacja?
Jest ona przede wszystkim silnie związana z YMYL (ang. your money your life) czyli klasyfikacją serwisów, których tematyka dotyczy medycyny, finansów, prawa czy bezpieczeństwa. Z racji ogromnego wpływu jaki mogą mieć one na użytkowników, są objęte specjalnym typem działań ze strony Google. Jeżeli zajmujecie się tego typu stronami, a zwłaszcza tematyką medyczną, na pewno odczuliście działania nowego algorytmu. Koniecznym jest więc zapoznanie się z zasadami E-A-T, o których więcej dowiecie się z artykułu Google.
Zmiany w danych strukturalnych
Google ogłosiło zmiany w sposobie prezentowania danych strukturalnych, które mają zostać wprowadzone już 6 kwietnia. Schemat data-vocabulary.org przestanie być używany przez Google, natomiast całe wsparcie zostanie przekierowane na inny shcemat – Schema.org. Według Google wszystkie błędy, które mogą pojawić się w związku z tą zmianą, nie będą miały negatywnego wpływu na wyniki wyszukiwań. Należy jednak uporać się z nimi do wymienionej wyżej daty – 6 kwietnia 2020.
Informacje o zmianach i błędach zaczęto przesyłać 21 stycznia za pośrednictwem Google Search Console. Więcej informacji o data-vocabulary.org znajdziecie na stronie Google
Aktualizacja funkcji w Google Search Console
28 stycznia Google poinformował o aktualizacji narzędzia do usuwania adresów. Dodane zostały trzy nowe funkcje: tymczasowe usunięcia, nieaktualna treść oraz filtrowanie safe search.
Pozwalają one na m.in. ukrycie strony w wynikach wyszukiwania, zarządzanie nieaktualnymi treściami (które może być używane nie tylko przez właścicieli strony), a także filtrowanie strony lub jej elementów, które mogą być zakwalifikowane jako treści dla dorosłych. Dokładny opis aktualizacji znajdziecie tutaj
Koniec z duplikowaniem contentu
Danny Sullivan poinformował użytkowników o zmianie zasad dotyczących featured snippets czyli tzw. stron, wyników czy też pozycji zerowych, które wyświetlają się bezpośrednio nad resztą wyników wyszukiwania. Ma to związek z działaniami podejmowanymi przez Google, które mają na celu walkę z problemem zduplikowanego contentu, a na tym do tej pory bazowały “strony 0”.
Główną zmiana, która została wprowadzona 22 stycznia, było przydzielenie stronie tylko jednej pozycji: zerowej nad wynikami wyszukiwania albo pierwszej pozycji wśród wyników. Według Sullivana ma to pomóc “odnajdywać odpowiednie informacje zaliczając wyniki zerowe jako część dziesięciu wyświetlanych stron internetowych”.
Do usłyszenia za miesiąc! :)
#wiemyjak