Niebezpieczne vs bezpieczne techniki seo – które wybrać?

O „czarnym” SEO i wykorzystywanych w tym zakresie technikach pozycjonowania pisaliśmy na blogu już niejednokrotnie. Tym razem przypomnimy je pokrótce oraz przedstawimy dobre techniki SEO, które doskonale zastąpią nieetyczne pozycjonowanie. Jaka technika SEO jest najlepsza dla Twojej strony?

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

techniki seo

Dlaczego warto wykorzystywać dobre techniki SEO?

Pozycjonowanie stron i związane z nim techniki „czarnego” SEO mogą dać szybkie rezultaty, jednak mogą nieść za sobą też niekorzystne dla naszej strony skutki – obniżenie pozycji w wyszukiwarce, a w najgorszym wypadku nałożenie bana lub filtra na stronę. Efekty uzyskane poprzez te techniki SEO są krótkotrwałe i przede wszystkim niezgodne z wytycznymi najpopularniejszej wyszukiwarki w Polsce – Google.

Zdecydowanie korzystniej jest wybrać bezpieczne techniki SEO, które pozwalają na uzyskanie długotrwałych efektów pozycjonowania i są zgodne z zasadami Google. Poprzez wykorzystanie legalnych, promowanych przez wyszukiwarkę metod pozycjonowania, nasza witryna będzie przedstawiała wysoką wartość merytoryczną oraz użytkową, a w efekcie stanie się atrakcyjna zarówno dla robotów wyszukiwarki jak i dla użytkowników.

Obydwie techniki SEO różnią się przede wszystkim tym, że pierwsza bazuje na metodach spamerskich, zaś druga – na właściwej optymalizacji oraz wartościowych treściach.

Złe techniki SEO, o których lepiej zapomnieć

Tych technik lepiej nie wykorzystywać, jeśli chcemy, aby nasza strona utrzymała wysoką pozycję w wyszukiwarkach i przyciągała klientów:

      • kupowanie linków, SWL – jest to bardzo niebezpieczna technika seo. System wymiany linków to platforma, która pozyskuje w szybki sposób dużą ilość linków prowadzących do strony umieszczając je zazwyczaj automatycznie na ogromnej ilości przypadkowych i często małowartościowych stron internetowych przynależących do danego systemu, co zamiast zwiększać pozycję strony, wpłynie na jej obniżenie;

      • spam na blogach – umieszczanie spamujących komentarzy na wszystkich blogach, niezależnie od ich tematyki to technika seo zabroniona przez Google, za jej stosowanie na stronę może zostać nałożona kara. Jeśli już decydujemy się na umieszczanie linków w komentarzach na blogach, to komentarze powinny przedstawiać wartość merytoryczną, najlepiej, aby odnosiły się bezpośrednio do treści artykułu;

      • keyword stuffing – nienaturalne upychanie słów kluczowych w treści strony w celu jej pozycjonowania i podniesienia rankingu witryny na daną frazę;

      • duplicate content – powielanie treści na różnych stronach nie jest dobrze traktowane przez roboty wyszukiwarek. Boty widzą zduplikowaną treść, jednak nie odczytują, na której ze stron ukazała się ona w pierwszej kolejności, co także może obniżyć pozycje strony w wyszukiwarce. Dodatkowo duplikowane treści nie są atrakcyjne dla internautów odwiedzających stronę;

      • cloaking – inaczej maskowanie – technika polegająca na prezentowaniu odmiennej treści robotom wyszukiwarki Google od treści przedstawianej użytkownikowi. Stosując ją możemy mieć pewność, że otrzymamy bana, a nasza strona zostanie usunięta z wyszukiwarki. Sprawdź: Duplicate content, cloaking i spółka;

      • doorway pages – są to tak zwane strony przejściowe, które zostały stworzone specjalnie, aby utrzymywać wysokie pozycje na konkretne frazy w wynikach wyszukiwania. Są one mylące dla użytkownika, ponieważ mogą powodować wyświetlanie się kilku podobnych stron w Google, a każda z nich prowadzi w to samo miejsce.

      • ukrywanie treści – ukrywanie treści oraz innych elementów w kodzie witryny, na przykład linków między innymi poprzez zamieszczenie tekstu w kolorze tła strony, umieszczanie tekstu w niewidocznym miejscu poza ekranem itd. Obecnie roboty wyszukiwarek bez większych problemów wykrywają takie działania i konsekwentnie blokują strony realizujące proces pozycjonowania stron poprzez takie techniki.

Te techniki SEO warto wykorzystać w prowadzeniu i pozycjonowaniu strony

Poniższe techniki SEO pozwolą Twojej stronie zyskać w oczach odbiorców, a także pozytywnie wpłyną na proces pozycjonowania stron:

        • kreatywny linkbuilding – kreatywny linkbuilding to technika seo, która pozwala na zbudowanie sieci mocnych linków, będących podstawą pozycjonowana stron. Do umieszczania linków do strony warto wykorzystywać wartościowe witryny, które same posiadają wysoką pozycję w wyszukiwarkach. Dobrze jest też zwrócić uwagę na tematykę stron, na których chcemy umieścić linki. Najlepiej, aby korelowała z naszą witryną;
        • linkowanie wewnętrzne – bardzo istotne dla SEO. Odpowiednio zbudowana struktura linków wewnętrznych wpływa na użyteczność stron internetowych i możliwość swobodnego poruszania się po nich użytkownikowi jak i na jej poprawne indeksowanie przez roboty, a w efekcie na pozycjonowanie;
        • współpraca z influencerami – współpraca z influencerami może przyjąć różnorodną formę – od najprostszej, czyli artykuły sponsorowane, aż po kompleksowe akcje marketingowe. Jest to jedna z popularniejszych w ostatnim czasie technik, dzięki której zbudujesz mocny profil linków, zyskasz wartościowe i unikalne treści, zwiększysz ruch i zaangażowanie odbiorców. Przeczytaj: Influencer marketing – w czym tkwi jego siła?;
        • content marketing– do tego, że wartościowa treść ma duże znaczenie, nie muszę chyba nikogo przekonywać. Content marketing pozwala na budowanie wartościowej witryny, ciekawej i użytecznej dla klientów oraz dobrze „odbieranej” przez roboty Google, co wpływa na pozycję strony w wyszukiwarce;
        • wpisy gościnne – zwane również guest blogging. Publikacje tego typu wpisów na innym blogu umożliwiają zapoznanie z Twoją firmą nowe grono odbiorców jak również pozyskanie linka z wartościowej strony. Znalezienie wartościowej strony oraz stworzenie przez Ciebie dobrej treści to podstawa takiej współpracy. Nikt przecież nie będzie chciał opublikować Twojego artykułu, jeśli treść będzie na niskim poziomie;
        • odpowiednie wykorzystanie social mediów – jedno dobrze prowadzone konto na portalu społecznościowym to bardzo wymierna korzyść dla firmy. Profil pozwala na przeprowadzenie owocnej kampanii z zakresu marketingu wirusowego, a także mieć stały kontakt z odbiorcami produktów i usług, co pozwala na zachęcanie ich do interakcji, które później mogą skutkować zwiększeniem sprzedaży lub odsłon strony (w zależności od tego, jaki rodzaj witryny prowadzimy).
        • wersja mobilna strony – w sierpniu 2017 roku udział urządzeń mobile na rynku polskim wynosił ponad 65%, podczas gdy urządzeń desktopowych około 33%. Możecie odpowiedzieć sobie sami zatem jak ważne jest posiadanie mobilnej wersji strony;
        • szybkie ładowanie się strony – jak to mówią „czas to pieniądz”, a jak dowodzą badania Google, strona która ładuje się dłużej niż 5 sekund, traci około 40% konwersji. W połączeniu z punktem powyżej, czyli faktem, że ogromna liczba użytkowników przegląda strony na urządzeniach mobilnych, szybko ładująca się strona to obecnie standard.
        • znaczniki danych strukturalnych – wdrażając je na stronie, pomagasz algorytmom wyszukiwarki zrozumieć zawartość Twojej witryny. Dzięki temu informacje na niej umieszczone, takie jak na przykład cena produktu, stan magazynowy, ocena czy zdjęcie mogą pojawić się w wynikach wyszukiwania jako fragmenty rozszerzone. Te dodatkowe informacje mają wyróżnić Twoją stronę spośród innych i mogą znacząco poprawić CTR oraz ruch na stronie.

#wiemyjak pozycjonować Twoją stronę

Publikacja wpisu: 10/05/2016 oraz aktualizacja: 25/09/2017

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Gość pisze:

    Hmm…to wcale nie jest taki łatwa sprawa. Sama staram się pozycjonować moją stronę i szukając informacji na temat SEO można natrafić na porady, które przez jednych uznawane są za dobre a przez innych za złe. I teraz bądz mądry i znajdź złoty środek :)

  2. Paweł pisze:

    Te tradycyjne techniki SEO są powoli uzupełniane tymi bardziej kreatywnymi. Mam ba myśli na przykład rozszerzone fragmenty w wyszukiwarce. Chociaż nie jest to typowe działanie SEO, to jednak ma za zadanie pozyskać ruch. Warto też o nich pamiętać i wykorzystywać, bo pozycjonowanie to taki trochę eksperyment:) bez ryzyka nie ma wyników;)

  3. Przemysław pisze:

    Bardzo mnie cieszy to, że Google coraz lepiej radzi sobie ze złymi praktykami w SEO. Dzięki temu coraz rzadziej trafiam na spam content wątpliwej jakości.

  4. Marcin Rutkowski pisze:

    Dzisiaj ciężko o jednoznaczną granicę między dobrymi a złymi technikami seo. Nowe komunikaty od google co chwilę mówią, że coś jest niezgodne z ich wytycznymi. Umiar we wszystkim jest chyba jedyną słuszną wskazówką.