Elementy content marketingu
Aby stworzyć dobry content należy wziąć pod uwagę poniższe elementy:
Optymalizacja. Wszystkie publikowane treści muszą zostać zoptymalizowane.
Jakość. Należy zwrócić uwagę na jakość treści. Przykładowo bardziej wartościowy będzie jeden, unikalny artykuł niż kilka tzw. precli.
Różnorodność. Aby content był atrakcyjny zaleca się wykorzystywanie różnego rodzaju treści, mogą być to artykuły na bloga, ale też infografiki i filmy.
Aktualność. Ważne jest by dbać o aktualność publikowanych treści, dlatego warto śledzić wydarzenia z branży.
Z jednej strony wyróżniamy teksty pisane samodzielnie, przez dziennikarzy, copywriterów a z drugiej grafiki i materiały wideo.
Rodzaje treści
– teksty publikowane na blogach, tworzenie tekstów eksperckich, prowadzenie poradników;
– grafiki, np. infografiki;
– wideo, np. publikacja na portalu youtube.com.
Charakterystyka treści:
Tworzenie content marketingu
Jeśli chcemy tworzyć treści to zacznijmy od wypracowania odpowiedniej strategii.
W tym celu należy podjąć następujące kroki:
1. Planowanie i wyznaczanie celu
Należy sprecyzować grupę docelową, wybrać techniki content marketingu oraz narzędzia, które posłużą do publikacji stworzonych treści.
2. Przygotowanie i analiza
Podczas analizy trzeba zbadać:
– trudność frazy, przy pomocy narzędzi do analizy słów kluczowych. Uzyskamy informację ile osób szuka danej frazy.
– popularność frazy wśród konkurencji za pomocą narzędzi do analizy słów kluczowych oraz poprzez wyszukiwanie z operatorem intitle: ”fotograf”
3. Wykonanie
Cechy dobrego artykułu
a) Aby mieć pewność, że artykuł jest rzetelnie przygotowany należy:
– odpowiedzieć na parę pytań:
• dlaczego, po co piszesz,
• do kogo,
• co chcesz powiedzieć,
• jaki jest cel.
– stworzyć listę słów kluczowych.
b) Struktura i treść
Bardzo ważne jest by artykuł był przyjazny dla oka, jasny i zrozumiały dla odbiorcy.
Najlepsza struktura treści składa się z trzech elementów:
1. title – najważniejszy element.
2. lead – krótki wstęp, powinien zachęcać i zaciekawiać czytelnika,
3. treść – musi być odpowiednio sformatowana.
Stosuj:
– podział na akapity,
– gdy trzeba: numerowanie podpunktów, listy, różne warianty czcionek.
Długość tekstu powinno się dostosować od tematyki, rodzaju treści.
Jak napisać dobry artykuł?
– pisz od ogółu do szczegółu,
– stosuj zaimki osobowe: ja, ty, my, wy, oni,
– pisz prostymi i krótkimi zdaniami,
– używaj czasu teraźniejszego,
– strona czynna jest lepsza niż bierna,
– używaj twierdzeń pozytywnych a nie negatywnych,
– unikaj fachowej terminologii,
– pisz o korzyściach.
Pamiętaj!
Najlepsza długość artykułu to od 2000 do 6000 znaków.
c) Optymalizacja
Treść musi być odpowiednio zoptymalizowana.
– w znaczniku <title> umieść frazę kluczową,
– używaj podtytułów H2 i H3,
– nie stosuj jednowyrazowych nagłówków,
– używaj fraz kluczowych w odmianach,
– używaj pogrubień, pochyleń,
– stosuj linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne,
– opisuj grafikę przez atrybuty <alt> i <title>.
4. Doskonalenie
W każdej frazie musimy szukać potencjału. Wykonuje się to po przez rozbudowanie jednej frazy na wiele innych.
Jakie treści ceni Google?
Google lubi treści, które są:
– unikalne,
– poprawne językowo,
– użyteczne,
– ciekawe.
Przeciwieństwem są treści:
– kradzione,
– kopiowane.
Udostępnianie treści
Do udostępniania treści można wyróżnić dwa kanały:
a) online – są to przede wszystkim media społecznościowe, np.:
– G+,
– Facebook,
– Twitter,
– Pinterest,
– Youtube.
Oprócz portali społecznościowych, o sieci online zaliczamy działania obejmujące:
– mailingi,
– obecność na forach branżowych,
– tworzenie bazy kontaktów (dziennikarzy, redaktorów).
b) offline – przykładowo jest to organizowanie bądź uczestnictwo w branżowych wydarzeniach:
– konferencjach,
– targach.
– szkoleniach.
Kolejna część kursu: