10 kłamstw firmy SEO, na które musisz uważać

Na efekty związane z pozycjonowaniem w niektórych przypadkach trzeba czekać bardzo długo. Walka o pozycje, które zmieniają się jak w kalejdoskopie oraz nieuchwytność działań składających się na SEO powoduje, że przedsiębiorcy tak naprawdę nie wiedzą, na czym polega optymalizacja serwisu oraz osiągnięcie widoczności w wynikach wyszukiwania pod określone słowa kluczowe. Wyobrażenia i domysły skutkują powstawaniem wielu mitów dotyczących firm seo. A część z nich wychodzi z ust osób zajmujących się pozycjonowaniem. Agencja SEO codziennie musi walczyć z mylnymi przekonaniami, by zyskać nowych klientów. Jakie są najpopularniejsze kłamstwa dotyczące pozycjonowania?

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Kłamstwa firm SEO

1. Firmy SEO nie muszą poznawać branży w której działasz

Utarło się przekonanie, że agencje zajmujące się pozycjonowaniem powinny posiadać doświadczenie wyłączenie we wdrażaniu skutecznych strategii związanych z optymalizacją stron i zdobywaniem wysokiej pozycji. Jednym słowem – pozycjoner musi znać tylko na działaniach SEO. Nie jest to prawda.

Przygotowanie odpowiednich zaleceń optymalizacyjnych wymaga poznania branży, w której działa klient. Często nawyki konsumentów mają kluczowe znaczenie dla powodzenia procesu związanego z pozycjonowaniem. Ogromną rolę może odgrywać konkurencja lub jej brak. Jeśli przedsiębiorca, który korzysta z usług firmy SEO, sprzedaje unikalne produkty, dość łatwe stanie się uzyskanie wysokich pozycji w rankingu dla Jego strony internetowej. Istnienie wielu konkurentów, posiadających wsparcie pozycjonerów, implikuje przeprowadzenie dokładnej analizy i zastosowanie takich działań, które będą efektywne i pozwolą zrealizować założone cele biznesowe. Indywidualnie podejście do każdego klienta to jeden z ważniejszych czynników, które wpływają na końcowy sukces.

2. Branża SEO może zagwarantować pierwszą pozycję w Google

Żaden pozycjoner nie może zagwarantować określonej pozycji w wynikach wyszukiwania. Na ranking mają wpływ różne czynniki, których Google nie chce zdradzić. Branża SEO nigdy nie może być pewna co przyniesie aktualizacja algorytmów wyszukiwania. Dlaczego?

Po pierwsze, terminy update’ów nie są zapowiadane. Nigdy nie wiadomo kiedy nastąpią zmiany. Po drugie, przeprowadzając pewne testy można sprawdzić, które elementy mają wpływ na pozycje w wynikach wyszukiwania. Jest to jednak proces długotrwały. A Google wciąż wprowadza aktualizację w algorytmach, zatem działania, które były skuteczne kilka lat temu dzisiaj się już nie liczą.  Są firmy, przy których nawet kilka lat to za mało by osiągnąć pierwszą pozycję w wyszukiwarce, warto wówczas połączyć SEO z innymi działaniami, gdyż może to przynieś znacznie lepsze rezultaty.

3. Treści mają drugorzędne znaczenie

Wiele osób myśli, że użytkownicy nie czytają treści zamieszczonych na stronach internetowych. Często zdarzają się więc duplikaty tekstów, powielanych z różnych źródeł. W przypadku e-sklepów powszechne stało się zamieszczanie opisów pochodzących z witryn producentów. Skuteczne firmy SEO zachęcają swoich klientów do przygotowywania unikalnych opisów. Być może internauci nie zwracają większej uwagi na to, czy treści na stronie nie zostały skopiowane od konkurencji. Pamiętaj jednak, że oryginalność tekstów jest rozpatrywana przez algorytmy wyszukiwarki. Za kopiowanie można otrzymać karę i zostać usuniętym z wyników wyszukiwania. Najlepsze agencje SEO wiedzą, że warto łączyć SEO z Content Marketingiem .

4. Liczy się wyłącznie ilość linków

Branża SEO już wielokrotnie przeszła kilka rewolucji. Jeszcze do niedawna tworzenie systemu wymiany linków (strona A linkuje do strony B, a B do A) było powszechnie stosowaną praktyką, a co ważniejsze takie działania przynosiły wymierne efekty. Google postanowiło zawalczyć z odnośnikami niskiej jakości, wprowadzając algorytm Pingwin. Od tego czasu nie liczy się już liczba linków prowadzących do serwisów, ale ich jakość. Obecnie firmy SEO stosują kompleksowe działania, kreatywny link building, który ma pomóc w zdobyciu wartościowych odnośników do strony.

5. Słowa kluczowe są najważniejsze

Tworzenie unikatowego contentu odpowiadającego na konkretne zapytania oraz zawierającego określone frazy kluczowe ma ogromne znaczenie. Firmy bardzo często zapominają jednak o tym, że nieumiejętne napakowanie treści słowami kluczowymi czasem odbija się na wartości merytorycznej treści, sprawiając, że jest mało ciekawa i ciężko się ją czyta. Dlatego staraj się tworzyć content przede wszystkim z myślą o Twoim użytkowniku, czy odbiorcy. Zbyt mocne skupienie się na nasycaniu tekstu frazami może przynieść więcej szkód, aniżeli korzyści.

6. Kampanie SEO można przeprowadzić tylko jeden raz

Stwierdzenie to nie jest kłamstwem samym w sobie, bo oczywiście zdarzają się takie branże, w których przeprowadzenie działań pozycjonerskich wykonuje się raz i na długi czas takową stronę pozostawia się samym sobie.

Musimy jednak pamiętać, że Internet to cyberprzestrzeń, która stale ulega zmianom. Zmieniają się trendy, upodobania, wygląd witryn, treści na nich zawarte, a przede wszystkim zmienia się samo Google. Ranking stron internetowych ustalany jest przez szereg algorytmów, które poddawane są aktualizacjom. O tym, co wpływa na pozycjonowanie, pisaliśmy w naszym artykule: Najważniejsze czynniki rankingowe Google. Warto śledzić większe aktualizacje algorytmów, ponieważ w niektórych przypadkach i w niektórych branżach konieczne jest wtedy wprowadzenie większych zmian w SEO strony.

Aby Twoja witryna pozostawała aktualna i znajdowała się w top wynikach wyszukiwań, działania pozycjonowania muszą być wykonywane regularnie. Musisz systematycznie dbać o widoczność – Twoja konkurencja nie śpi :)

7. SEO rozwiązuje wszystkie problemy e-commerce

Zastanów się, czy dobrze rozumiesz, na czym polegają usługi SEO. Wielu przedsiębiorców sądzi, że inwestycja w automatyczne pozycjonowanie stron wiąże się z uzyskiwaniem wyższych przychodów ze sprzedaży. Jest to błąd.

Firmy SEO zajmują się wypracowaniem widoczności w wynikach wyszukiwania. Zajęcie miejsca w Top10 nie gwarantuje jednak wzrostu zysków. Ruch na stronie z pewnością wzrośnie, liczba użytkowników zaglądających do serwisu będzie znacznie wyższa, ale to nie oznacza, że wszyscy odwiedzający staną się kupującymi. Czasami przyczyny niskiej sprzedaży tkwią w czynnikach związanych z tradycyjnym handlem – ceny są wysokie, produkty nie spełniają oczekiwań klientów, a proces zakupowy jest za bardzo skomplikowany. Pomyśl o tym zanim winę za niepowodzenia zrzucisz na SEO. Widoczność w wynikach wyszukiwania daje Ci możliwość dotarcia do klientów, ale Ty musisz ją wykorzystać :)

8. Firmy SEO nie muszą mieć specjalistycznej wiedzy

Prawda jest taka, że każdy może podejmować działania związane z pozycjonowaniem stron www. Jeśli sądzisz, że jako właściciel serwisu posiadasz wystarczającą wiedzę, aby realizować skuteczną strategię SEO, podejmij się jej realizacji. Musisz jednak mieć na względzie, że pozycjonerzy są na bieżąco ze wytycznymi Google’a, śledzą trendy w branży SEO oraz odznaczają się doświadczeniem w optymalizacji serwisów. Podejmując samodzielne działania, licz się z możliwością niepowodzenia. Przyjęcie niewłaściwych metod pozycjonowania może się wiązać z usunięciem z rankingu lub spadkiem pozycji. Skutki popełnionych błędów mogą być dla Ciebie i Twojego serwisu niezwykle dotkliwe.

9. Bez wykupienia abonamentu nie widać efektu

Wśród współczesnych firm oferujących działania pozycjonerskie zauważalne jest zjawisko tworzenia gotowych pakietów, które skupiają bardzo wiele działań lub wręcz z precyzją określają dokładną liczbę działań SEO możliwą do wykonania w danym pakiecie. Takie abonamenty pozornie są atrakcyjnie cenowo, nie gwarantują jednak osiągnięcia pożądanych rezultatów.

Mówi się, że bez synchronizacji pracy nie ma efektu. Po części jest to prawda – niektóre działania warto łączyć ze sobą i potęgować ich moc. Jednak bez wnikliwej analizy Twojego serwisu, nie można z góry założyć, że akurat te działania, które posiada konkretny abonament, czy ich ilość przypisana do danego pakietu, przyniosą zadowalające zyski, czy przełożą się na Twój cel biznesowy. A jeśli nie będziesz odczuwał realnej wartości z prowadzonych działań dla Twojego biznesu, to czy warto płacić za coś, z czego nie masz korzyści?

Pakietowe, powielane działania, dokładnie określające np. ilość tworzonych tekstów, czy zdobywanych linków to często jest to też po prostu robienie SEO dla sztuki, a nie dla osiągnięcia konkretnych celów, ważnych z punktu widzenia klienta. Zanim więc zdecydujesz się na gotowy pakiet działań, zastanów się, czy faktycznie potrzebujesz wszystkiego, czy może lepiej pozwolić specjalistom na dobranie takich działań, które zrealizują Twój biznesowy cel (np. przełożą się na konwersję, zdobędą określoną liczbę użytkowników, zapewnią określony ROAS).

10. SEO to już historia

Coraz częściej czyta się, że właściwie SEO to już przeszłość, już nie działa i nie można na nim polegać. Dlaczego? Przekonanie to swoje podłoże może znaleźć w trudności wypracowania skuteczności we współczesnych działaniach SEO i coraz większej konkurencji na internetowym rynku.

Pozycjonowanie nie jest takie proste. Jak wspominaliśmy wcześniej – metody takie jak upakowanie w tekście masy słów kluczowych, czy pozyskiwanie dużej ilości linków były skuteczne kiedyś, lecz dziś znacznie trudniej wybić się na tle konkurencji. Zdobycie widoczności w wynikach wyszukiwania, czy zwiększenie swoich pozycji wymaga od nas przeprowadzenia skrupulatnych i często skomplikowanych działań, na których efekty będziemy musieli poczekać.

Jedno jest jednak pewne – istnieją naprawdę skuteczne strategie SEO, które potrafią przynieść zadowalające efekty i zwiększyć ruch na Twojej stronie internetowej. SEO to nie historia, a lepsza przyszłość dla Twojego biznesu – spróbuj dać mu szansę.

kłamstaw firma, branża seo

Przejdź do komentarzy
Ocena artykułu:
4.7/5 (33)

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Maciej pisze:

    Dobrze napisane. SEO może nie być dobre dla wszystkich biznesów, ale na pewno nie przeszło jeszcze do historii i nadal za jego pośrednictwem agencję zdobywają zadowalające wyniki :)

  2. Agata pisze:

    Fajny artykuł. Szczególnie przydatny dla nowych przedsiębiorców, jeszcze z małym doświadczeniem.