Jak sprawdzić ruch na stronie internetowej?

jak sprawdzić ruch na stronie

Każda z osób posiadających stronę internetową, niezależnie od tego czy jest to strona prywatna np. blog czy też strona firmowa, pragnie, aby była ona widoczna w internecie, gdyż wiąże się to z wieloma wymiernymi korzyściami dla właściciela strony. Jest to szczególnie ważne dla stron komercyjnych, które mają zarabiać dla firmy. Dlatego nie dziwi fakt, że właścicielom zależy na jak największym ruchu na ich stronie, gdyż wiąże się to z odwiedzinami potencjalnych klientów.  Dzisiaj skupimy się na kwestii ruchu na stronie, a zwłaszcza na tym jak sprawdzić ruch na stronie.#wiemyjak

Narzędzia pozwalające sprawdzić jaki jest ruch na Twojej stronie

Zastanawiasz się jak sprawdzić ruch na stronie? Musisz sięgnąć po odpowiednie narzędzia. W sieci dostępne są aplikacje i programy, które umożliwiają w szybki sposób poznać dane statystyki strony nawet osobom, które nie miały wcześniej do czynienia z takimi zadaniami. Część z nich jest darmowa, jednak są też narzędzia, za korzystanie z których trzeba zapłacić (za pełną licencję lub niektóre funkcje). Jak zatem sprawdzić ruch na stronie – oto najciekawsze programy:

  • Google Analytics – jest to chyba najpopularniejsze narzędzie, po które sięgamy w pierwszej kolejności chcąc sprawdzić ruch na stronie. Dzięki niemu można sprawdzić między innymi liczbę odsłon strony, liczbę wizyt, dane demograficzne oraz słowa kluczowe używane przez osoby odwiedzające stronę;
  • Website Analizer – w tym programie można sprawdzić między innymi znaczniki meta, ranking strony, słowa kluczowe, czy wiek domeny, a także informacje o hostingu i IP;
  • Value This Website – to kolejne darmowe narzędzie, które pozwala ocenić aktualny ruch na stronie. Dostarcza nam informację o pozycji strony w rankingach, adresie IP, lokalizacji użytkownika i wiele innych. Program przydaje się szczególnie przy przeprowadzaniu badań lub szacowaniu popularności strony na tle innych witryn o podobnej tematyce;
  • Get Clicky – program przedstawia najważniejsze statystyki m. in. liczbę odwiedzin strony w czasie rzeczywistym to znaczy, że pokazuje informacje dotyczące danego momentu. Program jest o tyle ciekawy, że pozwala na śledzenie social mediów i dostarcza statystyki związane z kampaniami na portalach społecznościowych. Można też wykupić wersję premium programu;
  • Alexa – jest bezpłatnym narzędziem, które pozwala na porównywanie statystyk strony względem innych witryn. Wyposażona jest również w ranking ruchu i wskaźnik reputacji;
  • Complete – to program, który pozwala badać wskaźniki takie jak liczba odsłon, zmiany w statystykach, rankingi itp. W wersji premium dostępne są bardziej rozbudowane dane dotyczące strony internetowej. Można dzięki niemu poznać między innymi dane demograficzne odwiedzających stronę. Jest to szczególnie istotne, gdy chce się dotrzeć do konkretnej grupy odbiorców. W programie dostępne są też metryki słów kluczowych, które wygenerowały na stronie największy ruch, co ułatwia przygotowanie skutecznej kampanii z zakresu działań SEO;
  • Piwik – to w pełni darmowy program, który pozwala na badanie statystyk strony w czasie rzeczywistym. Pokazuje informacje dotyczące słów kluczowych, wyszukiwarek, języka używanego przez osoby odwiedzające stronę;
  • JAWStats – to darmowy pakiet, który pozwala analizować stronę pod kontem takich danych jak liczba gości na stronie, witryny odsyłające itp., program pozwala też na tworzenie wykresów, grafik oraz tabel z danymi;
  • Going Up – program pozwala między innymi na monitorowanie sprzedaży, śledzenie odwiedzających, przeglądanie współczynników konwersji i poprawianie strategicznego wyszukiwania. Jest to program całkowicie darmowy.

Dlaczego analiza ruchu na stronie jest tak istotna?

Wiemy już jak sprawdzić ruch na stronie internetowej, ale dlaczego to robimy? Sprawdzania ruchu na stronie pozwala nam przede wszystkim przeanalizować to, jakie osoby odwiedzają naszą stronę. Umożliwia to dostosowanie jej do wybranej grupy docelowej, tzw. targetu. Dzięki takim analizom możemy też sprawdzić czy nasza strona przyciąga odpowiednią uwagę. Przykładem może być sytuacja, gdy strona ma tysiące odsłon i unikalnych użytkowników, ale nic na niej się nie dzieje – brakuje komentarzy, zapisów do subskrypcji czy w przypadku sklepów internetowych nie ma zamówień. Wtedy wiadomo, że trzeba poczynić kolejne zmiany na stronie, które sprawią, że osoby odwiedzające witrynę będą na niej bardziej aktywne.

Wiemy, że sukcesem jest uzyskanie wartościowego ruchu na stronie, dlatego dokładnie analizujemy ruch na stronie naszych klientów i wyciągamy wnioski. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą współpracy w formule KOP>>

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Stan pisze:

    Ciekawy poradnik. Gratuluję.

  2. Agnieszka Owczarzak pisze:

    Dodam też od siebie, że warto analizować po coś i z jakimś założeniem. Bez tego analiza nam się na nic nie przyda. Warto także wprowadzić plany długo i krótkofalowe, które pozwolą na zrozumienie tego, co właśnie analizujmy.