Jeśli zadajesz sobie pytanie, jak promować stronę internetową? Prawdopodobnie jesteś na początku swojej drogi z marketingiem online lub obecne połączenie działań marketingowych nie przynosi Twojej firmie oczekiwanych efektów. Już niejednokrotnie na blogu pisaliśmy o tym, jak ważna jest treść umieszczana na stronie internetowej. Dzisiaj opiszemy jak wypromować stronę internetową oraz jakie kanały dystrybucji treści będą do tego najlepsze.
#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE
We wpisie Content is King dokładnie omawiamy temat wysokiej jakości treści internetowych. Jednak o jednym jeszcze warto powiedzieć – równie ważna jest odpowiednia promocja przygotowywanych treści, bo bez niej informacja nie dotrze do odbiorców, czyli klientów lub subskrybentów. Dlatego, jeżeli mówimy, że content is king, to musimy również powiedzieć, że distribution is queen.
Dlaczego reklamowanie strony przez promowanie treści jest ważne?
Treści umieszczane na stronach internetowych są bardzo ważne, dlatego cały czas podkreślamy, że muszą być merytoryczne oraz przyjazne dla odbiorcy. Jednak czasem zdarza się tak, że nawet najbardziej wartościowe strony mają niską liczbę odwiedzin, a te, które nie przedstawiają wysokiej wartości, stają się bardzo szybko popularne. Dlaczego tak się dzieje? To promocja pozwala wybić się treści na tle konkurencji. Dobrze prowadzona dystrybucja treści pozwala na docieranie to nowych odbiorców. Dlatego tak ważne jest łączenie marketingu treści z jego promocją w sieci. W dalszej części podpowiemy, jak promować stronę internetową, a dokładniej jak wypromować content.
Jak promować stronę internetową w wynikach wyszukiwania?
Jak i pozycjonowanie stron, tak i dystrybucja treści wymaga odpowiedniej optymalizacji. Teksty umieszczane na stronie powinny być przyjazne nie tylko dla użytkowników, ale i wyszukiwarek. Podstawowe działania SEO zwiększające reklamowanie strony w internecie to:
- dobre dobranie słów kluczowych, dzięki którym o wiele łatwiej można odnaleźć tekst w sieci;
- jeżeli to możliwe, słowa kluczowe powinny być umieszczone również w nagłówku oraz tytule tekstu,
- stworzenie opisów meta dla każdego wpisu na stronie, gdyż będą one pokazywały w wyszukiwarce skrócony opis zawartości wpisu, który zwiększy reklamowanie strony wśród użytkowników,
- zoptymalizowanie grafik, które zwiększy wyszukiwanie strony dzięki częstszym wyświetleniom np.: w google grafika.
Więcej działań SEO, w odpowiedzi na pytanie, jak wypromować stronę internetową, znajdziecie w naszym artykule: Optymalizacja strony pod wyszukiwarkę Google
Reklamowanie strony dzięki narzędziom Google
Kolejnym sposobem na promowanie strony internetowej może być:
- Remarketing Ads. Jego podstawową rolą jest docieranie do klientów, którzy odwiedzili Waszą stronę, za pomocą odpowiedniej reklamy. Sporą zaletą jest możliwość dobrania konkretnych reklam do typów użytkowników, którzy dotarli do Waszego contentu. Możecie promować np. nowe oferty, a także inne treści takie jak wpisy blogowe. Remarketing jest idealną odpowiedzią na pytanie, jak promować stronę internetową, ponieważ jest jednym z narzędzi do ponownego zapisania się w pamięci Twojego klienta.
- Linki sponsorowane warto rozważyć, jako działania wspierające dystrybucję. Dzięki nim użytkownicy zainteresowani konkretną frazą szybko trafią na Twoją stronę, co przełoży się na większą skuteczność oraz widoczność. Linki sponsorowane przydadzą się, szczególnie gdy mierzysz się z dużą i silna konkurencją, a także, gdy dopiero startujesz z nową stroną i szukasz dobrego sposobu jak reklamować się w Internecie.
Jak wypromować stronę internetową z Social Media?
Obecnie social media stają się bardzo ważne w dystrybucji treści. Można wykorzystać je na wiele sposobów. Większość z nich oferuje darmowe oraz płatne narzędzia do promocji umieszczanych na stronach treści. Media społecznościowe są często wykorzystywane do marketingu wirusowego, jednak trzeba tutaj bardzo uważać, ze względu na to, że nieumiejętnie przygotowana kampania w social media może wymknąć się spod kontroli. Przed umieszczaniem treści warto też się dokładnie zapoznać z regulaminem danego serwisu, szczególnie jeśli chodzi o organizacje wydarzeń, promocji oraz konkursów na konkretnym portalu. Dzięki badaniom Gemius/PBI wiemy, że w Polsce najbardziej popularne są następujące Social Media:
- Facebook,
- Instagram,
- Twitter,
- Pinterest,
- YouTube
- TikTok,
- LinkedIn,
- GoldenLine.
Ostatnie dwa portale to sieci społecznościowe skupiające wokoło siebie osoby szukające pracy i pracodawców, gdzie na forach można wymieniać się swoim doświadczeniem oraz szukać inspiracji dla własnych, dalszych działań związanych z promocją firmy.
Ponieważ popularność poszczególnych social mediów potrafi zmienić się drastycznie nawet w ciągu roku, warto na bieżąco śledzić statystyki ich użytkowania. Twój wybór powinien zależeć właśnie od nich, specyfiki firmy, a także grupy docelowej, do której kierujesz swoje treści.
Reklamowanie strony internetowej w social media – wybierz odpowiednią platformę
Dobrze dobrane kanały dystrybucji to gwarancja, że Twoje treści trafią odpowiednich odbiorców. Jeśli poszukujesz wiedzy jak wypromować stronę internetową, warto rozpocząć od sprecyzowania, kim jest Twój odbiorca, i jak komunikować do pokoleń klientów. Następnie zastanów się jakie treści będziesz publikować.
Poniżej znajduje się zestawienie platform, jakie powinieneś brać pod uwagę, projektując działania promujące Twoją stronę w Social Media:
Reklamowanie strony na Facebooku to dobry pomysł zarówno jeśli prowadzisz biznes B2B, jak i B2C. Jest to nadal miejsce z największą liczbą użytkowników. Jednocześnie treści, jakie są udostępniane na Facebooku, charakteryzują się największą różnorodnością (np. w porównaniu do Instagrama oraz LinkedIna).
To najlepszy pomysł, jeśli Twój biznes prowadzony jest w modelu B2C. Jak wypromować stronę internetową na LinkedIn? To medium łącząca treści branżowe oraz blogowe. Jeśli chcesz dotrzeć ze swoimi treściami do specjalistów zaprezentuj swoją wiedzę na LinkedIn.
Twitter to dość specyficzne miejsce, ale również efektywne, szczególnie jeśli dobrze czujesz się w krótkich, a jednocześnie zaczepliwych, przekornych i angażujących tekstach. Twitter podobnie jak LindedIn dobrze sprawdzi się, jeśli interesuje Cię promocja strony internetowej z sektora B2C.
To platforma, która doskonale sprawdzi się dla firm B2B (ale B2C) również. Jednak jak promować stronę internetową na Instagramie? Przekazem wizualnym – nie da się ukryć, że Instagramem rządzą estetyczne zdjęcia oraz krótkie i zarazem ciekawe treści wideo. Jeśli Twoją firma tworzy produkt „miły” dla oka, to miejsce jest właśnie dla Ciebie – postaw na reklamę strony na Instagramie.
Narzędzia do social media, które wspomogą reklamowanie strony
Do publikowania na serwisach społecznościowych warto wykorzystać odpowiednie wtyczki. Wiele platform oferuje automatyczne publikowanie treści na serwisach społecznościowych – wszystkich, na których jest założone konto dla strony. Oszczędza to znacznie czas i również pozwala na efektywniejsze reklamowanie strony internetowej. Oto kilka z nich:
Wtyczki do WordPress pozwalające na dostosowanie buttonów:
- Kiwi Social Share
- Custom Share Buttons with Floating Sidebar
- Simple Share Buttons Adder
- WP Social Sharing
Automatyczna publikacja, planowanie postów:
- Social Media Auto Publish
- TweetDeck
- Buffer
- Hootsuite
Analiza oraz monitoring treści:
- Brand24
- SentiOne
- Social Bakers
- Sprout Social
Jak jeszcze można promować treści?
Już wiesz jak promować stronę internetową dzięki optymalizacji i social media. Jednak powyższe działania to dopiero podstawa, jeżeli chodzi o promocję strony w sieci. Jak reklamować się w internecie dzięki innym możliwościom?
Działania w obrębie blogów i stron internetowych
Do jednych z ciekawszych działań zaliczyć należy różnego rodzaju wpisy gościnne (bezpłatne i sponsorowane) na innych blogach czy stronach. Wpisy tego typu można przygotować na portale branżowe, a także wymiennie z blogerami, którzy zajmują się podobną tematyką.
Jeśli zastanawiasz się jak wypromować stronę internetową lub konkretne wpisy to warto także przeglądać strony o podobnej tematyce i komentować umieszczane tam wpisy. Podobne działania można przeprowadzić na portalach społecznościowych – można komentować jako „strona”, co pozwoli osobom również komentującym czy reagującym na dany post dotarcie do Twoich treści.
Wykorzystanie zasięgu mailowego
Kolejnym rozwiązaniem ułatwiającym reklamowanie strony internetowej jest email marketing. Uznawany za jedną z najbardziej skutecznych form dystrybucji, jeśli zależy nam na wypromowaniu strony. Dlaczego tak się dzieje?
- Charakteryzuje się znaczną szybkością przekazu.
- Korzystanie z niego generuje małe koszty.
- Ma ogromny zasięg – dzięki Email Statistics Report, wiemy, że do końca 2019 roku liczba zarejestrowanych kont mailowych na świecie przekroczyła 5,6 miliarda.
- Duża widoczność – informacje trafiają bezpośrednio do konkretnego odbiorcy, więc dopóki on sam nie zdecyduje się usunąć Twojej wiadomości, będzie ona czekać na odczyt.
- Jest prosty w utworzeniu – dlatego, jeśli zastanawiasz się jak wypromować stronę internetową email marketingiem, wystarczy jedynie napisanie odpowiedniej treści. A później wysłanie jej lub skorzystanie z narzędzia typu FreshMail. Ponadto nie wymaga znajomości języka HTML oraz edycji graficznej.
Efektywne reklamowanie strony internetowej
Dobra promocja strony i konkretnych artykułów zajmuje sporo czasu, jednak przynosi widoczne efekty. Podstawowym sprzymierzeńcem w działaniach promocyjnych są portale społecznościowe, ale i narzędzia udostępniane przez wyszukiwarki. Warto więc poświęcić kilka chwil na:
- umieszczenie wpisu w mediach społecznościowych,
- komentowanie i reagowanie na inne treści.
Nie zapomnij także o dostosowaniu formy dystrybucji do waszej firmy, jak i grupy docelowej. Mamy nadzieję, że po przeczytaniu artykułu znasz kilka sposobów na to, jak reklamować się w Internecie. Jednak pamiętaj, czasami dobrze dobrane dwa rozwiązania mogą okazać się o wiele bardziej skuteczne niż kilka lub kilkanaście mniej wydajnych.
#wiemyjak jak pozycjonować Twoją stronę
Moim zdaniem dostosowywanie treści pod frazy to tak naprawdę jeden z najważniejszych etapów, ponieważ wtedy odpowiadamy na potrzeby odbiorców.
Myślę, że przy temacie promowania strony na Facebooku należy jeszcze wspomnieć o jej jakości. Ponieważ nawet jeżeli w najlepszy sposób reklamujemy stronę, która nie jest „przyjazna” dla użytkowników np. długo się ładuje, nie jest estetyczna lub nie posiada wersji mobilnej — użytkownicy i tak zrezygnują i nie odwiedzą jej ponownie.
Bardzo pomocny artykuł. Dopiero uczymy się dbać o pozycjonowanie naszej strony i sporo pracy przed nami.
Google tak często zmienia zasady że co chwila jest inaczej, Kiedyś liczyły sie linki zwrotne, później treść, a teraz treść przez szybkość wczytywania. Nie ma stałej.
Bardzo fajne podsumowanie, u mnie najlepszy zwroty z inwestycji przyniosła kampania ads, ale wiadomo zależy od biznesu, warto próbować różnych metod.
Przydatny artykuł, fajnie, że pokazujecie tyle możliwości :)
Super zestawienie. Na pewno będę wracać do tego artykułu
Z tymi socialami to faktycznie różnie bywa. Wystarczy spojrzeć na snapchata. Liczba użytkowników spadła równie szybko, jak wzrosła. Także zgadzam się z tym, że należy cały czas je monitorować.
Bardzo fajny artykuł. Dodałabym od siebie jeszcze tylko influencerów, ale nie tylko blogerów. W końcu to ogrom możliwości w promocji treści i sposób na szybkie dotarcie do sporej liczby osób.
Nawet najlepszy content może zginąć jak się go dobrze nie wypromuje! Bardzo przydatny artykuł, oby tak dalej :)
Grupa docelowa najważniejsza ;) nie wiem jak można w ogóle zaczynać cokolwiek, bez określenia do kogo mówimy/piszemy/kierujemy treści. Po pierwsze ułatwia i porządkuje pracę, po drugie ma odzwierciedlenie w rzeczywistości wiec przekłada się na zysk :)
Kompleksowe zebranie najważniejszych informacji o promocji treści, dzięki :)
Moim zdaniem proporcje pomiędzy promowaniem treści, a ich tworzeniem powinny byc pół na pół. Nie uważam, żeby któreś z nich było ważniejsze, do obu przykładam się po równo.
Musisz wiedzieć, gdzie dodać stronę internetową do promocji
Hmmm… Fajnie, że wszystko w jednym miejscu zebrane, ale co do mediów społecznościowych, to mocno indywidualnie powinny być dobierane. Nie w każdej branży potrzebny Google+ (komuś w ogole teraz?) czy Twitter. Nic na siłę.
wreszcie w jednym miejscu zebrane najważniejsze rzeczy
Pani Justyno, wybór mediów społecznościowych, na których chcemy promować swoją stronę internetową jest zależny od grupy, do której chcemy dotrzeć z naszymi treściami. Dobrze, jeżeli media społecznościowe są spójne ze specyfiką firmy. Tak jak pisaliśmy wyżej, warto również ocenić możliwości, jakie oferują poszczególne media społecznościowe i rozważyć jak można je wykorzystać w przypadku własnej firmy.
Facebook; Instagram; Pinterest; GooglePlus;Twitter- czy jeszcze gdzieś warto promować oprócz tych znanych?
Sądzę, że warto się wciąż pochylić nad marketingiem e-mail. SEO to nie wszystko, de facto to mail daje poczucie silniejszej relacji z klientem, newsletter pozwala na poczucie, że traktujemy klienta podmiotowo, a nie przedmiotowo. Korzystam z emu mail i jest to moim zdaniem sposób prosty i tani.
Też zgadzam się z poprzednikami , skromnym zdaniem miło się czytało ten artykuł .Dopiero od niedawna ciekawi mnie ta tematyka, zacząłem studia i w pozycjonowaniu orientuje się mniej więcej w social mediach , bo miałem dostęp do magazynu social media manager bodajże, było sporo przykładów własnie z social media dla firm, coś innego w tym kierunku jesteście w stanie polecić użytkownicy?
Fajny artykuł. Zgadzam się także z moimi przedmówcami. Pisanie wartościowego kontentu to jedna sprawa. Trzeba to jednak robić regularnie i poświęcać naprawdę dużą uwagę na jego promowanie.
Wszystkie wypisane wskazówki są oczywiście przydatne jeśli ktoś zastanawia się jak wypromować stronę internetową, ale dodałbym jeszcze przede wszystkim regularność działań.
Do dystrybucji można również wykorzystać Google AdWords w wyszukiwarce czy reklamy Display w sieci reklamowej Google. To druga opcja jest wręcz konieczna gdy zamieszczamy publikację na portalu tematycznym umożliwiającym wyświetlanie reklam Google w sieci partnerskiej. Jeśli nie zamieścimy tam reklamy my, to zrobi to nasza konkurencja :)
Dokładnie. Moim skromnym zdaniem na samym promowaniu strony/bloga powinniśmy spędzać tyle samo czasu co na tworzeniu nowych treści.
Jeśli chodzi o samą automatyzację, to polecam nie tyle wtyczkę, a osobną aplikację – IFTTT, która pomoże w dystrybucji wpisów na inne kanały. Bardzo mocne funkcjonalności.