Wiele osób próbuje rozgryźć algorytm Google rankingujący strony w wynikach wyszukiwania. Wysoka pozycja w wyszukiwarce pozwala osiągać cele biznesowe, np. zwiększyć przychody ze sprzedaży. Najskuteczniejsi specjaliści SEO również korzystają ze wskazówek dostępnych na oficjalnych blogach kalifornijskiego giganta. Zdziwisz się, jaka wiedza z zakresu optymalizacji serwisu znajduje się na wyciągniecie ręki.
Wysoka pozycja w Google dzięki wartościowym linkom?
Google karze wszystkich właścicieli stron internetowych stosujących systemy wymiany linków. Ciągłe aktualizacje algorytmu Pingwin przyczyniają się do systematycznego usuwania z wyników wyszukiwania witryn, do których pochodzą odnośniki znajdujące się na spamerskich serwisach, np. farmach linków.
W jaki sposób pozyskiwać wartościowe linki, aby pozycja w wyszukiwarce Naszej strony przesunęła się o kilka miejsc do góry w rankingu? Google zachęca do tworzenia unikalnych treści, które zachęcą innych właścicieli serwisów do polecania Twojej strony. W ten sposób uzyskasz naturalny i cenny odnośnik. Ostatnio Google potwierdziło, że linki i content to dwa najważniejsze czynniki wpływające na ranking strony. Oczywiście mamy na myśli wysokiej jakości linki, prowadzone do naszej strony z innych zaufanych źródeł.
Jak poprawić pozycję w Google dzięki odpowiedniej optymalizacji?
Google zachęca do optymalizowania serwisów pod kątem wyszukiwarek. Odpowiednie zalecenia optymalizacyjne często stanowią połowę sukcesu do osiągnięcia upragnionej pozycji w wynikach wyszukiwania. Na co należy zwrócić uwagę? Wysoka pozycja w Google zależy od około 200 czynników.
Ważne jest stosowanie znacznika <title>, czyli tytułu strony. Powinny się w nim znaleźć słowa kluczowe, nazwa marki, działalność, która związana jest z danym serwisem. W obrębie witryny dla każdej podstrony należy zdefiniować inny title, choć dobrze jest się trzymać ustalonego schematu.
Jak poprawić pozycję w Google, korzystając z innych elementów kodu strony? Według kalifornijskiego giganta mniejsze znaczenie na miejsce w rankingu ma meta tag description, ale zdania specjalistów SEO są podzielone. Opis strony pojawia się pod adresem URL w wynikach wyszukiwania. Jego rola sprowadza się do zachęcenia użytkowników do kliknięcia w link. Podsumowuje treść podstrony i przedstawia korzyści, które użytkownik uzyska, kiedy ją odwiedzi.
Obecnie pozycja w wyszukiwarce nie zależy od <meta name=”keywords”> czyli słów kluczowych, które możemy zdefiniować w kodzie strony. Nie warto więc zaprzątać sobie nimi głowy i zamieszczać je w serwisie. Należy również pamiętać, że Google wychwytuje treści na stronach, które są przesycone określonymi frazami. Taka witryna traktowana jest jak spam, nakładany jest filtr ręczny. Później trzeba się natrudzić, aby wysoka pozycja w Google została przywrócona.
Stabilna pozycja w wyszukiwarce – kontroluj kary ręczne i filtry
Google chce, aby internet był przyjazny przede wszystkim dla użytkowników. Dlatego z indeksu usuwane są te serwisy, które zostały zakwalifikowane jako spam lub z różnych względów naruszają dozwolone techniki związane z pozycjonowaniem stron. Warto założyć konto w Google Search Console i kontrolować, czy na witrynę nie zostały nałożone kary ręczne. Jeśli tak się stanie, należy zapoznać się dokładnie z rodzajem komunikatu, który prześle do Nas Zespół ds. Spamu.
Usuwanie filtrów ręcznych zajmuje dość dużo czasu. Konieczne będzie zmodyfikowanie treści na stronie, poproszenie właścicieli witryn, którzy do Nas linkują, o usunięcie odnośników prowadzących do Naszej strony, a nawet wprowadzenie zmian w kodzie strony. Po wprowadzeniu wszystkich zmian, należy przesłać do Google prośbę o rozpatrzenie zdjęcia kary. Jeśli Zespół ds. Spamu uzna, że nas serwis spełnia wszystkie wymagania, serwis ponownie zostanie zaindeksowany.
Wyszukiwanie lokalne – dlaczego nie ma nas na mapce?
Frazy, które zawierają lokalizację, np. kawiarnia Bytom, traktowane są jako wyszukiwania lokalne. Z tego względu Google oprócz tradycyjnych wyników wyszukiwania pokazuje mapkę, na której zaznaczone są najczęściej trzy przedsiębiorstwa świadczące interesujący użytkownika rodzaj usług.
Jak poprawić pozycję w Google Maps? Tworząc wizytówkę serwisu w Google Moja Firma warto zadbać o uzupełnienie wszystkich danych rejestrowych oraz adresowych, wstawienie wyraźnych zdjęć oraz zwięzły opis prowadzonego biznesu. To może mieć wpływ na uzyskanie dobrej pozycji na mapce.
Google nie lubi duplikatów treści
Unikalna treść na stronie odpowiedzią na pytanie jak poprawić pozycję w Google? Pamiętaj, że nie wolno kopiować artykułów oraz opisów z innych stron internetowych. Postaraj się samodzielnie tworzyć opisy, które zostaną opublikowane w Twoim serwisie. Nie tylko wyszukiwarka nie lubi kopi. Pomyśl o użytkownikach, którzy poszukują informacji. Odróżnij się od konkurencji i przemów do internauty językiem korzyści.
Ale co zrobić, kiedy okaże się, że to Ty padłeś ofiarą bezczelnego złodzieja treści? Kiedy odkryjesz, że ktoś posłużył się Twoimi opisami, wypełnij zgłoszenie DMCA (Digital Millennium Copyright Act). Za pomocą internetowego wniosku poświadczysz prawo własności do tekstów, które samodzielnie napisałeś. W takim przypadku witryna, która będzie posiadała kopię Twoich treści poniesie karę – zostanie usunięta z indeksu Google.
#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE
Na duplikację treści warto uważać, dzięki za to przypomnienie. I dodatkowo, tak jak w artykule, sporo jest kwestii związanych z optymalizacją. Dlatego tak ważne jest organizowanie co jakiś czas audytów, które są w stanie ocenić, co jeszcze poprawić. Dla swoich stron dokonuje ich blisko co kilka miesięcy :)