Czy pozycjoner może zagwarantować TOP 10 w Google?

Pozycjoner nie może zagwarantować wysokiej pozycji

Wiele firm, które zajmują się pozycjonowaniem stron kusi swoich klientów licznymi promocjami i hasłami typy – wybierz nas a Twoja strona na pewno znajdzie się w top 10 wyszukiwarki, dajemy gwarancję top 10, wydaj tylko tyle i tyle, a gwarantujemy Tobie obecność w top 10. Jednak dobry pozycjoner na takie hasła popuka się tylko w głowę. Dlaczego?Przede wszystkim dlatego, że nie można dać gwarancji określonego miejsca w wyszukiwarce, gdyż samo Google tego nie gwarantuje. Trzeba mieć świadomość, że pozycja strony w wyszukiwarce zależy od tak wielu zmiennych czynników, że ciężko określić, które dokładnie miejsce przyniosą nasze działania.

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Czym jest pozycjonowanie?

W pierwszej kolejności należy wyjaśnić pojęcie pozycjonowania. Jest to działanie, które ma na celu doprowadzić do uzyskania przez konkretną stronę jak najwyższej pozycji w wyszukiwarkach internetowych. W naszym kraju najpopularniejszą wyszukiwarką jest Google i to właśnie pod nią najczęściej pozycjonuje się strony. Działania pozycjonerów to w głównej mierze optymalizacja strony pod kątem wytycznych wyszukiwarki, tak aby była przyjazna dla robotów, przy jednoczesnym zachowaniu jej wysokiej wartości dla odbiorcy. Strona ma być łatwa w odbiorze oraz przedstawiać wartościowe treści, a także pozwalać na szybkie odnalezienie najbardziej potrzebnych informacji. Trzeba pamiętać, że prawidłowe pozycjonowanie strony i optymalizacja wykonana zgodnie z zasadami Google, to proces długotrwały wymagający działań na różnych płaszczyznach oraz dużej dawki cierpliwości. Dopiero kompleksowe działania przynoszą pożądany efekt, jednak nie do końca da się precyzyjnie określić czy będzie to miejsce drugie, dziesiąte czy tak upragnione przez wszystkich pierwsze. #wiemyjak

Dlaczego gwarancja top 10 w Google jest niemożliwa?

Istnieje wiele powodów, dlaczego takiej gwarancji żaden pozycjoner nie może dać. Oto trzy najważniejsze.

1. Google nie daje takiej gwarancji – jeśli Google nic nie gwarantuje a do nich należy wyszukiwarka, to jak ktoś inny mógłby dać taką gwarancję. Pozycjoner dający gwarancję na TOP 10 w Google to jak dealer samochodowy gwarantujący, że Twój samochód nie ulegnie wypadkowi.

2. Cały czas są wprowadzane modyfikacje algorytmu, co wpływa na pozycję strony. Google nie ukrywa faktu, że rocznie wprowadzają nawet 100 mniejszych zmian w swoich algorytmach, a dodatkowo pracują nad większymi aktualizacjami, które pojawiają się co kilka lub kilkanaście miesięcy.

3. Twoja konkurencja też chce osiągnąć jak najwyższą pozycję i czyni ku temu podobne działania jak Twoje.

Śmiało można wysnuć teorię, że tylko w jednym przypadku można gwarantować tylko wtedy, kiedy klient nie zna się na pozycjonowaniu i uwierzy w każde słowo pozycjonera, ale to już jest nieuczciwe działanie, z którym nie chcemy mieć nic wspólnego.

Częstą praktyką nieuczciwych pozycjonerów jest wybieranie fraz mniej odpowiednich dla strony, a które niejednokrotnie o wiele łatwiej wypozycjonować, ale jednocześnie są wpisywane przez klientów zdecydowanie rzadziej. A złe pozycjonowanie – na nieodpowiednie słowa kluczowe sprawia, że firma traci bardzo dużo – setki, jeśli nie tysiące potencjalnych klientów.

Jak uniknąć nieuczciwych pozycjonerów?

Przede wszystkim trzeba bardzo dokładnie sprawdzać ofertę i metody działania pozycjonera. Jeśli ktoś już na wstępie oferuje bardzo szybkie rezultaty oraz gwarantuje ciągłe utrzymywanie się na określonej pozycji w wyszukiwarce i to za stosunkowo niską cenę należy się go wystrzegać. Tak, jak pisaliśmy nikt nie może dać gwarancji określonej pozycji. Zastanowić się też należy nad bardzo promocyjnymi cenami oraz szybkimi efektami. Za takimi „okazjami” najczęściej kryją się nieuczciwe praktyki – wykorzystywanie nieuczciwych metod pozycjonowania, a bardzo często i naiwności i niewiedzy klientów.

Dlatego tak ważne jest, aby dokładnie wybierać firmę, której powierzy się serwis. Przed podpisaniem umowy warto sprawdzić jej referencje, metody pracy oraz osiągnięcia w dziedzinie SEO. Warto się spytać, czy zostaną nam wyjaśnione podstawowe kwestie związane z pozycjonowaniem strony. Jeśli pozycjoner tego odmawia również powinniśmy się zastanowić nad jego usługami, gdyż mając odpowiednią wiedzę możemy z nim współpracować, ale i mieć większą świadomość tego, na co zwrócić uwagę, co można poprawić lub całkowicie zmienić w działaniach mających na celu poprawienie pozycji strony oraz zwiększenie świadomości marki wśród potencjalnych klientów.

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Gość pisze:

    Nie ma takiej opcji, dobry art do uświadomienia klienta.

  2. Gość pisze:

    Brawo Eactive rzeczowy artykuł dla potencjalnego klienta. Często słyszę od klientów którym tworzymy strony internetowe jak wygląda usługa pozycjonowania? No i zaczyna się, że firma A daje gwarancje wyników top 10 oraz jakościowego ruchu na stronie a my nie możemy dać gwarancji?