Czy marketing w wyszukiwarkach internetowych jest efektywny?

Marketing internetowy w wyszukiwarkach

Wielu przedsiębiorców, zastanawia się, czy zainwestować w marketing internetowy w wyszukiwarkach. Próbują oni ocenić czy SEM (marketing w wyszukiwarkach internetowych ) może być dla firmy opłacalny.

Najczęściej pada pytania: czy inwestycja w marketing w wyszukiwarkach pomaga osiągnąć zakładane cele biznesowe, czy przyczynia się do wzrostu współczynnika konwersji? Spróbujmy zatem odpowiedzieć na te pytania.

Czym jest marketing w wyszukiwarkach?

Zacznijmy od samego pojęcia. Marketing w wyszukiwarkach internetowych to wszystkie działania, które zmierzają do zwiększenia widoczności serwisu w konkretnej wyszukiwarce. W Polsce jeśli mówimy o wyszukiwarce to najczęstszej myślimy o Google. Do SEM zaliczyć można działania związane z widocznością w wynikach organicznych (Pozycjonowanie stron, SEO) oraz reklamę płatną w Google (tzw. reklamę PPC).

Celem powyższych działań jest zapewnienie widoczności w wynikach Google (organicznych i płatnych) pod wybrane słowa kluczowe, jak i nakłonienie użytkowników do dokonania określonych aktywności na stronie internetowej, np. dokonanie zakupu czy przeczytanie wartościowego artykułu. Marketing w wyszukiwarkach jest sposobem dotarcia do konkretnej grupy odbiorców, która może zainteresować się treściami lub ofertą zaprezentowaną za pośrednictwem witryny internetowej.

Dlaczego firmy w inwestują w marketing internetowy w wyszukiwarkach ?

Niektórzy przedsiębiorcy uważają, że działalność marketingowa generuje wyłącznie koszty i nie przynosi zysku. Oczywiście nie jest to prawda. Promocja i reklama pozwalają zaistnieć w świadomości konsumentów i zaprezentować nową ofertę produktową. W ten sposób informujemy klientów, że świadczymy określone usługi lub sprzedajemy ciekawe produkty. Marketing w wyszukiwarkach internetowych jest nowoczesną formą reklamy, która ma zastosowanie dla firm prowadzących działalność w internecie oraz pozyskujących klientów za pośrednictwem sieci.

Czy to oznacza, że każdy właściciel serwisu powinien inwestować w SEM?  Wszystko zależy od skali prowadzonego biznesu, profilu działalności, a także celów biznesowych. Rozpoczynając działalność w e-commerce, należy zainteresować się promocją i reklamą w sieci. Marketing w wyszukiwarkach pozwala pozyskać nowych klientów oraz umocnić swoją pozycję.

Dlaczego marketing w wyszukiwarkach internetowych jest efektywny?

Pomysłów na zwiększenie ruchu na stronie, a w konsekwencji wzrostu sprzedaży może być wiele. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby przeznaczyć część budżetu na tradycyjne formy reklamy, do których należą m.in.: ulotki, spoty reklamowe emitowane w telewizji czy billboardy. Jednak warto zapoznać się również z SEM.

Co sprawia, że marketing internetowy w wyszukiwarkach jest efektywny? Jaka jest jego przewaga nad konwencjonalnymi sposobami promocji?

Wielu z nas codziennie korzysta z internetu. W wyszukiwarce Google szukamy odpowiedzi na pytania, przepisów na obiad, sposobów na naprawę zmywarki, a coraz częściej produktów i usług.

Marketing w wyszukiwarkach internetowych pozwala na wykorzystanie różnych sposobów dotarcia i oddziaływania na grupy odbiorców, które nieco inaczej poszukują informacji w sieci oraz dokonują zakupów.

Przyjrzyjmy się konkretnym działaniom, które możemy podjąć w ramach SEM.

Kampanie Google AdWords

Jeśli zależy Ci na szybkim pojawieniu się w wynikach wyszukiwania, zainteresuj się Google AdWords. Specjaliści Google AdWords mogą przygotują dla Ciebie reklamę pod określone słowa kluczowe. Jeśli użytkownik wpisze daną frazę w pasku wyszukiwarki, Twoja oferta pojawi się w sekcji płatnych wyników wyszukiwania.

Odpowiednio przygotowana reklama sprawi, że link do Twojego pojawi się wielu potencjalnym klientom. Kampanie płatne dają szybsze efekty niż działania SEO. Możesz sam decydować jak duży budżet chcesz przeznaczyć na reklamę. W każdej chwili możesz przerwać niedziałającą reklamę. Zaletą Google Adwords jest również możliwość kierowania reklamy do konkretnej grupy docelowej.

Pozycjonowanie (SEO)

Jeśli natomiast masz więcej czasu i chcesz długotrwałych efektów w postaci widoczności w wynikach organicznych powinieneś zainteresować się inną częścią marketingu w wyszukiwarkach czyli SEO. Odpowiednia optymalizacja strony internetowej, zadbanie o wysoką jakość treści nasyconych frazami kluczowymi oraz pozyskiwanie wartościowych linków prowadzących do witryny sprawi, że Twoja domena ma szansę zaistnieć w naturalnych wynikach wyszukiwania. Inwestując w pozycjonowanie firma ma szansę osiągnąć stałą widoczność w Google.

Dobrym pomysłem jest również łączenie wielu działań SEM, tworząc spójną strategię.

Czy skuteczność marketingu internetowego w wyszukiwarkach jest potwierdzona?

SEM jest efektywne, co potwierdzają internetowi sprzedawcy. W 2014 r. Shop.org i Forrester Research przeprowadzili badanie, którego wyniki wskazały jednoznacznie na zadowolenie przedsiębiorców ze stosowania marketingu w wyszukiwarkach. 85 proc. ankietowanych potwierdziło, że SEM jest najbardziej efektywną metodą pozyskiwania klientów.

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz