8 wartościowych porad jak prowadzić serwis społecznościowy

Serwisy społecznościowe stają się doskonałym narzędziem do promowania marki. Jednak jak się okazuje ich prowadzenie nie jest tak proste jak przysłowiowa bułka z masłem. Chcąc uzyskać dzięki kanałom społecznościowym jak najlepsze wyniki w promowaniu swoich produktów, musimy pamiętać o podstawowych zasadach pomagających budować lepsze relacje z klientami. Poniżej przedstawiamy najważniejsze wskazówki, które pomogą skutecznie prowadzić kanał Twojej firmy na serwisie społecznościowym. #wiemyjak

Serwis społecznościowy – dlaczego warto zakładać konta firmowe?

O tym czym jest social media marketing i jakie korzyści dla firmy daje prowadzenie konta na serwisie społecznościowym pisaliśmy już wcześniej we wpisie „Co to jest social media marketing i jakie oferuje możliwości?” Teraz dla w skrócie przypomnimy najważniejsze kwestie. Serwis społecznościowy pozwala na:

  • lepsze promowanie marki przy stosunkowo niewielkich kosztach;
  • nawiązanie kontaktu z klientem;
  • aktywizowanie klientów;
  • dotarcie do większej liczby odbiorców;
  • budowanie świadomości marki.

Serwisy społecznościowe – o czym pamiętać prowadząc kanały firmowe?

Oto najważniejsze kwestie, o których musisz pamiętać prowadząc serwis społecznościowy:

1. Publikuj tylko takie treści, które mają wartość dla Twoich odbiorców – na profilu firmy publikuj posty przedstawiające wysoką jakość oraz takie, które będą ciekawe dla odbiorców. Kiedy zaczniesz odbiegać od tej zasady możesz zacząć tracić obserwatorów. Zdobyłeś 2000 osób, które polubiły Twój fanpage, bo publikowałeś posty na temat zdrowego odżywiania, ale nagle stwierdzasz, że 50% Twoich postów to będą śmieszne obrazki pobrane z internetu. Musisz mieć świadomość, że Twojej obecnej grupie może się to nie spodobać. Jeśli chcą dawkę śmiesznych obrazków to polubią demotywatory, do Ciebie przyszli bo serwowałeś im dawkę informacji o zdrowej diecie.

1. Bądź wyrozumiały i zachowaj spokój – niejednokrotnie może zdarzyć się, że klienci będą publicznie narzekać na produkt lub usługi oferowane przez Twoją firmę. W takiej sytuacji nie należy wchodzić w dyskusję publicznie, a zasugerować klientowi kontakt z działem obsługi klienta, podając mail lub telefon kontaktowy. Jeśli rozpoczniesz publiczną dyskusję, to możesz jej długo później nie zatrzymać. W social mediach nie ma możliwości moderacji komentarzy.

3. Odpowiednio planuj publikację postów – zbyt duża liczba postów oraz ich chaotyczna publikacja może spowodować, że stracisz część odbiorców. Staraj się obserwować jak reagują Twoi odbiorcy, wówczas łatwiej ocenisz ile postów możesz im dziennie wyświetlać. Przemyśl również godziny publikacji, możesz przetestować o których godzinach masz większy zasięg i wówczas publikować posty.

4. Dbaj o spójny wizerunek marki – planuj działania w serwisach społecznościowych, by łatwiej można było je kontrolować i zwiększać grono odbiorców. Ale także dbaj by to co publikujesz na portalach społecznościowych, było spójne z przekazem jaki komunikujesz w innych miejscach. Kreujesz się na profesjonalistę, poruszasz na blogu poważne tematy a na społecznościówkach wrzucasz zabawne filmiki. Zastanów się czy to nie sprawi, że potencjalny klient będzie miał problem z oceną Twojej firmy?

5. Obserwuj konkurencyjne strony – warto obserwować konkurencyjne strony (o podobnej tematyce) i udzielać się na nich, także z konta firmowego. Komentarze czy polubienia mogą być zauważone przez Twoich potencjalnych odbiorców. Nie bój się wypowiedzieć na innym konkurencyjnym portalu społecznościowym w imieniu firmy.

6. Przygotuj się na sytuacje kryzysowe – kryzysy w social mediach zdarzają się nieustannie, mogą przytrafić się i Tobie. W takich sytuacjach najważniejsze jest zachowanie spokoju. Przemyśl dwa razy czy masz rację, czy jednak lepiej przyznać się publicznie do pomyłki.

7. Sprawdzaj efekty swoich działań w social mediach – jak to zrobić opisaliśmy szerzej w jednym z poprzednich wpisów, gdzie przygotowaliśmy też zestawienie narzędzi ułatwiających działania w serwisach społecznościowych.

8. Śledź zmiany w social media – tak jak wszystko, tak i zasady i trendy w social media cały czas się zmieniają. Warto być na bieżąco, by od razu reagować na wszelkie zmiany w zachowaniach potencjalnych odbiorców publikowanych przez Ciebie treści.

9. Nie zamykaj się wyłącznie na social mediach – jeśli prowadzisz sklep internetowy, firmę usługową poza działaniami w social mediach, warto zainwestować w profesjonalną stronę internetową, na której dokładnie można zaprezentować firmę i pełna ofertę. Posiadając już stronę należy zadbać o jej promocję w internecie inwestując w pozycjonowanie stron www, content marketing, analitykę internetową czy reklamy Google.  Sprawdź co daje połączenie pozycjonowania, content marketingu i social media.

Wiemy jak promować firmy w internecie. Chcesz, abyśmy pomogli zwiększyć widoczność Twojej strony?

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz