Widoczność Twojej firmy w internecie jest niezwykle ważna – w końcu to od niej zależy sukces Twojego przedsiębiorstwa! Wzrost sprzedaży, zysku i zainteresowania Twoją ofertą w dobie dzisiejszej konkurencyjności wymaga zastosowania odpowiedniej promocji firmy w internecie. A w jaki sposób to zrobić? Istnieje wachlarz możliwości do wyboru, które przedstawimy Ci w poniższym artykule!
#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE
Przeprowadzenie analizy strony jako podstawowy element promocji firmy w internecie
Bardzo istotne jest to, żeby strona działała prawidłowo, była zoptymalizowana i zawierała ciekawe dla potencjalnego klienta treści. Właśnie dlatego, przed podjęciem jakichkolwiek działań związanych z promocją firmy należy przeprowadzić audyt strony. Takie działanie ma na celu nie tylko samą promocję, ale przede wszystkim pozwala na wdrożenie kompleksowej kampanii seo. Audyt pozwala również na sprawdzenie jakości i optymalizacji tekstów oraz przydatności strony z punktu widzenia użytkownika. W czasie optymalizacji strony szczególną uwagę należy zwrócić na takie elementy jak:
- struktura adresów url – wszelkie adresy związane ze stroną powinny mieć taki sam schemat i przede wszystkim być przyjazne w odbiorze dla robotów Google;
- zduplikowane treści – treści, jakie pojawiają się na stronie powinny być oryginalne, nie mogą się powtarzać, gdyż Google wyżej premiuje unikalne treści;
- podwójne meta tagi – takie opisy mogą bardzo szybko obniżyć pozycję strony w sieci, a co za tym idzie zmniejszyć skuteczność jej promocji;
- znaczniki description, alt, title – to elementy strony, które są przeznaczone typowo dla robotów, które dzięki temu widzą co zawiera strona.
- przejrzystość witryny – ważne również, aby Twoja witryna była spójna z założeniami UX. Funkcjonalność, intuicyjność i użyteczność strony znacząco wpływa na odczucia użytkowników z niej korzystających.
Pozycjonowanie strony (SEO) jednym z ważniejszych elementów promocji w sieci
Promocja w internecie zaczyna się od optymalizacji strony. O pozycjonowaniu na blogu pisaliśmy już niejednokrotnie. Wspominaliśmy o tym, jakie techniki są najbardziej skuteczne, a których lepiej unikać. Ale co wspólnego ma pozycjonowanie stron i promocja firmy w internecie? Działania pozycjonerów pozwalają na zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarce, a co za tym idzie informacja o niej dociera do większej ilości potencjalnych klientów, a tym samym zwiększa się ruch na witrynie.
Jeśli chodzi o pozycjonowanie strony www kluczowym aspektem jest link building. Pozyskiwanie wartościowych linków nie jest prostym zadaniem, ale z pewnością przełoży się na efekty działań pozycjonerskich. Link building wpływa nie tylko na zwiększenie widoczności w wynikach wyszukiwania, ale przede wszystkim pozwala na zwiększenie świadomości użytkowników o istnieniu danej marki i ugruntowania jej pozycji. Poprzez dobre jakościowo linki wzrasta również szansa na pozyskanie nowych użytkowników na Twojej stronie internetowej.
Odpowiednio przeprowadzone działania pozycjonujące przynoszą ogrom korzyści, m.in:
- zwiększenie widoczności w wynikach organicznych,
- większa liczba osób odwiedzających witrynę,
- budowanie zaufania do Twojej marki,
- wzrost zysku,
- długotrwałe rezultaty działań,
- możliwość pomiaru uzyskanych efektów,
- poznanie i dostosowanie się do potrzeb i oczekiwań klientów.
Promocja w internecie – wysokiej jakości treść na pewno Ci pomoże
O tym jak ważna jest wysokiej jakości treść na stronie internetowej nie trzeba nikogo przekonywać. Nawet jeśli będziemy mieć super towar w dobrej cenie, a treść na stronie będzie niskiej jakości – pełna błędów i niespójna to większość klientów zrezygnuje z usług naszej firmy. Przestanie traktować nas jak profesjonalistów. Najważniejsze jest to, aby treść była unikalna oraz przedstawiała wysoką wartość pod względem merytorycznym – zaciekawiła potencjalnego nabywcę. Warto też pamiętać o oprawie graficznej strony – artykuły z grafikami będą bardziej atrakcyjne dla odbiorcy.
Co daje nam publikowanie wartościowych treści na stronie? Przede wszystkim możliwość zaciekawienia naszą ofertą klientów. Wartościowe teksty (artykuły, opisy produktów) budują zaufanie do marki, co przekłada się na faktyczną promocję firmy.
Promocja firmy poprzez prowadzenie bloga
Skoro mowa o tworzeniu oryginalnego, ciekawego i spójnego contentu, nie sposób wspomnieć o możliwościach jakie przynosi firmom prowadzenie bloga firmowego. Poprzez publikacje branżowych treści na swojej stronie www, masz szansę zaistnieć na docelowym rynku jako ekspert w swojej dziedzinie. Blog firmowy może przyciągnąć na Twoją stronę zainteresowanych daną treścią użytkowników, którzy mogą w przyszłości stać się Twoimi potencjalnymi klientami.
Warto również wspomnieć, że wartościowe treści udostępniane na Twoim blogu firmowym są niezwykle istotne i przydatne z punktu widzenia SEO – dają one szanse w podwyższaniu pozycji Twojej strony w wynikach wyszukiwania.
Różnorodny content kluczem do promocji firmy w internecie
Tak jak wspomnieliśmy wyżej – prowadzenie bloga firmowego to ważny element promocji firmy w internecie. Nie jest jednak jedyny. Nie musisz ograniczać się tylko do czynności w obrębie udostępniania artykułów, czy wpisów eksperckich. Różnorodność przy działaniach contentowych jest nawet wskazana.
Video marketing, tworzenie infografik, e-booki to tylko początek. Wybierz takie treści, które zainteresują Twoich odbiorców i przede wszystkim… nie ograniczaj swoich możliwości!
Promocja firmy w internecie a wykorzystanie Google Ads
Kampanie Google Ads docierają do milionów odbiorców na całym świecie. Dzięki możliwości wybrania konkretnej grupy docelowej i konkretnego rodzaju kampanii można dotrzeć do potencjalnych klientów faktycznie zainteresowanych oferowanymi przez firmę produktami.
Reklamy Google przynoszą wiele korzyści nie tylko Tobie, czy Twojemu przedsiębiorstwu, ale także użytkownikom internetu, szukającym interesujących ich produktów czy usług. System reklam Google Ads pozwala Ci na zaprezentowanie swojej oferty w jak najbardziej atrakcyjny sposób oraz zwiększenia rozpoznawalności Twojej marki wśród konkurencyjnych ofert.
Promocja firmy w internecie z wykorzystaniem remarketingu?
Kolejną ciekawą opcją na skuteczną promocję firmy w internecie są kampanie remarketingowe. Działania skupiają się na reklamie, która pozwala dotrzeć do klientów, którzy już kiedyś odwiedzili Twoją stronę internetową. Celem działań remarketingowych jest skłonienie klienta do powrotu na stronę i wykonania konkretnej czynności, np. dokończenia zakupu, czy zapisania się do newslettera.
Remarketing jest więc skutecznym sposobem na promowanie firmy poprzez przypomnienie klientom czym zajmuje się Twoje przedsiębiorstwo, jakie produkty lub usługi oferuje, a finalnie nakłonienie użytkowników do skorzystania z Twojej oferty.
Co ważne, kampanię remarketingową możesz realizować zarówno w ramach Google Ads, jak i Facebook Ads. Obie te platfromy oferują szereg możliwości i pozwalają na pełną personalizację wyświetlanych reklam. Systemy reklamowe możesz obsługiwać samodzielnie, lub zlecić to zadanie wyspecjalizowanym agencjom marketingowym.
Google Moja firma jako usługa promująca stronę w internecie
Google Moja firma to bezpłatna usługa, która pozwala na wyświetlanie użytkownikom podstawowych informacji o Twojej firmie. Informacje te zostaną wyświetlone zarówno w wyszukiwarce Google, jak i w Google Maps. Zalogowanie się do usługi Google Moja Firma pozwoli Twoim potencjalnym klientom na sprawdzenie gdzie znajduje się Twoje przedsiębiorstwo, w jakich godzinach pracuje, a także pozwoli na udostępnienie opinii, którą wystawili Twoi klienci. Dzięki tej usłudze nie tylko przekazujesz użytkownikom internetu kompleksowe informacje o Twojej firmie, ale także promujesz swoją markę, niewielkim nakładem pracy.
Google Moja Firma stanowi również wsparcie dla działań SEO na Twojej stronie www, dzięki udostępnianiu zapytań odnośnie prowadzonych przez Ciebie usług, czy dostępnych produktów.
Dowiedz się więcej o zwiększaniu widoczności lokalnej w naszym artykule o Google Moja Firma.
Jak media społecznościowe wspierają promocję firmy w Internecie?
Obecnie mało kto nie ma konta na portalach społecznościowych. Dlatego tak wiele firm zabiega o ich uwagę poprzez reakcję właśnie na portalach społecznościowych. Najczęściej interakcję z klientem wywołują takie działania jak sondy, quizy, konkursy, pytania. Pozwalają one również zdobyć nowych potencjalnych klientów wśród osób obserwujących profil społecznościowy firmy.
Media społecznościowe to również obszar doskonały do zawierania kontaktu z użytkownikami internetu czy potencjalnymi klientami. Za pośrednictwem Facebooka, Linkedina czy Instagrama możemy również dzielić się z publicznością opracowanym przez nas contentem. Social media generują wiele możliwości promocji firmy, spróbuj sam.
Jak sam widzisz, internet stwarza wiele możliwości promocji firmy. Najważniejsze jest, abyś po dokładnym przeanalizowaniu stanu swojej strony www, rozważył i wybrał te działania, które pozwolą Ci zmaksymalizować efekty i pozyskać nowych klientów. Nie ograniczaj się i spróbuj wdrożyć kilka z wymienionych przez nas opcji. Nie czekaj na “lepszą okazję”, tylko działaj i wybij się na tle swojej konkurencji.
Ciekawy artykuł. SEO jak to SEO, pomocne dla każdego biznesu, ale fajnie, że nie zatrzymaliście się tylko na pozycjonowaniu, a pociągnęliście temat dalej!
W dobie obecnej konkurencji w świecie online i e-commerce promocja wydaje się być czymś oczywistym. Ciekawe propozycje działań, które można wdrożyć na swojej stronie. Fajny artykuł.
To bardzo ważne aby dobrze wypromować firmę w sieci w dzisiejszych czasach :)
Najlepszym rozwiązaniem jest zdecydowanie połączenie Adwords oraz Pozycjonowania sklepu, jeśli myślimy o poważnej reklamie i w przypadku pozycjonowania długofalowej. Częstym niezrozumieniem jest oczekiwanie przez Klientów efektów już po pierwszych dwóch, trzech miesiącach, nie zdających sobie sprawę np z działań konkurencji. Warto również uświadomić sobie, koszty wspomnianych form reklam w artykule, ponieważ koszt reklamy w Internecie nie należy do najtańszych (jak rozdawanie ulotek, które w większości lądują w śmietnikach), ale zasięg reklamy internetowej jest ogromny. Podsumowując: warto korzystać z adwords i pozycjonowania, ale trzeba mieć realny budżet na promocję w Sieci.
Może tp nie dotyczy wszystkich branż ale nie lekceważyłbym też wykorzystania serwisów ogłoszeniowych. Zauważyłem, że np: OLX czy Gratka potrafią pojawiać się wysoko na mniej konkurencyjne frazy, zwłaszcza w połączeniu z nzwą miejscowości. Dla firm działających lokalnie to dobra opcja.