5 Porad SEO dla content marketerów

Content marketing jest coraz częściej wykorzystywany w tworzeniu długofalowych kampanii promocyjnych dla firm. Pojawia się coraz więcej specjalistów z tej dziedziny, jednak cały czas w przygotowywanych treściach można znaleźć kilka podstawowych błędów związanych z SEO. Tak, właśnie z SEO, gdyż mimo że treści content marketingowe muszą zachowywać wysoką jakość, nie można zapominać również o tym, że powinny być zgodne z podstawowymi zasadami SEO. Dlatego przygotowaliśmy wpis, gdzie każdy content marketer znajdzie listę rzeczy, które warto sprawdzić pod kątem seo. Zobacz, czy wśród nich znajdzie się coś dla Ciebie, co usprawni Twoje działania.

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE STRONY

Porady dla content marketerów

SEO porady dla contenent marketerów – co wniosą do Twojej pracy?

Powszechnie panuje przekonanie, że teksty SEO, to teksty gorsze, służące jedynie pozycjonowaniu. Dlatego wiele osób się dziwi, kiedy okazuje się, że treści content marketingowe mają tak wiele wspólnego z SEO. W końcu to właśnie SEO pomoże Twoim treściom uzyskać lepszą widoczność w wyszukiwarce. Dlatego warto uwzględnić porady specjalistów z zakresu SEO, które sprawią, że treści będą lepiej dopracowane pod kątem wyszukiwania i więcej osób, które faktycznie są zainteresowane Twoją stroną, produktem lub usługą trafi na nią. Pozycjonowanie stron Googlecontent marketing nie bez powodu powinny być wdrażane jednocześnie.

Które SEO porady są najważniejsze dla content marketerów?

SEO porady dotyczą z reguły najczęściej popełnianych błędów związanych z przygotowaniem treści content marketingowych pod względem pozycjonowania stron. Wśród najczęstszych błędów należy wymienić przede wszystkim:

  • Zły dobór lub pominięcie słów kluczowych – przykładowo dla tekstów o modzie męskiej dla sklepu internetowego lepiej dobranymi słowami kluczowymi będą „moda męska”, „ubrania męskie”, zamiast „moda” czy „ubiór” (przy tych drugich na stronę trafiać mogą kobiety szukające wskazówek dla siebie). Jak zatem dobrze wybrać frazy kluczowe, by dobrze wypozycjonować stronę i jednocześnie zachować wysoką jakość treści? Z pomocą mogą przyjść narzędzia do planowania słów kluczowych. Jednym z podstawowych i darmowych narzędzi tego typu jest Planer Słów Kluczowych od Google. Można korzystać też z innych aplikacji i darmowych bądź płatnych programów dostępnych w sieci. Dobrze jest też zapoznać się z możliwościami, jakie daje Google Trends
  • Brak optymalizacji strony pod SEO – wcześniej wspominaliśmy o słowach kluczowych, ale optymalizacja strony pod wyszukiwarkę to nie tylko teksty. Istotne są również grafiki, odnośniki do podstron oraz to czy szablony są dostosowane do rozdzielczości różnorodnych urządzeń. W tej kwestii porady SEO są bardzo ważne, gdyż wiążą się bezpośrednio z przygotowaniem strony do publikacji i późniejszym pozycjonowaniem w wyszukiwarce. Sprawdź: Co to jest optymalizacja strony www?
  • Brak monitoringu widoczności artykułów i zachowań użytkowników – często zdarza się tak, że osoby przygotowujące treści na strony nie badają tego, w jaki sposób są one odbierane przez osoby, do których dociera treść. Ani też czy zyskały widoczność w internecie. Jeśli pod dane słowo kluczowe został napisany ciekawy artykuł warto sprawdzać co jakiś czas jaką zajmuje pozycję i jeśli to konieczne podjąć niezbędne działania w celu poprawy pozycji.
  • Brak odnośników do strony o tym jak ważna jest dystrybucja treści pisaliśmy już wcześniej na blogu. Z punktu widzenia pozycjonowania strony bardzo ważne jest zdobycie odnośników do stron, które są dla Google znakiem, że komuś spodobała się nasza treść i ją poleca. Gdy dokonuje się publikacji swojego tekstu na innym portalu i jest taka możliwość warto podpisać autorstwo aktywnym linkiem, to nie tylko dobre rozwiązanie pod kątem pozycjonowania strony, ale również ułatwi innym odnalezienie strony autora w internecie. Przeczytaj: Dystrybucja treści – jak promować stronę?
  • Zmiana adresu strony – kolejnym błędem popełnianym przez twórców treści jest zmiana adresu strony, na której został opublikowany artykuł, czy jego przeniesienie na inną podstronę bez dokonania przekierowań. Jeśli taki artykuł już został wcześniej promowany w internecie cała praca idzie wówczas na marne, gdyż internauci trafią na stary adres. Również roboty Google nie przekażą mocy nowej podstronie, gdyż nie będą wiedziały gdzie artykuł został przeniesiony.

Jak więc widać SEO wiąże się zawsze z content marketingiem i uzupełnia treści wysokiej jakości pozwalając na jeszcze lepsze przygotowanie strony, a co za tym idzie, zwiększenie liczby odbiorców oraz wyższą pozycję w wyszukiwarce.

#wiemyjak pozycjonować Twoją stronę

Publikacja wpisu: 26/08/2016 oraz aktualizacja: 25/05/2018

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Jakub Jaworowicz pisze:

    Zabrakło punktu o uzupełnieniu i aktualizowaniu tej treści – a przecież to też Google lubi :)

    Ja raz w tygodniu przeprowadzam minimum optymalizację treści na podstawie wskazań narzędzi (m.in. semstorma) i daje to dość dobre efekty

  2. Mateusz pisze:

    Myślę, że szczególnie ważny jest monitoring widoczności i zachowań użytkowników. Nie wystarczy opublikować treści i uznać, że wszystko już zostało zrobione. To co dalej dzieje się z contentem w sieci jest istotne, a zachowania użytkowników mogą dostarczyć wielu ciekawych informacji.