Nikt z nas nie chce oglądać reklam nieoryginalnych produktów, niebezpiecznych usług czy zawierających obraźliwe treści. Google, troszcząc się o swoich użytkowników, zanim dopuści reklamy do publikacji, sprawdza je pod kątem bezpieczeństwa. Kiedy Google może odrzucić reklamę? Dowiedz się więcej #wiemyjak
#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEM
POZNAJ OFERTĘ Kampanii Reklamowych Google Ads!
Jak to w życiu bywa, lepiej zapobiegać niż leczyć. Identycznie jest w przypadku reklam Ads. Lepiej wiedzieć, kiedy reklama sklepu internetowego może zostać odrzucona i robić wszystko by tak się nie stało, niż po odrzuceniu przez Google starać się ją „wyleczyć”. Proces zatwierdzania reklam, trwający zazwyczaj jeden dzień roboczy, dopuszcza lub odrzuca reklamy do emisji, nadając im odpowiedni status. Co istotne, Google oferuje reklamodawcom szansę na poprawę. Po weryfikacji informuje o błędach i zezwala na naniesienie ewentualnych poprawek.
Poznajmy najczęstsze powody, zgodnie z którymi gigant z Mountain View hamuje reklamy oraz dowiedzmy się, jak poprawiać te odrzucone by mogły ujrzeć internetowe światło dzienne.
Proces zatwierdzania reklam
Zanim reklama Google Ads zostanie opublikowana, poddawana jest licznym testom. W ich trakcie zaawansowane algorytmy porównują jest z zasadami reklamowymi i dopuszczają do emisji bądź odrzucają. Zasady Google Ads możemy podzielić na cztery główne obszary:
- niedozwolone treści – treści, których nie można promować w Google,
- niedozwolone praktyki – rzeczy, których nie można robić reklamując się w Google,
- treści podlegające ograniczeniom – treści, których reklamowanie podlega pewnym ograniczeniom,
- wymagania redakcyjne i techniczne – standardy dotyczące jakości dla reklam i witryn.
Mechanizmy Google, analizując każdą nową reklamę uwzględniają przy tym powyższe czynniki, nadają jej odpowiedni stan zatwierdzenia. Zarówno przed sprawdzeniem jak po sprawdzeniu, reklamy uznawane są za odpowiednie, zatwierdzone, ograniczone, odrzucone, zawieszone, itp.
Stan zatwierdzenia reklamy można sprawdzić na koncie Ads, gdzie po zalogowaniu się w sekcji „Kampanie”, stosowna informacja znajdować się będzie w kolumnie „Stan”. Proces weryfikacji reklamy trwa zazwyczaj jeden dzień roboczy. Niekiedy ulega wydłużeniu, co zazwyczaj spowodowane jest koniecznością bardziej złożonego testowania.
Kiedy reklama może zostać odrzucona?
Temat odrzucania reklam Google Ads jest stosunkowo szeroki i trudny do sprecyzowania. Istnieją jednak najpopularniejsze, często pojawiające się czynniki, które odpowiadają za odrzucenia ze strony Google. Poznajmy je.
Częstym, by nie rzecz najczęstszym powodem odrzuceń są znaki towarowe. Dziś niemal każda marka, szczególnie popularna, to zastrzeżony znak towarowy, który bez zgody właściciela nie może być używany. W związku z tym reklamodawcy, szczególnie zarządzający kampaniami sklepów internetowych dysponujących niezliczoną ilością produktów, mogą napotkać niemały problem. Dochodzą do tego nazwy popularnych marek odzieżowych czy RTV/AGD – Nike, Reebok, Puma, Apple, HP itp. Na szczęście istnieje sposób by rozwiązać tego typu problemy. W tym celu należy zwrócić się do właściciela znaku towarowego z prośbą o przesłanie do Google zgody na używanie brandu w kampanii AdWords.
Innym, równie częstym powodem odrzuceń są problemy z normami redakcyjnymi. Nieprawidłowe używanie wielkich liter, interpunkcji czy stosowanie wykluczonych symboli prowadzi do blokowania przez algorytmy Google. Gigant z Mountain View akceptuje jedynie reklamy przejrzyste, wyglądające profesjonalne, pozbawione „efekciarskich” wtrąceń i symboli. Google nie akceptuje ponadto adresów URL w treści różniących się od rzeczywistych, niejasnego przekazu i innych zachowań. Poznaj Wymagania redakcyjne względem reklam AdWords.
Podobnie traktowane są treści podlegające ograniczeniom, wśród których znajdziemy informacje przeznaczone dla osób dorosłych, objęte prawami autorskimi, dotyczące hazardu, związane z opieką zdrowotną, o charakterze politycznym czy promujące napoje alkoholowe.
Poprawianie odrzuconej reklamy
Jak wspomnieliśmy wyżej, Google umożliwia reklamodawcom możliwość poprawienia reklam, jeśli zostały odrzucone. W tym celu wystarczy przeredagować je w taki sposób, by spełniały wszystkie zasady reklamowe.
Proces poprawiania reklamy można opisać w kilku krokach. Jeśli logując się na koncie AdWords otrzymamy komunikat mówiący o odrzuceniu, sprawdźmy przyczynę tego stanu. Sugerując się informacjami widocznymi w odpowiedniej kolumnie, zmodyfikujmy reklamę tak, by uniknąć kolejnego ostrzeżenia. Po naniesieniu stosownych zmian, reklama ponownie zostanie przesłana do Google, by algorytmy po raz kolejny dokonały sprawdzenia i dopuściły ją do emisji, bądź odrzuciły. Pamiętajmy jednak, że regularne odrzucanie reklam z powodu niezgodności z zasadami reklamowymi może doprowadzić do zawieszenia konta.
Stworzymy dla Ciebie atrakcyjną reklamę internetową biorąc pod uwagę wszystkie zasady Google. Zapoznaj się z naszą ofertą i zacznij zarabiać dzięki efektywnym kampaniom reklamowym w internecie.
#wiemyjak wypromować Twój biznes
Publikacja wpisu: 11/09/2015 oraz aktualizacja: 17/04/2018
Sporo tych zasad, dobrze mieć je w jednym miejscu. Nie zdarzyło mi się jeszcze odrzucenie reklamy przez google, ale w razie czego dobrze wiedzieć, że jest możliwość jej poprawy i ponownej emisji.