Remarketing na YouTubie? To możliwe – system AdWords daje możliwość stworzenia reklamy remarketingowej, która może pozwolić Ci dotrzeć do potencjalnych klientów. Poznaj remarketing wideo i zobacz, jakie posiada funkcje.
#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEM
POZNAJ naszą ofertę na reklamy Google Ads
Wysoki zwrot z inwestycji, rosnący zasięg, wyjątkowo korzystna cena oraz elastyczność to główne zalety reklam remarketingowych AdWords wyświetlanych użytkownikom YouTube. Jeśli masz swój kanał w serwisie, na którym dziennie umieszczanych jest ponad 85 tys. filmów, dlaczego miałbyś z nich nie skorzystać?
Przeglądając zasoby YouTube’a trafiasz dokładnie na taki film, jakiego poszukiwałeś. Praktycznie każdy element, poczynając od scenariusza, przez montaż, na przedstawionym produkcie kończąc, urzeka. Co robisz po zakończeniu wyświetlania? To oczywiste. Sprawdzasz pozostałe filmy autora, finalnie subskrybujesz kanał. To największa wartość dla YouTubera – zdobyć nowego subskrybenta poprzez swój content. Może się jednak zdarzyć, że pierwszy film zdobędzie serce, jednak drugi niekoniecznie. Istnieje ryzyko, że nie uda Ci się „kupić” odbiorcy. Co wtedy? Wówczas do akcji wkraczają reklamy remarketingowe AdWords. Zobacz jak działa remarketing wideo. #wiemyjak
Przypomnijmy sobie czym jest remarketing
O remarketingu w Google AdWords zapewne czytałeś już na naszym blogu. Mówiąc „remarketing” myślisz „przypominanie”. Zadaniem tej funkcji jest właśnie przypomnienie, np. o zakupach które chciałeś zrobić w sklepie internetowym, jednak z jakiegoś powodu się rozmyśliłeś, o produktach, które Cię zainteresowały, a być może teraz są w promocji.
Podobnie działa remarketing wideo, czyli reklamy remarketingowe AdWords, które wyświetlane są użytkownikom YouTube.
Jak działa remarketing na YouTube?
Remarketing w Google AdWords, o którym wspomniałem kilka linijek wyżej, pozwoli Ci dotrzeć do klientów, którzy opuścili Twoją stronę internetową by zachęcić ich do powrotu. Na YouTube jest podobnie. Remarketing wideo umożliwia tworzenie przekazu reklamowego przygotowanego na podstawie dotychczasowych interakcji użytkowników z filmami bądź kanałem YouTube i przy jego pomocy „ściągnięcie” ich do siebie.
Do kogo kierowane są reklamy?
Kluczem do sukcesu w remarketingu reklam na YouTube jest połączenie kanału z AdWords. W ten sposób nie tylko otrzymasz dostęp do statystyk filmów, ale również nakładek wezwań do działania oraz statystyk zaangażowania i remarketingu. Połączenie pozwoli Ci stworzyć listy remarketingowe, dzięki którym skierujesz reklamę do użytkowników, którzy m.in:
- obejrzeli Twój film,
- obejrzeli Twój film jako reklamę,
- wykazali się aktywnością, np. kliknęli „To mi się podoba”, „To mi się nie podoba”, skomentowały lub udostępniły Twój film,
- odwiedziły Twój kanał,
- dodały dowolny film z kanału do playlisty,
- subskrybują Twój kanał.
Zalety korzystania z remarketingu wideo
Wyświetlanie reklam remarketingowych AdWords użytkownikom YouTube wzmacnia przekaz reklamowy. W końcu korzystasz z reklamy skierowanej do osób, które dotychczas zainteresowały się Twoimi filmami bądź znają kanał, który prowadzisz. W ten sposób zapewniasz sobie wyższy zwrot z inwestycji. Idealnie! Ponadto:
- zwiększasz zasięg docierając do potencjalnych klientów z listy remarketingowej,
- korzystasz z atrakcyjnych cen – dzięki systemowi rozliczeń CPV (stawka kosztu obejrzenia) płacisz jedynie za wyświetlenia filmów bądź inne interakcje użytkownika z filmem,
- remarketing wideo pozwala Ci wyświetlać reklamy użytkownikom, którzy weszli w interakcje z filmami na różne sposoby – kliknęli przycisk „To mi się podoba”, skomentowali materiał bądź go udostępnili.
Garść sztuczek na koniec
Jeśli dotarłeś do tej części tekstu, przygotowałem dla Ciebie cztery sztuczki, dzięki którym jeszcze lepiej wykorzystasz listy remarketingowe. Oto one:
1. Nie ograniczaj się do reklam TrueView przy tworzeniu kampanii remarketingowej. Skorzystaj również z reklam tekstowych czy graficznych w sieci reklamowej Google. Wierz mi, to działa!
2. Łącz listy remarketingowe – przykładowo, jeśli prowadzisz wideo kampanię reklamową i każdy kolejny filmik jest kontynuacją poprzedniego, powinieneś wyświetlić trzecią część reklamy tylko tym użytkownikom, którzy obejrzeli dwie poprzednie – łączenie list remarketignowych Ci w tym pomoże.
3. Optymalizuj kampanie remarketingowe – korzystając ze szczegółowych raportów i podnoś stawki dla tematów cieszących się największym uznaniem oglądających.
4. Korzystaj z różnych kategorii kierowania – precyzyjne kierowanie reklam to klucz do sukcesu, skorzystaj z tego. Bazuj na różnych tematach, słowach kluczowych, zainteresowaniach czy danych demograficznych!
Stworzymy dla Ciebie reklamę remarketingową, która spełni Twoje cele.
#wiemyjak prowadzić kampanie wideo
Publikacja 17/03/2016 i aktualizacja 27/06/2017