Rozszerzenia reklam AdWords dają reklamodawcom wiele możliwości promocji swojego biznesu. Ich podstawowym zadaniem jest przede wszystkim zachęcenie większej liczby potencjalnych klientów do kliknięcia reklamę. Poznaj rozszerzenia od podszewki! #wiemyjak
#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEM
POZNAJ OFERTĘ Kampanii Reklamowych Google Ads!
Rozszerzenia dostępne w AdWords definiowane są jako specjalne funkcje udostępnione przez Google, które wyposażają reklamy w nowe możliwości. Korzystając z rozszerzeń wzbogacimy przekaz marketingowy o dodatkowe informacje o firmie prezentując np. dokładny adres, numer telefonu czy linki do stron internetowych.
Co oferują rozszerzenia reklam Google AdWords?
Decydując się na rozpoczęcie działalności w Internecie, podobnie jak korzystając z bardziej tradycyjnych form, chcemy zarabiać, osiągać cele, tworzyć zaufane grono klientów firmy, rozwijać się. By dotrzeć do potencjalnych klientów, chcąc przebić się przez gąszcz konkurencji, musimy postawić na działania reklamowe. W tej materii Google AdWords jest dobrym wyborem. Co w sytuacji, gdy chcemy poprawić ich skuteczność? Możemy skorzystać z rozszerzeń reklam, które zgodnie z nazwą „poszerzają” funkcjonalność reklamy, zwiększając jej widoczność i efektywność.
Posłużmy się przykładem. Jeśli nasza reklama wyposażona zostanie w dokładną lokalizację, klient zainteresowany ofertą z łatwością oszacuje, czy bez problemu będzie mógł nas odwiedzić, by np. odebrać zakupiony towar. W przypadku gdy adres będzie w jego zasięgu, skorzysta z kolejnego rozszerzenia – numeru telefonu i dokończy transakcję. Jeśli okaże się, że dojazd do magazynu jest nieopłacalny, nie kliknie reklamę. W ten sposób zaoszczędzimy pieniądze za kliknięcie, gdyż po wejściu na stronę, ów klient prawdopodobnie odrzuciłby naszą ofertę po zapoznaniu się z dokładną lokalizacją.
Sumując, rozszerzenia Google AdWords pozytywnie wpływają na widoczność reklam. Są w stanie również poprawić współczynnik klikalności reklam.
Jak z nich korzystać?
W przypadku rozszerzeń AdWords, możemy skorzystać z pomocy Google, bądź samodzielnie zająć się ich dodawaniem. Niektóre rozszerzenia są bowiem zautomatyzowane, inne musimy dodać we własnym zakresie. Często zdarza się tak, że Google bazując na prognozach, widzi szansę na poprawę skuteczności kampanii. W tym celu dodaje jedno lub kilka rozszerzeń, które będą miały wpływ na ostateczny wynik. Wówczas nie trzeba niczego konfigurować – Google samodzielnie dobierze optymalne ustawienia.
Dodawaniem rozszerzeń możemy zająć się również sami. Jeśli nasza reklama posiada odpowiednio wysoką pozycję i ranking, a działania które chcemy wykonać poprawią skuteczność kampanii, przy reklamie ujrzymy wybrane funkcjonalności. Przeczytaj: Od czego zależy pozycja reklamy w AdWords?
Ile kosztują rozszerzenia AdWords?
Sporą zaletą Google AdWords jest fakt, iż opłata naliczana jest w przypadku kliknięcia reklamy. Nie inaczej jest w przypadku skorzystania z rozszerzeń. Rozszerzając funkcjonalność naszej reklamy, nadal płacimy za kliknięcia oraz niektóre interakcje użytkowników związane z rozszerzeniami. Przykładowo, przycisk połączenia czy ikony wskazówek dojazdu będą płatne, natomiast takie opcje jak rozszerzenia społecznościowe czy oceny sprzedawców nie wpłyną na nasz portfel.
Przykładowe typy rozszerzeń reklam AdWords
Jak już wiemy, rozszerzenia reklam Google AdWords dzielą się na automatyczne czyli niewymagające konfiguracji oraz ręczne, którymi musimy zająć się sami.
Rozszerzenia automatyczne mogą mieć różne typy. Będą to między innymi:
- oceny klientów – jak nazwa wskazuje, wyświetlają pozytywne recenzje dotychczasowych klientów firmy,
- poprzednie odwiedziny – informacja skierowana do wcześniejszych użytkowników witryny, przypominająca o poprzednich wizytach,
- automatyczne rozszerzenia połączeń – umożliwia dodanie numeru telefonu do Twojej firmy, aby ułatwić klientom kontakt,
- dynamiczne rozszerzenia informacji – pozwalają na prezentację dodatkowych szczegółów dotyczących strony docelowej,
- oceny sprzedawcy – pozwala na prezentacje wystawionych przez klientów ocen firmy.
W przypadku ręcznych rozszerzeń mamy do czynienia z następującymi typami:
- rozszerzenia aplikacji – prezentują link prowadzący do sklepu z aplikacjami lub bezpośredni, pozwalający na pobranie aplikacji,
- rozszerzenia cen – rozszerzenia pozwalające na dodanie informacji o cenie Twoich usług i produktów,
- rozszerzenia lokalizacji – dzięki nim klienci szybciej znajdą najbliższy sklep lub dodzwonią się do firmy,
- rozszerzenia opinii – pokazują pozytywne opinie o firmie pochodzące z zaufanych serwisów zewnętrznych,
- rozszerzenia linków do podstron – rozszerzenia pozwalają na szybsze znalezienie konkretnej podstrony,
- rozszerzenia objaśnień – pozwalają na wyświetlenie krótkiego opisu, który zachęci klientów do zapoznania się z ofertą.
Które rozszerzenia są skuteczne?
Podobnie jak w przypadku wspomnianych we wstępie przeglądarek internetowych, rozszerzeń reklam Google AdWords jest wiele. Nie chodzi jednak o to, by skorzystać ze wszystkich rozszerzeń, lecz wybierać jedynie te, które okażą się przydatne dla prowadzonej działalności. Jedynym sposobem, by ocenić, które rozszerzenia mają sens i są nam potrzebne, jest ocena ich skuteczności. By tego dokonać wystarczy skorzystać z możliwości udostępnionej przez Google. Chcąc odkryć liczbę kliknięć i wyświetleń rozszerzenia reklamy, a także powiązane z tym statystyki, wystarczy skorzystać ze stosownej funkcjonalności dostępnej na koncie AdWords i na podstawie danych ocenić sensowność wykonanych kroków.
Przygotujemy dla Ciebie atrakcyjną i skuteczną reklamę AdWords.
#wiemyjak prowadzić kampanie Google AdWords
Publikacja wpisu: 28/09/2015 oraz aktualizacja: 13/09/2017
Dobry artykuł, rozjaśniliście temat. Podoba mi się różnorodność rozszerzeń – jak widać dają naprawdę spore możliwości uzupełnienia reklamy. Jak zdecyduję się na adwords na pewno bliżej przeanalizuję ten temat.