Jakie umiejętności powinien posiadać specjalista AdWords? Dlaczego lepiej znaleźć dobrego specjalistę i jemu powierzyć prowadzenie kampanii, niż poprowadzić ją samodzielnie? W poniższym artykule opisujemy dokładniej kwestię korzyści wynikających ze zlecenia kampanii osobie z odpowiednią wiedzą, a także przybliżymy cechy takiego specjalisty.
#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEM
POZNAJ naszą ofertę na reklamy Ads
Wielu początkujących reklamodawców zastanawia się nad samodzielnym prowadzeniem kampanii Google AdWords, zdając sobie jednocześnie sprawę z możliwości oddania ich w ręce osoby dysponującej szeroką wiedzą, jaką jest specjalista AdWords. Obsługa reklam AdWords może pozornie wydawać się prosta, jednak w praktyce wcale do takich nie należy. Bardzo często okazuje się, że samodzielnie prowadzone kampanie nie tylko nie przynoszą oczekiwanych rezultatów, ale wręcz generują straty.
W niniejszym tekście chcemy przekonać Was, że prowadzenie kampanii AdWords wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale i dużych nakładów czasowych, wobec czego bez dwóch zdań warto powierzyć je specjaliście. Podpowiadamy również, jak znaleźć specjalistę Google AdWords oraz czego od niego wymagać. #wiemyjak
Dlaczego samodzielne prowadzenie kampanii AdWords nie jest dobrym pomysłem?
Prowadzenie kampanii AdWords jest dość złożonym działaniem, w którym udział bierze co najmniej kilka czynników. Nauki wymaga już samo poruszanie się w systemie, nie mówiąc o niezbędnej umiejętności wykorzystania wielu różnych narzędzi. To jednak i tak dopiero początek całej przygody z AdWords. Specjalista Google AdWords jest osobą, która posiada wiedzę w kluczowych kwestiach – przede wszystkim odnośnie zarządzania poszczególnymi kampaniami – w tym między innymi fachowej analizy, doboru odpowiednich słów kluczowych oraz właściwego kierowania reklam, co pozwala docierać do pożądanych klientów. Co równie istotne, do prawidłowej obsługi reklam Google’a niezbędna jest także umiejętność rozsądnego rozdysponowania posiadanego budżetu. A taką dysponuje właśnie specjalista AdWords.
Specjalista AdWords – jakie korzyści daje skorzystanie z jego usług?
Powierzenie usług specjaliście jest, po pierwsze, dużą oszczędnością czasu. Prowadzenie kampanii AdWords wymaga systematycznego monitorowania i analizy, co może pochłaniać naprawdę wiele godzin. Po drugie, zarządzane przez doświadczonego specjalistę kampanie, mają szansę naprawdę zwiększyć zwrot z inwestycji. Po trzecie, specjalista Google AdWords jest po prostu obeznany w tematyce internetowych reklam – dzięki bogatemu doświadczeniu wie, jak poradzić sobie z danymi, często nawet bardzo specyficzną branżą oraz jaki budżet przeznaczyć na działania reklamowe.
Jak znaleźć dobrego specjalistę AdWords?
Bardzo ważnym kryterium wyboru jest posiadany przez interesującą nas agencję status Partnera Google. Takie ,,odznaczenie” jest efektem uzyskania przez nią specjalnych certyfikatów w zakresie prowadzenia kampanii AdWords. Partner Google to wiarygodna firma, która stosuje się do zaleceń Google, a jej praca skutkuje zadowoleniem klientów. To zespół posiadający fachową wiedzę, której na ogół brak niedoświadczonym reklamodawcom.
Aby znaleźć dobrego specjalistę AdWords, warto posłużyć się specjalną Wyszukiwarką Partnerów Google. Dzięki takiemu narzędziu możemy między innymi zawęzić zakres naszych wyszukiwań – na przykład względem wskazanej lokalizacji, minimalnego obsługiwanego przez niego miesięcznego budżetu na kampanie czy konkretnej branży. Dodatkowo, poprzez wskazanie naszej strony internetowej, udostępnimy wyszukiwarce dane o naszej działalności, wskutek czego lepiej dopasuje ona interesujące nas wyniki wyszukiwania.
Specjalista Google AdWords – czego możesz od niego oczekiwać?
Zanim podejmiesz decyzję o współpracy, sprawdź oferowane przez wybraną firmę usługi – jakich dokładnie działań będą dotyczyć oraz jak przełożą się one na Twoje wydatki. Zbadaj, jaka część Twoich pieniędzy zostanie przeznaczona na konkretne działania reklamowe, a jaka na opłacenie pracy, jaką wykona specjalista AdWords. Możesz zażyczyć sobie także kopii faktur Google, aby kontrolować wydatki.
Śmiało możesz również oczekiwać comiesięcznego raportu dotyczącego kosztów prowadzenia kampanii AdWords, kliknięć oraz wyświetleń. Partnerzy Google są zobligowani do podawania dokładnych kwot, jakie pobierane są przez Google. Dzięki dostępowi do takich informacji, łatwiej będzie Ci samodzielnie określić skuteczność reklam oraz rentowność takiej inwestycji.
Pamiętaj także, by skonsultować formę Twojej komunikacji z firmą. Telefon, mail, a może osobiste spotkania? To ważne – na pewno będziesz miał mnóstwo pytań, zwłaszcza na początku Waszej współpracy. Oprócz tego, poproś także o dostęp administracyjny do swojego konta AdWords – dzięki temu będziesz miał stały wgląd do istotnych dla Ciebie informacji, a także łatwiej będzie Ci rozmawiać ze specjalistą o konkretnych zagadnieniach.
Chcesz, aby Twoją kampanią AdWords zajął się specjalista? My wiemy jak dbać o skuteczność kampanii i zwiększać widoczność Twojej firmy w internecie.
#wiemyjak prowadzić kampanie reklamowe
Publikacja wpisu: 10/06/2016 oraz aktualizacja: 22/11/2016
Pozostaje kwestia znalezienia faktycznie dobrego specjalisty adwords, bo z własnego doświadczenia widzę, że nie jest to takie łatwe. Trafiałam chyba na niewłaściwe agencje ;)
Ciężko się nie zgodzić. Kiedyś próbowałem działać samodzielnie, ale mnie to przerosło. Problemem był też czas, bo trudno go znaleźć, aby na spokojnie przeanalizować temat. Po wielu błędach zdecydowałem się zlecać prowadzenie kampanii zewnętrznie.