Sieć reklamowa Google i wyświetlanie reklam

Sieć reklamowa Google to bardzo dobry sposób na dotarcie do potencjalnych klientów – sieć to ponad 2 miliony różnych witryn, w których można wyświetlać reklamy AdWords. Poznaj dokładniej możliwości, jakie daje sieć reklamowa i sposoby kierowania reklam, co pozwoli Ci skutecznie wypromować Twój biznes.

Sieć reklamowa Google

Z wyszukiwarki Google korzystamy praktycznie każdego dnia. Jednak przeciętnego użytkownika interesują jedynie wyniki wyszukiwania – a nie sam proces ustalania kolejności stron czy to, w jaki sposób dobierane są reklamy do strony internetowej. A tak naprawdę warto wiedzieć czym jest sieć reklamowa – wówczas będziemy mieć większą świadomość tego, jak działają kampanie reklamowe i sami będziemy mogli wybrać ten sposób reklamowania swoich usług.

Czym jest sieć reklamowa Google?

Sieć reklamowa to nic innego jak zbiór ponad 2 milionów witryn, aplikacji oraz filmów, na których można wyświetlać reklamy przygotowane w systemie AdWords. Sieć reklamowa idealnie nadaje się do prowadzenia kampanii reklamowych, w szczególności tych ściśle targetowanych – wyświetlając tam reklamy można dotrzeć do naprawdę szerokiego grona klientów. Statystyki mówią, że sieć reklamowa Google AdWords dociera aż do 90% osób, które mają dostęp do Internetu. Szczególnie atrakcyjne są różne możliwości kierowania reklam, co pozwala na wyświetlanie przekazu konkretnym odbiorcom, czy np. w wybranych lokalizacjach.

Dlaczego warto reklamować się w sieci reklamowej?

Jak to zostało wcześniej wspomniane sieć reklamowa ma w swoim zasięgu ponad 2 miliony witryn i aplikacji mobilnych, a także filmy w serwisie YouTube. Właśnie tam może pojawić się reklama firmy.

6 sygnałów wskazujących, że potrzebujesz SEO

Taka forma promocji to same korzyści dla przedsiębiorcy – jego reklama dociera do nowych osób – potencjalnych klientów, dodatkowo może sam wybrać miejsce wyświetlania reklamy na stronie czy w aplikacji. Do wyboru ma też wiele ciekawych form reklamy: tekstowe, filmowe, graficzne i multimedialne, co jest ważne, gdy chce się dotrzeć do różnych grup odbiorców. Dodatkowo reklamy wyświetlane są na stronach o różnym charakterze – serwisach informacyjnych, blogach i profilach portali społecznościowych.

Poznaj metody kierowania reklam w sieci reklamowej

Kolejną rzeczą, którą warto wiedzieć jest to, w jaki sposób reklama dopasowywana jest do strony należącej do sieci reklamowej Google. Skuteczna technologia kierowania pozwala na efektywnie docieranie z reklamą do odbiorców. Istnieje kilka metod kierowania:

  • słowa kluczowe i tematy (kierowanie kontekstowe) – przy pomocy słów kluczowych wpisanych w system AdWords wyszukiwane są najlepsze witryny do umieszczenia reklamy. Opcja „tematy” pozwala natomiast wyświetlać reklamy na stronach o wybranej tematyce. Przykładowo oferty biura turystycznego będą pojawiały się na blogu o podróżach;
  • można samemu wybrać miejsce w sieci gdzie będzie wyświetlana reklama (kierowanie na miejsca docelowe), to samo tyczy się aplikacji mobilnych, kanałów RSS, itp. To my, a nie automat decydujemy o tym gdzie reklama będzie wyświetlana. Bardzo istotne jest też to, że w taki sam sposób można wybrać witryny, na których reklama nie ma być wyświetlana;
  • kierowanie reklam na grupę docelową, np. kampania remarketingowa – polega na wyświetlaniu treści reklamowych osobom, które odwiedziły stronę, a które nie wykonały żadnych działań – ma to ich zachęcić do powrotu do strony sklepu i wykonania konkretnego działania np. zakupu lub zapisania się do newslettera.

Czy reklama w sieci reklamowej Google jest skuteczna?

Sieć reklamowa to idealne miejsce, jeśli chce się dotrzeć z reklamą do dużego grona odbiorców. Reklama może przynosić bardzo korzystne rezultaty, szczególnie, gdy zajmują się nią profesjonaliści. To czy kampania AdWords przynosi oczekiwane skutki można bardzo łatwo sprawdzić dzięki specjalnym raportom, w których umieszczone są najważniejsze dane. Na ich podstawie można sprawdzić, które z działań i form reklamy wywołują najlepszą reakcję wśród odbiorców. Dzięki temu można modyfikować reklamę i spersonalizować ją tak, aby odnosiła jeszcze lepsze efekty.

Prowadzimy kampanie w sieci reklamowej umiejętnie dostosowując reklamę do danej branży i grupy docelowej dbając o jej efektywność.

#wiemyjak prowadzić kampanie reklamowe

    TAK

    Zostaw kontakt, oddzwonimy

    Twój biznes zasługuje na skuteczny marketing! W SEO & Ads realizujemy cele. Zostaw dane, podczas 15-minutowej rozmowy dowiesz się wszystkiego.
    Imię i Nazwisko
    E-mail*
    Numer telefonu*
    Adres strony internetowej*
    Treść wiadomości
    TAK
    Twoja wiadomość nie została wysłana. Prosimy wysłać e-mail na adres kontakt@eactive.pl

    Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

    Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

    Dziękujemy!

     

    Co dalej?

    1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
    2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
    3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

    KLAUZULA INFORMACYJNA

    Informujemy, że:

    1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Siechnicach, zarejestrowana pod adresem ul. Jana Pawła II 12, 55-011 Siechnice, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
    2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
    3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
    4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
    5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
    6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
    7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
    8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
    9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
    10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
    11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

    Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

    Rozumiem

    Publikacja wpisu: 23/07/2015 oraz aktualizacja: 30/01/2017

    Przejdź do komentarzy

    Komentarze

    Dodaj komentarz

    1. Piotr pisze:

      Dopiero zaczynam swoją drogę ku poznaniu tajników reklamy w sieci. Gdy dostaję zlecenia zawsze zaczynam od wyszukań poprzez słowa kluczowe bądź tematykę. W takich miejscach najszybciej spotkać interesujący nas target.
      Zapraszam na moją stronę, która dotyczy tej samej tematyki – projektowania i reklamy w sieci. Pozdrawiam

    2. darek pisze:

      Korzystałem z tej reklamy, to całkiem niezły sposób na promocję. Dla mnie dużą zaletą są te różne możliwości kierowania reklam, to pozwala trafić faktycznie do potencjalnych klientów. U mnie szczególnie sprawdza się opcja nr 3, czyli kampania remarketingowa.

    3. marjan pisze:

      Bardzo ładna grafika :)