Reklama wideo to dobry sposób na przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów, szczególnie obecnie, gdy nie jest tak łatwo zainteresować użytkownika reklamą. Dowiedz się więcej o reklamie wideo i poznaj korzyści korzystania z takiej formy promocji.
Niebywała konkurencja w internecie sprawia, że coraz trudniej pozyskać nowych klientów, dlatego warto wypróbować różne metody promocji. System reklamowy Google AdWords daje reklamodawcom spory wybór reklamowy – przyjrzyjmy się bliżej reklamie wideo. Reklama ta umieszczona na największym tego typu portalu – YouTube, otwiera nowe możliwości przed właścicielami firm i różnymi markami. #wiemyjak
Reklama wideo w internecie – dlaczego warto?
Treści wideo są często łatwiej przyswajalne przez użytkownika niż tekst pisany, czy slogan reklamowy. Twój potencjalny klient ma dzięki temu szansę, aby zapamiętać obejrzaną reklamę na długi czas i oswoić się z Twoją marką. Taka kampania może zatem przynieść konkretne korzyści.
Co zyskasz reklamując się w internecie w formie wideo?
- bardzo szybkie rozpoznanie marki na rynku przez klientów,
- powiększenie sieci odbiorców,
- wzmocnienie i polepszenie wizerunku firmy,
- stworzenie potrzeb zakupowych u użytkowników.
Wybierz grupę docelową dla swoich reklam wideo
Reklamy wideo umieszczone na YouTube dają możliwość selekcji konkretnej grupy docelowej. Takie kampanie pozwolą Ci znacznie łatwiej dotrzeć do swojego idealnego klienta. Reklamując kosmetyki dla kobiet znacznie lepiej jest wykluczyć z owej grupy mężczyzn, którzy nie będą zainteresowani takim produktem.
Dostępne rodzaje reklamy wideo na YouTube
- Reklamy związane z odtwarzaniem filmu (True View IN-STREAM) na YouTube mogą trwać kilka lub kilkadziesiąt sekund. Występują głównie przed rozpoczęciem filmu, ewentualnie w trakcie lub na samym końcu jego odtwarzania. W zależności od rodzaju reklamy, użytkownik ma możliwość wyłączenia jej po 5 sekundach lub obejrzenia do końca.
- Jeśli masz gotowy film reklamowy, który opublikowałeś na swoim kanale na YouTube, skorzystaj z opcji reklam True View Discovery. W wyszukiwarce filmów YouTube pojawi się zajawka Twojej reklamy, na którą będzie mogła wejść zainteresowana osoba. Płacisz jedynie za kliknięcia, a miniaturka Twojej reklamy video przez cały czas widnieje na stronie i wzbudza zainteresowanie coraz to nowych klientów.
Jak sprawić by reklama wideo była najbardziej skuteczna?
Postaw na profesjonalną optymalizację Twojej kampanii wideo. Pierwszą rzeczą, na którą musisz zwrócić uwagę są koszty obejrzenia Twojej reklamy przez użytkownika, za co odpowiada współczynnik CPV. Przeanalizuj dokładnie swój budżet.
- Mniej znaczy więcej
Dla osób, u których budżet nie pozwala na wysokie CPV, lepiej sprawdza się optymalizacja współczynnika obejrzeń. Uzyskuje się go przez odpowiednie metody kierowania reklamą. Obecnie największą szansę na pełne obejrzenie mają reklamy krótkie, które zostały skierowane do odpowiedniej grupy demograficznej. Przy tworzeniu reklamy wideo, zawsze spróbuj ją jeszcze bardziej skrócić, tak aby nie straciła na przekazie, lecz zyskała na czasie.
- Co zrobić, aby reklama się nie znudziła?
Przy większych kampaniach reklama wideo może bardzo łatwo spowszednieć, jeśli jest wielokrotnie wyświetlana. Aby podtrzymać zainteresowanie wśród użytkowników, najlepiej jest stworzyć trzy krótkie spoty reklamowe w jednej kampanii. Puszczanie ich na zmianę sprawi, że widzowie będą bardziej zainteresowani i nie znudzą się zbyt prędko Twoim wideo.
Jak zadbać o “kliknięcia”?
Współczynnik klikalności CTR powstaje z podzielenia liczby kliknięć na reklamę wideo przez liczbę osób, która ją obejrzała. Jeśli liczba jest wysoka, oznacza to, że Twoja reklama jest skuteczna. Z tego powodu warto dbać o to, by współczynnik CTR był wysoki, i na bieżąco wyciągać wnioski z wszelkich zmian w statystykach.
- Zwiększ swoje szanse
Swoją reklamę wideo możesz skierować do osób wybranej płci, mieszczących się w wyznaczonym przedziale wiekowym, pochodzących z danego kraju i interesujących się jedną tematyką. Jeśli dobrze znasz swoich klientów, wprowadzenie tych danych nie powinno sprawić Ci żadnego problemu. Pamiętaj, że kierując reklamę do przypadkowej osoby, która nie jest potencjalnym klientem, marnujesz jej czas i swoje pieniądze.
Tę opcję możesz poszerzyć, o osoby, które w przeszłości były zainteresowane Twoimi reklamami, osoby o podobnych zainteresowaniach, czy odbiorców na rynku, aby dotrzeć do nowych klientów.
Nie zapominaj też o wykluczaniu. Uważasz, że Twoja reklama wideo zupełnie nie pasuje do filmów z konkretnej kategorii? Możesz samodzielnie zadbać o to, by nie wyświetlała się przed filmikiem z tej dziedziny.
Słowa kluczowe w reklamie wideo
Tutaj również sprawdzają się słowa kluczowe. Reklama wideo, dzięki użyciu słów kluczowych, może zostać dopasowana do filmu na YouTube, który porusza ten sam temat. Szanse na wzbudzenie zainteresowania użytkownika do zgłębienia Twojej oferty wzrastają. W podobny sposób działa kierowanie reklam wideo na odpowiednie tematy.
CTA – klucz do sukcesu marketingowego
Nawet w reklamach wideo, publikowanych w internecie, nie można zapomnieć o starym i dobrym “call to action”. Zaangażuj widza w treść reklamy, zachęć go do działania! Na ostatniej karcie wideo umieść napis, który będzie zwrotem do użytkownika. Zobaczysz, że Twój współczynnik kliknięć wzrośnie natychmiastowo.
Stwórz własną reklamę wideo!
Przyszłość reklam wideo w internecie zapowiada się bardzo obiecująco. Współczesna technika pozwala na tworzenie coraz to lepiej skonstruowanych filmów reklamowych i kierowanie ich do potencjalnie najlepszego odbiorcy. Warto zainwestować w reklamy wideo i śledzić następujące zmiany, gdyż istnieje duża szansa na to, że rozpoznawalność Twojej marki wzrośnie z dnia na dzień.