Reklama na YouTube to bardzo dobry sposób, aby dotrzeć do pokaźnej grupy użytkowników – szacuje się, że zasięg YouTube’a w Polsce oscyluje w granicach 70%. To zatem dobra wiadomość dla reklamodawców, którzy mogą promować swoje usługi za pomocą kampanii wideo. #wiemyjak
#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEM
POZNAJ OFERTĘ Kampanii Reklamowych Google Ads!
Chcesz posłuchać muzyki w sieci? Wchodzisz na YouTube. Słyszałeś, że Twój ulubiony zespół wypuścił nowy teledysk i pragniesz go obejrzeć? Wchodzisz na YouTube. Zastanawiasz się jak stworzyć prostą grafikę i szukasz tutoriali ze wskazówkami? Wchodzisz na YouTube. Przykłady można mnożyć niemal bez końca.
YouTube bez wątpliwości jest najpopularniejszym serwisem internetowym pozwalającym na bezpłatne umieszczanie i odtwarzanie strumieniowe filmów wideo. A jeśli coś jest popularne, chętnie odwiedzane przez internautów, to zapewne ma potencjał reklamowy. Nie inaczej jest w przypadku tego serwisu.
Reklama ma sens tylko wtedy, gdy istnieje szansa, że jej przekaz dotrze do potencjalnego klienta. Czy zależność ta ma miejsce, jeśli zechcemy skorzystać z serwisu YouTube? Wedle statystyk, około 70 procent internautów pochodzących z naszego kraju korzysta z serwisu wideo należącego do Google. Liczby nie kłamią – szanse na to, że potencjalny klient naszej firmy zalicza się do tego grona są ogromne! Czemu więc nie skorzystać z tej formy promocji? Dowiedzmy się zatem, jak prowadzić kampanię reklamową na YouTube oraz jakie oferuje możliwości.
Reklama na YouTube i jej formaty
System Google AdWords, który pozwala na tworzenie reklam na YouTube, zapewnia dostęp do trzech formatów reklam – TrueView In-Stream oraz TrueView Discovery oraz reklamy w przerywniku. Dzięki temu reklamodawcy mogą na różne sposoby docierać do swoich klientów, prezentując swoje materiały promocyjne przed filmem, w trakcie jego trwania, za pomocą sponsorowanego wyniku wyszukiwania czy niewielkiego banera.
TrueView In-Stream
Oglądając filmy udostępnione w serwisie YouTube, zapewne spotkałeś się z krótkim wideo wyświetlanym przed rozpoczęciem tego, na który czekasz. Ten tak zwany „pre-roll” to jedna z możliwości formatu TrueView In-Stream. Co ważne, reklama nie musi wyświetlać się przed – możesz ustawić, by pojawiła się w trakcie filmu bądź po zakończeniu.
Co istotne, reklama na YouTube w formacie TrueView In-Stream łączy się z niezwykle wygodnym systemem płatności. Naliczanie rozpocznie się gdy użytkownik obejrzy 30 sekund lub całą reklamę. Jest to szczególnie ważne dlatego, że każdą reklamę TrueView In-Strema po upłynięciu 5 sekund od rozpoczęcia można pominąć jednym kliknięciem.
Idąc na skróty – każdy internauta na pewno obejrzy pierwsze 5 sekund reklamy, a jeśli ta go nie zainteresuje i postanowi ją przerwać (po upłynięciu wspominanych 5 sekund), reklamodawca nie zapłaci ani grosza.
TrueView Discovery
Drugim formatem, z jakiego możemy skorzystać decydując się na reklamę na YouTube jest TrueView Discovery. Jest to zajawka do Twojego filmu reklamowego i może być widoczna obok powiązanych filmów w YouTube, w wynikach wyszukiwania serwisu, a także na stronie głównej i jako nakładka na filmach.
W przypadku tego formatu, reklamodawca płaci jedynie wtedy, gdy internauta kliknie w miniaturkę i przejdzie do filmu.
Reklama w przerywniku
Jest krótka, konkretna i emitowana jest przed wyświetleniem filmu – trwa maksymalnie do 6 sekund. Płatność następuje po 1000 wyświetleń reklamy.
Na YouTubie dostępne są również reklamy display, nakładki reklamowe oraz karty sponsorowane.
Możliwości, jakie oferuje reklama na YouTube
Na początku wspomnieliśmy, że około 70 procent polskich internautów korzysta z serwisu YouTube, w związku z czym szansa na trafienie z przekazem reklamowym do klienta jest niezwykle wysoka. Reklamy TrueView oferują mnóstwo funkcjonalności, dzięki którym powyższy potencjał z łatwością wykorzystamy. Co ciekawe, możliwe jest również skorzystanie z remarketingu wideo.
Ze względu na formę wideo, reklama na YouTube jest bezkonkurencyjnym wyborem wtedy, gdy chcemy opowiedzieć historię. Przy pomocy filmu z łatwością podzielimy się swoją wiedzą ze światem, pokażemy, że jesteśmy specjalistami w swojej dziedzinie. Dzięki możliwościom kierowania, ustawiając demografię, lokalizację, miejsca docelowe, zainteresowania, tematy czy słowa kluczowe, trafimy tylko do właściwych odbiorców. A wszystko to w wyjątkowo atrakcyjnych stawkach– średni koszt reklamy na YouTube to CPV w okolicach 0,10 – 0,15 zł, a nawet mniej.
Ponadto, system Google AdWords udostępnia swoim klientom korzystającym z reklam w serwisie YouTube narzędzia do mierzenia wyników. Dzięki nim bez problemu sprawdzimy liczbę wyświetleń, koszta i budżet, a także poznamy materiały, które cieszą się największą popularnością wśród naszych klientów.
Jako ciekawostkę, która wielu czytelnikom uzmysłowi, jak wielki potencjał reklamowy kryje YouTube podamy, iż serwis ten jest drugą na świecie największą wyszukiwarką internetową, zaraz po Google.
Nie wiesz jak dotrzeć do swoich klientów? Przygotujemy dla Ciebie ciekawą i skuteczną reklamę w internecie. Sprawdź naszą ofertę.
#wiemyjak wypromować Twój biznes
Publikacja wpisu: 15/11/2016 oraz aktualizacja: 22/12/2017
Reklama na YouTube jest niestety często pomijana w strategii marketingowej. A prawda jest taka że reklama na YouTube potrafi być zdecydowanie tańsza od reklam produktowych lub reklam tekstowych na słowa kluczowe w wyszukiwarce Google. Jakiś czas temu także opisaliśmy zalety reklam YouTube w naszym artykule
Jeżeli chcemy zrobić fajną reklamę na youtube’a, musimy zacząć od stworzenia interesującego video. Wysoka jakość, dynamiczna historia, ciekawa fabuła lub forma. Ważne, żeby nie pozwalać sobie na półśrodki. Filmik nagrany na brzydko mówiąc „odwal się” nie przyniesie nam żadnych korzyści. Mój najnowszy filmik zamówiłam od Orchidea Group. Jestem bardzo zadowolony i kolejne też zamierzam brak od nich. Już się nie mogę doczekać, aż znajomi powiedzą mi, że widzieli moją reklamę :).
Fajny artykuł, ale mogłeś podać kilka przykładów takich reklam
Podoba mi się różnorodność formatów tych reklam. Nie korzystałem jeszcze z tej opcji, bo zastanawiam się jak faktycznie zadziała w praktyce, ale im więcej czytam tym powoli coraz bardziej się przekonuję.