Kampanie reklamowe Google AdWords są od lat stałym elementem strategii marketingowych wielu firm. Ta efektywna metoda promocji przynosi zyski wielu reklamodawcom – pod warunkiem że znają oni metody skutecznego jej prowadzenia. W obrębie kampanii reklamowych Google’a dostępnych jest wiele opcji i narzędzi, pozwalających umiejętnie zarządzać reklamami. Zanim jednak z nich skorzystamy, będziemy musieli określić cel naszej kampanii – to tu tak naprawdę zaczyna się przygoda z Google AdWords. Kiedy już sprecyzujemy nasze oczekiwania, łatwo dopasujemy działania do interesujących nas efektów.#wiemyjak
#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEM
POZNAJ OFERTĘ Kampanii Reklamowych Google Ads!
Kampania reklamowa AdWords – 4 główne cele
Kampanie reklamowe AdWords przyjmują na ogół jeden z kilku określonych celów. Jeśli właśnie rozpoczynasz zarządzanie kampanią Google AdWords, najprawdopodobniej interesuje Cię osiągnięcie któregoś z nich. Może być to:
- pozyskiwanie ruchu,
- wzrost sprzedaży (lub innego typu konwersji),
- zwiększenie świadomości marki,
- zwiększenie ROI (zwrotu z inwestycji).
Jak zwiększyć ruch w mojej witrynie?
Przeanalizujmy pokrótce każdą z możliwości – zacznijmy od pozyskiwania ruchu. Takie działanie sprawdza się szczególnie w przypadku sklepów internetowych, którym zależy na sprzedaży określonych (często nowych) produktów. To rozwiązanie może być także dobre dla witryn, których celem jest spopularyzowanie jakiejś akcji – np. zbierania funduszy na określony cel. Jeśli zależy Ci na pozyskaniu ruchu na stronie, powinieneś zainteresować się w Google AdWords:
- kliknięciami oraz współczynnikiem klikalności – skup się na dobrym tekście reklamowym oraz uporządkuj grupy reklam według tematyki, produktu lub celu; to wszystko sprawi, że Twoje reklamy będą częściej klikane,
- skutecznością słów kluczowych – zadbaj o dobór trafnych słów kluczowych, obserwuj ich efektywność, a w razie potrzeby usuwaj te niewłaściwe,
- wyszukiwanymi przez użytkowników słowami – sprawdzaj, o co pytali użytkownicy i zamieniaj ich wyszukiwania na słowa kluczowe; dzięki temu Twoje reklamy będą jeszcze bardziej trafne. Poznaj 11 porad na zwiększenie ruchu na stronie.
Jak mogę wpłynąć na sprzedaż z Google?
Kolejna z możliwości to zwiększenie sprzedaży określonych produktów bądź też poprawa innego typu konwersji. Innymi słowy, skłonienie użytkowników do wykonania pożądanych przez nas działań. Równie dobrze może być to udział w akcji, podpisanie petycji czy jeszcze inna określona reakcja. Aby osiągnąć zamierzony efekt, warto skupić się na:
- analizie danych konwersji – śledź skuteczność słów kluczowych w kontekście działań zakupowych; większą część budżetu przeznacz na słowa, które mają wpływ na lepszą konwersję,
- wyborze oraz dostosowaniu stron docelowych – upewnij się, że strona docelowa reklamy skorelowana jest z produktami lub usługami, które promujesz w reklamie; jeśli strona docelowa nie spełnia oczekiwań bądź nie ma na niej tego, co obiecywała reklama, spotkasz się z dużym współczynnikiem odrzuceń.
Jak zwiększę świadomość marki dzięki Google AdWords?
Dla wielu reklamodawców równie istotna jest też sama świadomość marki. Często klient już o nas słyszał, jednak najprawdopodobniej nie został zainteresowany na tyle, by podjąć określone działania. Na zwiększeniu świadomości marki zależy szczególnie firmom, które chcą wzbudzić zaciekawienie nowym produktem, usługą bądź chcą pozyskać uwagę w innej ważnej kwestii (np. akcje społeczne). Tu ważne będą szczególnie:
- wyświetlenia – postaw na zwiększenie ruchu na Twojej stronie, rozbudź zainteresowanie produktem, do którego chcesz przekonać klientów,
- wzrost zaangażowania użytkowników – wyzwól w swoich klientach chęć wejścia w interakcję z marką, potrzebę pozyskania informacji, nawiązania kontaktu,
- zwiększenie zasięgu – docieraj do jak największej grupy odbiorców i analizuj dane zasięgu; to pozwoli Ci efektywniej realizować zamierzony cel,
- zwiększenie częstotliwości wyświetlania reklam – kontroluj, ilu użytkowników oraz jak często wyświetla Twoją reklamę. Zobacz, jak wygląda budowanie świadomości marki.
Jak mogę poprawić wskaźnik ROI?
ROI to inaczej stosunek zysków netto do ponoszonych kosztów. Znajomość tego wskaźnika jest niemal kluczowa – pozwala on ocenić, czy nasze wydatki na reklamę są rentowne. Słowem – czy inwestycja w kampanie AdWords przynosi realne zyski.
ROI pozwala też łatwiej podejmować decyzje co do kolejnych wydatków. Może na przykład okazać się, że dana kampania w porównaniu z inną generuje wyższy wskaźnik rentowności, co pozwoli przeznaczyć na nią większą część budżetu. Skądinąd może być to wskazówka, by poprawić skuteczność mniej udanych kampanii.
Aby sprawdzić wysokość wskaźnika, konieczne będzie zmierzenie konwersji. W ten sposób ustalimy, które z działań przynoszą korzyści. Wartość konwersji powinna być zawsze większa od kwoty, którą wydaliśmy celem jej uzyskania. Dla przykładu – kwota, za którą sprzedałeś, musi być zawsze wyższa od kwoty, którą przeznaczyłeś na kliknięcia mające do tej sprzedaży doprowadzić.
Kampania reklamowa AdWords i skuteczne zarządzanie? To możliwe!
Jeśli chcesz prowadzić efektywne działania reklamowe, musisz zacząć od ustalenia ich celu. Dokładne określenie tego, na czym zależy Ci najbardziej, pozwoli dobrać narzędzia, którymi zmierzysz postępy bądź za pomocą których zidentyfikujesz trudności. W zależności od obranego celu śledź najważniejsze czynniki oraz optymalizuj je.
#wiemyjak robić skuteczne kampanie Google Ads
Artykuł jest dowodem na to, że nie każdy może prowadzić „od tak” sensowną kampanię adwords. Warto zaufać komuś, kto wie z jakich wskaźników korzystać. Warto zdawać sobie sprawę, że kampanię (w szczególności przy większej skali) należy obsługiwać codziennie, ponieważ można stracić sporo pieniędzy, a obsługę warto poświęcić profesjonaliście, aby nie stracić pieniędzy…i koło się zamyka. Więc, nie jest to rozwiązanie dla przeciętnego użytkownika, mimo iż przypadkiem może pozyskać jednego Klienta z reklamy.
Dobry i wyczerpujący artykuł.
Bardzo ważne jest też to, żeby witryna była użyteczna. Bo tak naprawdę najlepsze teksty i grafiki oraz optymalizacja kampanii nic nie da – jeśli strona internetowa wolno chodzi, a poruszanie po niej jest wręcz uciążliwe. Jesli współczynnik odrzuceń rośnie może być temu winna właśnie funkcjonalność strony.