Profesjonalna reklama powinna się charakteryzować odpowiednimi cechami, aby faktycznie osiągnęła wcześniej zamierzone cele. Zastanawiasz się, w jaki sposób generować większą sprzedaż w Twojej firmie? Chcesz rozwinąć swój biznes? Szukasz nowych klientów? Zainwestuj w marketing i wykorzystaj potencjał reklamy Google Ads! Kampanie skoncentrowane na reakcji bezpośredniej użytkowników są często wybierane przez reklamodawców. Zachęcają do działania, generują ruch na www i zwiększają sprzedaż. Dowiedz się jak pracować z Google Ads, by osiągać wysokie wskaźniki sprzedaży! #wiemyjak
#wiemyjak zwiększyć skuteczność Twoich reklam Google
POZNAJ naszą ofertę na reklamy Google Ads!
Profesjonalne kampanie AdWords to marzenie każdego reklamodawcy, który chce dotrzeć ze swoim produktem lub usługą do nowej grupy potencjalnych klientów. Aby jednak wycisnąć z Google AdWords wszystkie możliwości, jakie w nim drzemią, potrzebny jest profesjonalista, który zna ten system reklamowy i wie, w jaki sposób powinna wyglądać mistrzowska kampania.
W tym miejscu warto zaznaczyć, że przed podjęciem kolejnych kroków w celu ulepszenia kampanii Google Ads warto przeprowadzić ich audyt. Audyt Google Ads jest narzędziem, które zweryfikuje mocne i słabe strony działań reklamowych. Specjaliści wykonujący audyt przeglądają konto reklamowe zaczynając od struktury i podziału kampanii, przez ustawienia kampanii, na komunikatach reklamowych kończąc.
Profesjonalne kampanie AdWords są dopasowane do Twojego biznesu
To, czy Twoja kampania będzie skuteczna, zależy od tego, w jaki sposób zostaną skonstruowane jej cele. Przed jakimikolwiek działaniami, specjalista zajmujący się Google AdWords powinien jak najlepiej poznać Twój biznes. Pamiętaj, że rozwiązania dla każdego, zazwyczaj okazują się skuteczne dla nikogo. Profesjonalna reklama to taka, która jest dopasowana do charakteru działalności, jaką ma promować. Nie zdziw się, więc gdy osoby opiekujące się Twoją firmą, od strony marketingowej, będą chciały wiedzieć wszystko o tym, czym się zajmujesz. Ta wiedza jest niezbędna do precyzyjnego określenia grupy docelowej oraz przekazu, jaki ma zostać do niej skierowany. Profesjonalna reklama jest skierowana wprost do grupy docelowej, dzięki czemu kampanie mogą uzyskać oczekiwane rezultaty.
Dostosowanie reklamy Google Ads do odbiorców
Skuteczna reklama jest odpowiedzią na potrzeby odbiorców, dlatego na samym początku zastanów się, kim są odbiorcy Twoich reklam (do kogo je kierujesz) oraz jakie są ich potrzeby. Następnie przeanalizuj, co możesz im zaoferować oraz w jaki sposób Twoja oferta wyróżnia się spośród konkurencji. Jeśli Twoje usługi lub asortyment jest zróżnicowany, utwórz oddzielne grupy reklam. Pamiętaj o ograniczeniach długości tekstu oraz dobierz odpowiednie słowa kluczowe.
Kolejnym ważnym elementem jest dostosowanie przekazu do odbiorców. Dostosowanie reklam polega na dopasowaniu treści reklamy do grupy odbiorców, która ma stać się Twoim klientem. Google Ads wyszedł naprzeciw temu problemowi i daje możliwość korzystania z modułów dostosowania reklam, które umożliwiają automatyczne dostosowywanie tekstu reklam w sieci wyszukiwania. Teksty reklamy są dopasowywane na podstawie słów kluczowych. Doskonałym przykładem zastosowania modułów dostosowania reklam jest reklamowanie ograniczenia czasowego dostępności produktu oraz ofert konkretnych produktów obowiązujących w różnych lokalizacjach. Myślę, że nie raz spotkałeś się z sytuacją, w której przeglądałeś dany produkt, a następnie wyświetlały Ci się reklamy informujące o kończącej się za kilka dni sprzedaży tego lub podobnego produktu. Tak właśnie działa model dostosowania polegający na ograniczeniu czasowym.
Kiedy stworzysz już tekst oraz grafiki i Twoja reklama jest gotowa, upewnij się, że całość jest poprawna językowo. Na bieżąco staraj się monitorować wyniki oraz optymalizować reklamy.
Profesjonalne kampanie AdWords to kampanie targetowane
Reklamując się w Internecie musisz mieć świadomość, że jedną z ważniejszych rzeczy jest targetowanie reklam, czyli określenie grupy docelowej, do której kierowana jest Twoja oferta. Więcej o targetowaniu dowiesz się z artykułu: Celność ma znaczenie, czyli targetowanie reklam
Nie chodzi tylko o stwierdzenie, że zależy Ci na młodych lub starszych użytkownikach. W targetowaniu chodzi bowiem o coś więcej. Specjalista Google AdWords powinien wytypować grupę Twoich potencjalnych klientów na podstawie przykładowo:
- ich wieku,
- lokalizacji,
- języka, jakim się posługują,
- urządzenia, z jakiego przeglądają Internet.
Tworząc dosyć precyzyjną grupę docelową, Twoja szansa na osiągnięcie sukcesu i stworzenie skutecznej reklamy AdWords jest o wiele wyższa niż w przypadku działań “na oko”. W Google AdWords najważniejsza jest precyzja. Musisz wiedzieć, co sprzedajesz i komu konkretnie chcesz to zaoferować.
Wykorzystaj targetowanie behawioralne
A gdyby tak dobierać potencjalnych klientów Twojej firmy na podstawie ich faktycznych działań w internecie? Dotarcie do użytkowników potencjalnie zainteresowanych produktem to większa szansa na sprzedaż. Twoja reklama nie musi być widoczna dla wszystkich – ona powinna docierać do tych osób, które są zainteresowane Twoim produktem bądź usługą. W tej sytuacji Google proponuje targetowanie behawioralne. Odnosi się ono do kierowania reklamy Ads do użytkowników zgodnie z ich zainteresowaniami. Kluczowe znaczenie ma tutaj historia odwiedzanych stron. Na jej podstawie Google przypisuje klienta do danej kategorii. Co ciekawe taki użytkownik ma wpływ na kategorie, do których przypisał jego Google i ma możliwość edycji, a wszystko po to, by reklama Google Ads była bardziej trafna. W efekcie konsument otrzymuje informacje, które go faktycznie interesują, a Ty jako reklamodawca masz większą szansę na dotarcie do Twojej grupy docelowej.
Ilość informacji, która dziś dociera do Twojego potencjalnego klienta, jest zatrważająca. Konsument 3.0 ceni sobie oferty, które są dopasowane do jego potrzeb. Jeśli chcesz sprzedawać, musisz personalizować. Google Ads posiada szereg narzędzi, funkcji, opcji, dzięki którym jest to możliwe.
Trafne słowa kluczowe = skuteczna reklama AdWords
Podczas tworzenia kampanii Google AdWords przychodzi czas na ustalenie słów kluczowych, po których reklama będzie wyszukiwana. W tym momencie niezwykle ważne jest, by określić je na podstawie przykładowych zapytań. Musisz zastanowić się, co wpisują do wyszukiwarki użytkownicy, którzy mogą być zainteresowany Twoim produktem lub usługą. Miej jednak na uwadze, że każde słowo kluczowe ma określony koszt. Oznacza to, że gdy frazy będą nietrafione, narazisz się na marnowanie budżetu kampanii. Jeżeli chcesz mieć pewność, że wybrane frazy będą skuteczne, skonsultuj się ze specjalistą AdWords, który pomoże Ci określić ich wartość i potencjał marketingowy. Ważne, żeby jak najkonkretniej opisywały działalność, którą prowadzisz.
Jak zadbać o jakość reklamy Google Ads?
Jakość reklamy pozwala sprawdzić, jakie wrażenia wzbudza w użytkownikach wyświetlanie reklam w wyszukiwarce. Lepsza jakość reklamy pozwala zwykle na większą skuteczność przekazu, np. lepsze pozycje reklam w wyszukiwarce oraz niższy koszt.
Jakość reklamy Google Ads jest uzależniona od kilku czynników:
- Trafności tekstu reklamy w kontekście wcześniejszych wyszukiwań użytkowników,
- Prawdopodobieństwa kliknięcia reklamy przez odbiorców,
- Jakości wrażeń z korzystania ze strony docelowej (user experience),
Pewnie zastanawiasz się, dlaczego jakość reklamy jest ważna i jakie mogą być skutki zbyt niskiej jakości reklamy Ads? Przedstawiamy kilka najczęstszych konsekwencji złej jakości przekazu reklamowego.
1. Reklama nie wyświetla się w wyszukiwarce
Google dba o poziom jakości wyświetlanych reklam, aby Twoje komunikaty mogły się wyświetlać, musisz zadbać o odpowiednią jakość. Poziom wyjściowy możesz sprawdzić za pomocą narzędzia diagnostyki słów kluczowych.
2. Reklama wyświetla się na stronie wyszukiwania, jednak na dalekich pozycjach, na które użytkownik nie zwraca uwagi
Ustalając ranking reklam, które pojawiają się w wyszukiwarce, Google kieruje się jakością, im wyższa jakość reklamy, tym większe prawdopodobieństwo wysokiej pozycji w wyszukiwaniach.
3. Koszt kliknięcia reklamy jest wysoki
Google „nagradza” reklamy wysokiej jakości niższym kosztem kliknięcia reklamy. Jeśli Twoja reklama jest niskiej jakości, może się okazać, że rzeczywisty CPC jest zbliżony do maksymalnego CPC, mimo niewielkiej konkurencji dla wyszukiwanych haseł, które spowodowały wyświetlenie.
Skuteczna reklama AdWords z rozszerzeniami
System Google AdWords oferuje duże możliwości personalizacji kampanii reklamowych, które można w nim tworzyć. Służą do tego specjalne rozszerzenia. Możesz dodać do swojej reklamy bardzo konkretną lokalizację, dzięki czemu użytkownik, który będzie ją oglądać szybko stwierdzi, czy Twoja firma znajduje się blisko jego zamieszkania i nie będzie potrzebować całego dnia na to, by ją odwiedzić. Podobnym rozszerzeniem jest numer telefonu. Takie z pozoru małe udoskonalenia mogą znacznie zwiększyć zasięg Twojej kampanii i sprawić, że profesjonalna kampania AdWords będzie w zasięgu ręki, a jej wyniki będą lepsze, niż zakładał pierwotny plan. Szukaj, testuj i udoskonalaj swoje kampanie. Pokazujesz w ten sposób potencjalnym klientom, że myślisz o szczegółach i jesteś solidnym przedsiębiorcą.
Stosowanie rozszerzeń AdWords
Perswazyjne teksty w profesjonalnej kampanii
Teksty, które znajdą się w Twojej kampanii, muszą być przede wszystkim zachęcające do kliknięcia. Ważne więc, aby stosować język korzyści, który ukaże wartości płynące z posiadania Twojego produktu lub skorzystania z usługi. Staraj się wejść w głowę potencjalnego klienta i zastanowić się, jakie pytania może zadawać sobie przed zakupem. Kolejny krokiem jest odpowiedzenie na te pytania. Tylko tyle albo aż tyle. Im lepiej opisana kampania, tym większy współczynnik klikalności.
Porzucony koszyk i remarketing Google Ads
Jest kilka powodów, dla których potrzebujesz reklamy Google Ads. Szczególnie gdy prowadzisz sklep internetowy, na pewno problem porzuconego koszyka jest Ci dobrze znany. Aby klient miał okazję w ogóle zacząć robić zakupy w Twoim sklepie – musi do niego trafić. I tutaj warto pomyśleć o pozycjonowaniu, korzystając z Google Ads. Gdy reklama Google zadziała i klient odwiedzi sklep oraz wybierze konkretne produkty, często zdarza się, że ostatecznie ich nie kupuje. Powodów porzucenia koszyka może być naprawdę wiele – konsument może zwyczajnie się rozmyślić, nie ma czasu na zrealizowanie transakcji, pojawiły się problemy techniczne podczas zamówienia, albo dotarła do niego reklama konkurencji i skorzystał z promocji, jaką mu zaoferowano.
Jak możesz wykorzystać Google Ads, by zniwelować problem porzuconego koszyka? Zainwestuj w remarketing Ads. Warto jest przypomnieć klientowi porzucającemu koszyk o trwającej promocji na produkty, które niedawno planował kupić czy o stronie, którą kiedyś przeglądał. W Google Ads masz możliwość tworzenia list dostosowanych do Twoich celów reklamowych. Możesz stworzyć listę, skierowaną do osób, które umieściły produkt w koszyku, a następnie go porzuciły. Istnieje również możliwość wyświetlania reklam użytkownikom, którzy odwiedzili kiedyś Twoją witrynę, a aktualnie szukają jej w wyszukiwarce Google.
Opcje remarketingu Google Ads:
- Standardowy – polega na wyświetlaniu reklamy Ads osobom, które już były na danej www. Reklamy wyświetlane są podczas przebywania użytkownika na innych stronach lub korzystania z konkretnych aplikacji,
- Dynamiczny – jest to zaawansowana funkcja, uwzględniająca produkty albo usługi, które użytkownicy oglądali na Twojej www. Takie reklamy są tworzone automatycznie, w czasie rzeczywistym dopasowują się i analizują oglądane aktualnie produkty przez użytkownika,
- Wideo – to wyświetlanie reklam osobom, które wcześniej oglądały Twoje filmy lub śledziły Twój kanał na YouTube, komentowały lub oceniały Twoje wideo,
- Listy remarketingowe w wyszukiwarce – pozwalają na reklamowanie się każdemu, kto odwiedził Twoją witrynę i wyszukuje o niej informacji w Google,
- Kierowany na listę klientów – ta funkcja umożliwia załadowanie do Google Ads listy z danymi klientów i komunikowanie do nich poprzez reklamy w różnych usługach Google.
Skuteczna reklama w internecie? Zastosuj Google Shopping
Dobrym sposobem na zwiększenie sprzedaży dzięki Google Ads jest Google Shopping. Usługa pozwala na prezentację:
- Produktów,
- Ich zdjęć,
- Oraz cen,
Jest oparta o listy towarów, które chcesz reklamować, nie korzysta z zestawów słów kluczowych. Google umożliwia reklamodawcy zaprezentowanie produktu, wyróżnienie go w wyszukiwarce, co skutecznie zwiększa sprzedaż. Użytkownik, szukając konkretnego produktu, dostaje listę propozycji od różnych marek, z odrębnymi modelami oraz cenami. Klikając w produkt, przechodzi na konkretną podstronę z jego opisem, gdzie może poznać szczegóły i sfinalizować zakup. Google Shopping naprawdę wpływa pozytywnie na sprzedaż, potwierdzają to kampanie, które prowadzimy naszym klientom.
Reklama na smartfonie razem z Google Ads
System Google Ads umożliwia tworzenie reklam mobilnych. Według badań przeprowadzonych w Wielkiej Brytanii przez firmę Tecmark przeciętny użytkownik telefonu, spogląda na niego kilkaset razy dziennie. Dotarcie z przekazem sprzedażowym poprzez smartfona, może być dużo skuteczniejsze niż przez komputer. To ze smartfonami klienci śpią, jedzą obiad, bawią się z dziećmi na placu zabaw i podróżują. W każdej z tych sytuacji możesz dotrzeć do nich ze swoją ofertą.
Z uwagi na obecne przyzwyczajenia konsumenta 3.0 przekazy reklamowe, które tworzysz, powinny być dedykowane przede wszystkim urządzeniom mobilnym. Google Ci to umożliwia. Reklamy tworzone z Google Ads mogą być wyświetlane w wyszukiwarkach, witrynach, na YouTube lub w różnych aplikacjach. Możliwe jest stosowanie reklam graficznych, tekstowych, wideo, reklam aplikacji oraz reklam typu „tylko połączenie” (mowa o połączeniach telefonicznych).
Moduły dostosowania reklamy Google i reklama elastyczna
W Google Ads istnieją „moduły dostosowani reklam”. Dopasowują one reklamy tekstowe do tego, czego szuka użytkownik. Dzięki tej usłudze Twoja kampania jest spersonalizowana, odpowiada na indywidualne potrzeby potencjalnego klienta, co za tym idzie, przekaz reklamowy jest bardziej skuteczny.
Moduły dostosowania reklam to:
- Dostosowane komunikaty – precyzyjne dobieranie reklam do wyszukań użytkownika,
- Skalowalność – jedna reklama może mieć setki odmian,
- Raportowanie i automatyczne aktualizacje,
Dobrym sposobem na zwiększenie sprzedaży za pomocą reklamy Google Ads jest zastosowanie reklamy elastycznej. Jej główną cechą jest dostosowanie do niemal każdego wolnego miejsca. Google automatycznie zmienia rozmiar, wygląd i format Twojej reklamy, by dostosować ją do danej strony i jak najlepiej zaprezentować potencjalnym klientom. Jest często stosowana przez reklamodawców ze względu na dostosowanie do niemal każdej powierzchni. Stworzenie takiej kampanii jest stosunkowo proste, a właściwie przygotowane przekazy sprawiają, że stronę odwiedza użytkownik faktycznie nią zainteresowany.
To nie wszystko
Profesjonalne kampanie AdWords wymagają sporo wiedzy, doświadczenia, a także kreatywności. W tym tekście pokazaliśmy Ci kilka aspektów pozwalających na stworzenie profesjonalnej kampanii AdWords. System reklamowy Google jest tak zaawansowany, że praktycznie co tydzień pojawia się nowość warta przetestowania. Wykorzystuj więc nasze rady, ale nie bój się eksperymentów. Zaufaj specjalistom, którzy zajmują się Twoim marketingiem internetowym i pozwól im wykorzystywać swoją wiedzę oraz doświadczenie. Szybko przekonasz się, jak wiele korzyści dla Twojej firmy płynie z systemu reklamowego Google. Trzeba tylko umieć je zauważyć.