Prowadzisz firmę, która oferuje swoim klientom niezliczone ilości produktów? Stawiasz na sezonowość, gdyż działasz w branży, która największe zyski czerpie o konkretnej porze roku? A może celujesz w nowe rynki? Jeśli choć raz odpowiedziałeś twierdząco na powyższe pytania, reklamy dynamiczne powinny Cię zainteresować – to sposób, by to treść witryny, a nie słowa kluczowe stanowiły podstawę promocji w sieci. Brzmi dobrze, prawda?
#wiemyjak dobrać najskuteczniejsze formy reklamy w internecie
Dowiedz się więcej zapoznając się z naszą ofertą kampanii Google Ads
Istnieją firmy, szczególnie sklepy internetowe, których oferta zbudowana jest w oparciu o wyjątkowo dużą bazę produktów. W tym przypadku szybkim i efektywnym sposobem na promocję będzie skorzystanie właśnie z reklam dynamicznych.
Reklama o wysokiej dynamice
To, co wyróżnia dynamiczne reklamy w wyszukiwarce na tle innych rozwiązań, jest sposób w jaki odpowiadają na zapytania internautów. Nie bazują bowiem na słowach kluczowych, jak ma to miejsce w zdecydowanej większości reklam tekstowych, lecz na zawartości strony internetowej. Właśnie ta cecha wymieniana jest jako jeden z wyróżników tej formy promocji. Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce nie wymagają bowiem tworzenia listy słów kluczowych, która w przypadku mocno rozbudowanych sklepów mogłaby być długa, ani stron docelowych.
Jak przekłada się to na codzienne sytuacje? Internauci poszukując w sieci konkretnych produktów i usług, często formułują zapytania w sposób nieprzewidywalny. Wyszukują przy pomocy haseł, które wcześniej mogły nie wystąpić. Według danych od Google, aż 15 proc. dziennych wyszukań odbywa się po raz pierwszy. Skutkiem są nietrafne decyzje zakupowe lub ich całkowity brak. Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce są odpowiedzią na tego typu sytuacje. Działają bowiem tak, by zwrócić dokładnie na to, czego potrzeba. Wykorzystując technologię Google do indeksowania treści w sieci, analizują zapytanie i jeśli dana witryna odpowiada potrzebom internauty, wyświetlają jej reklamę. Podobnie funkcjonują nagłówki oraz strony docelowe – te są dynamicznie generowane w oparciu o produkty i usługi.
Zastosowanie reklam dynamicznych może przynieść największe korzyści firmom, których oferta spełnia pewne warunki. Informuje o tym poniższa grafika:
Treść witryny jest kluczowa
Jak wspomnieliśmy wyżej, dynamiczne reklamy w wyszukiwarce poza indeksowaniem stron, największa uwagę zwracają na treść. Ta jest grupowana w kategorie, dopasowane do produktów i usług. W związku z tym reklama jest wyświetlana tylko wtedy, gdy właściciel witryny posiada stronę docelową odpowiadającą zapytaniu. Co istotne, kategorie produktów i usług mogą być zawężone, bardziej szczegółowe.
Jednak to nie wszystko. Tegoroczne zmiany w dynamicznych reklamach, o których pisaliśmy na początku sierpnia, przyniosły również inne nowości. Jedną z nich jest narzędzie, które pozwoli zobaczyć przykładowe hasła, na które kierowane są reklamy z przypisanymi do nich kategoriami.
Największe zalety reklamy dynamicznej
Na wstępie wspomnieliśmy, że oszczędność czasu jest jedną z największych zalet dynamicznych reklam w wyszukiwarce. Nie musimy bowiem definiować słów kluczowych, ustalać stawek czy tekstu promocyjnego. Nie jest to jednak jedyna korzyść płynąca z tej formy reklamy. Równie istotne jak oszczędność czasu jest bez wątpienia automatyczne generowanie nagłówków w reklamach. Dynamiczne reklamy działają tak, by odpowiadać konkretnemu zapytaniu. W związku z tym nagłówek, dłuższy niż przy standardowych reklamach tekstowych, tworzony automatycznie, zawiera słowa z wyszukiwanego hasła przez użytkownika oraz treści ze strony docelowej. Korzystając z pomocy reklam dynamicznych zapewnimy sobie miejsce w linkach sponsorowanych na niszowe frazy, których wskaźnik konwersji często przekracza ten ze słów ogólnych.
Dynamiczna reklama w wyszukiwarce może nie jest doskonałym wyborem dla witryn z jednodniowymi ofertami, jednak należy do wyjątkowo aktualnych. Roboty Google po zmianach wprowadzonych na zindeksowanych stronach, ponownie je odwiedzają by sprawdzić bieżącą wersję.
Reklamy dynamiczne to również realna szansa na zwiększenie ruchu na stronie. W związku z możliwością dotarcia do większej grupy odbiorców niż kampanie kierowane na słowa kluczowe, mogą zgromadzić na witrynie zauważalnie większą liczbę osób, a tym samym poprawić ogólną sprzedaż.
Nasi specjaliści doradzą Ci jaka forma reklamy w internecie będzie dla Ciebie najskuteczniejsza. Dowiedz się więcej zapoznając się z naszą ofertą kampanii Google AdWords >>>