#wiemyjak tworzyć kampanię, która przyniesie Ci zyski
Zapoznaj się z naszą ofertą Google Ads
Setki niewiele mówiących znaczników HTML, skomplikowane reguły tworzenia skryptów, a do tego konieczność nieustannej ingerencji w kod witryny – wizja własnoręcznego dodania nowego tagu Google lub jakiegokolwiek skryptu wydaje się „czarną magią” dla osób niezwiązanych z działem IT. Na szczęście właściciel najpopularniejszej przeglądarki internetowej postanowił pomóc osobom nieposiadającym wiedzy i umiejętności programistycznych, udostępniając narzędzie Google Tag Manager. Dzięki niemu w kilka chwil dodasz własny tag na stronę bez ingerencji w jej kod źródłowy!
Zapewne niejednokrotnie spotkałeś się z sytuacją, gdy gotowy tag mogący być przełomem w prowadzonej przez Ciebie kampanii marketingowej musiał czekać na zamieszczenie w kodzie strony, bo dział IT miał wyjątkowo dużo pracy. Czas leci, klient dzwoni niezadowolony, a rozwiązanie, które mogłoby odmienić sytuację wciąż czeka… Znasz to, prawda? A czy wiesz, że mogłeś uniknąć takiej sytuacji? Wcale nie musiałeś czekać. I nie, nie napiszę Ci, że powinieneś zacząć się uczyć znaczników, dziwnych kodów czy niewiele mówiących znaczków (choć mógłbyś) by samodzielnie zrobić to, co należy do działu IT. Wystarczyłoby, że posłużyłbyś się narzędziem Google Tag Manager.
Czym jest Google Tag Manager?
W skrócie – jest lekarstwem na Twoje problemy z brakiem czasu w dziale IT. To dzięki temu narzędziu bez problemu umieścisz tagi np. Google Analytics czy tagi śledzenia konwersji AdWords bez pomocy z zewnątrz. I co najważniejsze, nie będziesz potrzebował do tego fachowej wiedzy i umiejętności. Ba, nie będziesz musiał ingerować w kod źródłowy strony – wszystko skonfigurujesz z okna przeglądarki internetowej.
Jakie możliwości oferuje?
Google Tag Manager jest kontenerem tagów Google. Dzięki temu wystarczy umieścić tag kontenera w źródle strony, by później, już bez ingerencji w źródło, korzystać z różnych tagów w witrynie. Nie będziesz musiał każdorazowo prosić dział IT o pomoc, gdy zechcesz umieścić tagi Google Analytics, Floodlight czy AdWords. Przy użyciu Menadżera tagów Google wybierzesz interesujące Cię tagi, skonfigurujesz sposób ich działania etc. i z okna przeglądarki je zaimplementujesz. #wiemyjak
Łatwiejsza praca i oszczędność czasu
Korzyści płynące z używania Google Tag Managera są oczywiste. GTM wyeliminuje konieczność korzystania z pomocy działu IT, jeśli zechcesz umieścić w stronie jakikolwiek tag. W ten sposób zarówno Ty będziesz zadowolony, bo wszystko zrobisz na czas, ale również informatycy, bo przestaniesz „zawracać” im głowę.
Nie bez znaczenia pozostaje również fakt, że korzystając z GTM odciążasz stronę przed nadmiarem skryptów śledzących. Narzędzie, eliminując śledzenie z kodu HTML, pozwala na znaczne przyśpieszenie czasu ładowania się strony. A przecież im szybciej ładująca się witryna, tym większa szansa na konwersję.
GTM w wersji mobilnej
Co istotne w dzisiejszych czasach, w których smartfony i tablety mają coraz większy udział w rynku, menadżer tagów Google jest przydatny w zarządzaniu aplikacjami mobilnymi. Dzięki niemu będziesz mógł zrezygnować ze stałych wartości w aplikacjach, a skorzystać z wartości dynamicznych. Wówczas, używając GTM, bez problemu dokonasz zmian tych wartości by działały zgodnie z Twoim zamysłem. Przykładowo, z łatwością dokonasz zmian w ustawieniach gier, interfejsie użytkownika czy ustalisz wymiar i lokalizację reklam wyświetlanych w aplikacji.
Google Tag Manager – jestem na TAK!
Obok korzyści płynących z wykorzystania GTM nie można przejść obojętnie – poprawa szybkości działania strony, brak konieczności ingerencji w kod witryny, a co za tym idzie możliwość samodzielnego dokonywania zmian nawet bez wiedzy i umiejętności programistycznych to zaledwie kilka z wielu zalet tego rozwiązania. A wszystko to obsługiwane z okna przeglądarki, klikalne, podane w intuicyjnym interfejsie. Czy można chcieć czegoś więcej?