Z kuponami AdWords (Ads) można spotkać się już od dawna, ale nadal dużo osób nie do końca zdaje sobie sprawę, jak one działają i czy faktycznie zawsze warto z nich korzystać. Dowiedz się, w jaki sposób pozyskać dodatkowe środki na promocję swojej firmy w internecie. Stwórz kampanię promocyjną w Google Ads, korzystając z dostępnych kuponów. #wiemyjak
#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEM
POZNAJ OFERTĘ Kampanii Reklamowych Google Ads!
Jak dostać kupon AdWords za darmo?
Obecnie istnieją dwa główne sposoby, aby otrzymać kupon Google AdWords (Ads) za darmo.
- Możemy otrzymać kupon bezpośrednio od Google.
Po założeniu nowego konta Ads Google zazwyczaj wysyła kupon na e-mail. Kiedyś Google wysyłał kupony do klientów, którzy mieli nieaktywne konta, by zachęcić ich do wznowienia działań w Google AdWords. Niektórzy otrzymywali kupony po założeniu konta Google Analytics dla swojej strony. Obecnie nie jest to praktykowane.
- Kupony rozdają niektóre agencje, które są Certyfikowanym Partnerem Google.
Często kupon AdWords jest wykorzystywany w ofercie firmy, jako wabik na klientów. Jest to działanie nastawione na klientów o bardzo niskich budżetach, zorientowanych głównie na cenę usługi, a nie jakość pracy agencji. Dlatego nie warto przy wyborze agencji traktować kuponu AdWords jako powodu do skorzystania z oferty danej firmy. Chcesz wiedzieć, dlaczego promowanie strony w Google jest takie popularne?
Czy kupon AdWords można kupić?
Oficjalna odpowiedź Google brzmi: „Nie”. Natomiast praktyka wygląda nieco inaczej. W internecie można znaleźć wiele ofert dotyczących kuponów AdWords. Są one wystawiane głównie na aukcjach typu Allegro, Groupon itp. Czy handel darmowymi kuponami jest uczciwy, pozostawiamy do własnej oceny.
Jak skorzystać z kuponu AdWords?
Kody promocyjne Ads są najczęściej przeznaczone dla nowych reklamodawców. Otrzymując kupon należy spełnić specjalne warunki, by móc z niego skorzystać. Przede wszystkim należy go aktywować do 14 dni od otrzymania. Kolejnym warunkiem jest to, że reklamodawca musi uzyskać kliknięcia o danej wartości, by móc skorzystać z kodu promocyjnego. Reklamodawca powinien wydać np. 150 zł na Google AdWords by uzyskać dodatkowe 300 zł na działania promocyjne. Środki dostępne w ramach kuponu promocyjnego pojawią się na koncie do 31 dni od wydania np. tych 150 zł. Kwotę promocyjną można wydać wyłącznie na reklamy, Google nie zwróci pozostałych środków reklamodawcy, jeśli ten anuluje konto zanim wyda dostępne na nim środki. Przeczytaj, kim jest Certyfikowany Partner Google – wyznacznik dobrej agencji.
Kiedy korzystanie z kuponu AdWords jest nieopłacalne?
Pytanie być może wydaje się absurdalne. Dlaczego korzystanie z darmowego kuponu AdWords może być nieopłacalne?
Czasami spotykamy się z przypadkami, że osoby prowadzące samodzielnie kampanie AdWords, nadużywają kuponów. Są sytuacje, gdy klienci zasilają konto darmowym kuponem Google AdWords i po miesiącu tworzą kolejne konto AdWords (Ads) by wprowadzić na nim następny kod promocyjny. Oszczędność jest jedynie iluzoryczna. Kampania AdWords wraz z czasem zdobywa niższe stawki za kliknięcia użytkowników w reklamy. Tworząc nowe konto, wracamy do wyższych cen i zazwyczaj w ten sposób oddajemy Google więcej niż zyskujemy z kuponu.
Tworząc kampanie Ads warto skorzystać z wiedzy ekspertów. Agencje, które posiadają tytuł Certyfikowanego Partnera Google na pewno są trafnym wyborem.
#wiemyjak robić skuteczne kampanie Google Ads
Korzystałem z tego kuponu na początku działania mojej firmy i przyznam szczerze, że to naprawdę zachęcająca opcja dla właścicieli małych firm. Chociaż myślę, że gdybym miał większą wiedzę, albo skorzystał z pomocy specjalistów to lepiej bym wykorzystał ten bonus.
Kwestia bezpieczeństwa jest wątpliwa, gdyż Allegro nie jest w tym przypadku legalnym źródłem – my rekomendujemy używanie kuponów bezpośrednio od Google.
A czy ciągłe korzystanie na jednym koncie z kuponów kupionych na allegro jest bezpieczne?