Kierowanie demograficzne Google AdWords to dobry sposób na dotarcie do konkretnych klientów. Reklamy Google AdWords można kierować w rozmaity sposób – przyjrzyjmy się dziś kierowaniu pod kątem wybranych grup demograficznych. #wiemyjak
#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEM
POZNAJ OFERTĘ Kampanii Reklamowych Google Ads!
Personalizacja przekazu to jedno z powszechniej stosowanych przez marketingowców działań. Sam pomysł wykorzystywany jest w różnych działaniach – choćby w usłudze Google AdWords, w której pojawiła się możliwość kierowania demograficznego. Po co? Po to, by móc dokładnie określać odbiorcę, do którego adresujemy reklamę. Bo przecież, zgodnie z popularnym frazesem ,,jeśli coś jest dla wszystkich – jest tak naprawdę dla nikogo”.
Określ swojego odbiorcę
Usługa kierowania demograficznego to całkiem obiecująca metoda docierania do odbiorców, umożliwiająca udostępnienie przekazu reklamowego na podstawie wybranych kategorii demograficznych wszędzie tam, gdzie istnieje realne prawdopodobieństwo jego skuteczności. Grupy demograficzne mogą być określone według wieku, płci, czy np. statusu rodzicielskiego. Jest to zatem bezsprzecznie dobry sposób na tworzenie przemyślanych strategii oraz prowadzenie efektywnych działań marketingowych. A jak wygląda to w praktyce? Targetowanie reklam AdWords
Umiejętnie kieruj reklamą
Prowadzisz warsztat samochodowy, zapewniając profesjonalne usługi, a oprócz nich – zajmujesz się sprzedażą opon, części zamiennych oraz akcesoriów. Swoją ofertę kierujesz zatem przede wszystkim do mężczyzn. Prawdopodobnie jesteś także w stanie nakreślić przedział wiekowy osób, które najczęściej odwiedzają miejsce Twojej działalności. Google AdWords pozwoli Ci wyróżnić wszystkie powyższe kryteria, a Ty, dzięki takim ustawieniom, skierujesz swoje reklamy tylko do interesujących Cię, pod względem marketingowym, użytkowników. W efekcie realnie zwiększysz szansę sprzedaży swoich produktów, udostępniając je przede wszystkim swojej grupie docelowej.
Weźmy pod uwagę jeszcze inną sytuację. Sprzedajesz wózki dziecięce, akcesoria i zabawki dla dzieci. Z pewnością jesteś w stanie przewidzieć, że Twoje produkty potencjalnie bardziej zainteresują Annę z grupy wiekowej 25-34 lat, odwiedzającą witryny o tematyce dziecięcej, aniżeli Helenę z przedziału wiekowego 55-64 lat, systematycznie poszukującą informacji dotyczących uprawy roślin działkowych. Co zatem zrobisz? Z Google AdWords wykluczysz kategorie, które nijak nie pasują do najbardziej prawdopodobnego wizerunku Twojego klienta, a tym samym Twoja reklama wyświetli się tylko tam, gdzie może być faktycznie potrzebna! #wiemyjak
A co z nieznanymi użytkownikami?
Musisz jednak pamiętać, że eliminowanie pewnych kategorii wiąże się z ryzykiem znacznego zawężenia grupy Twoich odbiorców. Google najprawdopodobniej nie będzie też w stanie zebrać wszystkich informacji na temat użytkowników. Masz jednak możliwość zarządzania kategorią ,,Nieznane”, która pozwoli Ci na uwzględnienie bądź wykluczenie z kierowania osób, których danych nie udało się zidentyfikować.
Oto, co dostaniesz!
Jakie realne korzyści daje Ci usługa kierowania demograficznego?
1. Indywidualizacja Twojego przekazu. Pomyśl, czy sam nie chciałbyś zostać odbiorcą spersonalizowanych reklam? Będąc zapalonym biegaczem, otrzymywać oferty obuwia treningowego, miłośnikiem gier – propozycji najnowszych ich edycji, amatorem kulinariów – przydatnych naczyń i akcesoriów do gotowania? To znacznie ukróciłoby proces zakupowy oraz wyeliminowało wyświetlanie w Twojej wyszukiwarce niepotrzebnych reklam.
2. Możliwość dotarcia do odpowiednich odbiorców – w tym kierowania poprzez wykluczenie potencjalnie niezainteresowanych konsumentów.
3. Dostosowanie reklam i stawek. Dzięki tej funkcji dopasujesz przekaz reklamowy odpowiednio do poszczególnych grup klientów, przykładowo stosując wyższe stawki dla tych o zasobniejszych portfelach. Proste? Oczywiście, że tak!
Wujku Google, skąd Ty to wszystko wiesz?
Pewnie już na początku tego tekstu zacząłeś zastanawiać się, skąd Google czerpie dane, na podstawie których tworzone są profile użytkowników. Otóż, w przypadku zalogowanych użytkowników wykorzystane są dane zawarte na kontach Google, jeżeli jednak użytkownik nie jest zalogowany Google znajduje inne rozwiązanie – ustala dane demograficzne na podstawie jego aktywności. Robi to poprzez odwiedzane przez nich witryny, systematycznie gromadząc przydatne informacje. Użytkownik odwiedza stronę internetową należącą do sieci reklamowej Google, po czym jego przeglądarka wykorzystuje pliki cookie, celem zapamiętania jego wizyty.
A co Ty powinieneś wiedzieć?
Wszyscy użytkownicy, w tym również i Ty sam, mają możliwość edycji przyporządkowanych im danych, a przede wszystkim kategorii zainteresowań. Możesz zarządzać swoimi ustawieniami, dzięki czemu samodzielnie zdecydujesz o doborze wyświetlanych Ci reklam bądź w razie potrzeby – zupełnie zrezygnujesz z pojawiania się w wyszukiwarce propozycji, które oparte są na Twoich zainteresowaniach. Przydatne, prawda?
Potrafimy wykorzystać w praktyce potencjał reklamowy Google AdWords, dlatego sprawdź co możemy Ci zaoferować.
#wiemyjak wypromować Twój biznes
Publikacja wpisu: 25/02/2016 oraz aktualizacja: 29/11/2017
Fajna oferta. Chętnie do was napiszę