Gdy prowadzisz kampanie AdWords, Google nie tylko weryfikuje poprawność samej reklamy, ale też ocenia jakość Twojej strony docelowej. W końcu ważne jest, aby link sponsorowany kierował do strony, która trafnie odpowiada tematyce reklamy i jest użyteczna dla użytkownika. Na co warto zwrócić uwagę, jeśli chodzi o stronę docelową? I jak poprawić jej jakość? #wiemyjak
#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEM
POZNAJ OFERTĘ Kampanii Reklamowych Google Ads!
Jakość strony docelowej ma duże znaczenie
Klikając w link sponsorowany naszym oczom ukazuje się strona docelowa. Od tego jak jest wykonana, czy trafia w nasz gust i przede wszystkim, czy prezentuje pożądaną treść, zależą dalsze działania w obrębie serwisu. Okazuje się, że wrażliwymi na jakość strony docelowej jesteśmy nie tylko my, ale również Google. Opinia o stronie docelowej to ważny wskaźnik Google AdWords, dlatego nikogo nie powinno zatem dziwić, że reklama o niższej jakości strony docelowej może wyświetlać się rzadziej niż konkurencji, mimo wyższej stawki.
Okazuje się, że jeżeli Twoje reklamy będą prowadzić do witryn słabych jakościowo, mogą nawet przestać się wyświetlać. Warto przyjrzeć się zatem swojej stronie docelowej, ponieważ jej trafność i użyteczność może być zmienną, która determinuje późniejsze działania użytkownika na stronie. Strona docelowa jest oceniana na podstawie konkretnych wskaźników – dobrze jest je poznać, by bez problemu móc poprawić jakość i skuteczność stron docelowych.
Komponenty Wyniku Jakości
Prowadząc kampanie AdWords pragniemy, by ranking reklamy był jak najlepszy. Ten obliczany jest w oparciu o:
kwoty stawki,
komponenty Wyniku Jakości,
oczekiwany wpływ rozszerzeń i innych formatów reklamy.
Wśród składników Wyniku Jakości znajdują się: przewidywalny współczynnik klikalności, trafność reklamy, a także ocena jakości strony docelowej. W obliczu tych informacji doskonale widać, dlaczego jakość strony docelowej jest istotna. Przeczytaj: Wynik Jakości – jak Google ocenia użyteczność Twojej reklamy?
Jak poprawić jakość strony docelowej?
Poznając kryteria, według których oceniana jest jakość strony docelowej, będziemy mogli pozytywnie na nią wpłynąć. Do wskaźników, o których należy pamiętać, należą:
Trafność, użyteczność i oryginalność treści – treści dostępne na stronie docelowej powinny być powiązane ze słowem kluczowym i tekstem reklamowym. Ponadto warto zadbać, by informacje, które czekają na internautę po kliknięciu reklamę były dla niego użyteczne, a także oryginalne – różne od tych, które znajdzie na stronach konkurencji;
Przejrzystość i rzetelność – zadbaj, by strona docelowa była czytelna i atrakcyjna wizualnie. Przedstaw informacje o firmie, dokładnie określając jej działalność. Informacje kontaktowe najlepiej umieścić w widocznym miejscu, a każde działanie, którego oczekujesz od klienta powinno być dokładnie opisane. Reklamy na stronie powinieneś wyróżnić tak, by użytkownik nie miał wątpliwości, że nimi są;
Wygoda nawigacji – kluczem do sukcesu jest intuicyjna nawigacja. By to osiągnąć, w trakcie projektowania strony docelowej, należy zadbać o użytkowników – dołożyć wszelkich starań, by poszukiwane przez nich informacje były zawsze pod ręką, a zamawianie produktów reklamowych nie przysporzyło nikomu trudności. Ważne jest również, by nie przeszkadzać użytkownikom w korzystaniu ze strony – np. wyskakujące okna będą złym pomysłem.
Postaw na dostosowanie do urządzeń mobilnych: strona, która odpowiada potrzebom użytkowników będzie oceniana jako atrakcyjna. Obecnie użytkownicy korzystają coraz częściej z urządzeń mobilnych, dlatego tak ważne jest aby strona była do nich dostosowana.
Równie istotne z punktu widzenia użytkownika, a więc również algorytmów Google, jest czas ładowania się strony docelowej. Jeśli ten jest zbyt długi, odwiedzający stronę może się zniechęcić i jeszcze przed wczytaniem ją zamknąć. Warto zatem zadbać o jej optymalizację, by po kliknięciu w reklamę internauta niemal błyskawicznie znalazł się w miejscu docelowym, korzystając zarówno z komputera, jak i urządzenia mobilnego.
Sprawdzamy jakość strony docelowej
Teraz gdy już wiemy, na jakiej podstawie Google ocenia jakość strony docelowej, możemy znacząco na nią wpłynąć. Po wprowadzeniu zmian sprawdźmy, czy przyniosły oczekiwany skutek. Oceny, jakie możemy dostrzec przedstawiają się następująco:
Powyżej średniej lub Średnia – jeśli nasza strona docelowa otrzyma jedną z tych ocen, możemy być zadowoleni – oszacowania te sugerują, że jakość strony dla danego słowa kluczowego jest dobra,
Poniżej średniej – niestety, wynik ten zmusza nas do naniesienia zmian, sugerując się wskazówkami przedstawionymi powyżej,
Kampanie AdWords mają sens jedynie wtedy, gdy są interesujące dla potencjalnych klientów. Dlatego muszą być trafne, odpowiadać na ich potrzeby. Zadbajmy zatem o optymalizację strony docelowej, na którą trafiają internauci po kliknięciu reklamę, by ta zachęciła do dokonania transakcji, a tym samym przyczyniła się do realizacji celu reklamowego.
Wiemy jak poprowadzić kampanię AdWords, tak aby ranking Twoich reklam był jak najlepszy.
#wiemyjak prowadzić kampanie reklamowe
Publikacja 26/10/2015 i aktualizacja 21/07/2017
Strona docelowa to w sumie bardzo ważny aspekt kampanii. Dobra reklama może pójść na marne, jak użytkownik trafi na kompletnie nie dopasowaną stronę. Spotkałem się z tym nie raz, w wielu kampaniach funkcjonuje taki problem. Trzeba pamiętać, że sama reklama to nie wszystko ;)