Inteligentne Cele Google AdWords, czyli jak mierzyć i optymalizować skuteczność reklam?

Prowadzić kampanię Google AdWords bez mierzenia konwersji, to prawie jak założyć własny biznes i pozostawić go samemu sobie, licząc, że będzie przynosił zyski. Jeśli inwestujesz, oczekujesz zwrotu z tej inwestycji. Jeśli nie jest on satysfakcjonujący – szukasz przyczyny i robisz wszystko, by poprawić obecną sytuację. Tak samo powinieneś postąpić w przypadku prowadzenia kampanii Google Adwords – jeżeli coś ,,nie działa”, należy znaleźć przyczynę, a następnie sposób, by to naprawić. Pomogą w tym Inteligentne Cele.

#wiemyjak prowadzić profesjonalną i skuteczną współpracę
Zobacz, jakie korzyści uzyskasz współpracując z nami w zakresie Kampanii Google Ads

Działania marketingowe online mają to do siebie, że nie zawsze dają się łatwo zmierzyć. Bywa, że przynoszą szybki efekt, w innym zaś przypadku odwlekają go w czasie i każą na niego czekać. No, bo jak zmierzyć, ile zarobiłeś inwestując w firmowego bloga lub nowy wygląd Twojej strony internetowej? Trochę inaczej jest w przypadku kampanii Google AdWords, choć te również są pod skrzydłami marketingu internetowego.

Z Google AdWords sprawa jest dość prosta – przeznaczasz na swoje linki sponsorowane określony budżet, ustalasz stawki i płacisz dokładnie za konkretne działania, czyli kliknięcia w Twoje reklamy. Co więcej, Google udostępnia Ci co najmniej kilka przydatnych w mierzeniu skuteczności reklam narzędzi. W ten sposób możesz między innymi mierzyć konwersję. A jak robić to najlepiej? Właśnie przy pomocy Celów Inteligentnych AdWords. #wiemyjak

Co to są Cele Inteligentne?

Cele Inteligentne to pomocna dłoń Google’a, mająca wesprzeć nas w śledzeniu realizacji celu. Polegają one na współpracy dwóch systemów – Google AdWords i Google Analytics. Cele Inteligentne można zaimportować z Google Analytics bądź połączyć oba konta, i właśnie na tej podstawie optymalizować kampanie.

Jak działają Cele Inteligentne?

Google zbiera różnego rodzaju informacje od użytkowników – to między innymi współczynnik odrzuceń, średnia liczba sesji, średni czas sesji oraz jej ,,głębokość” (czyli liczba oglądanych podstron). Na tej podstawie identyfikuje odwiedziny, które są według niego najbardziej wartościowe, a tym samym te, które z wysokim prawdopodobieństwem mogą zakończyć się konwersją.

Cele Inteligentne konfigurowane są na poziomie widoku danych i oceniają każdą jedną wizytę użytkownika na naszej stronie. Następnie wybierają 5% najwyżej ocenianych wizyt, by kolejno stosować taki wyznacznik jakościowy dla kolejnych wizyt w witrynie. W tym również tych, które pochodzą ze źródeł innych niż reklamy AdWords.

Kto może korzystać z Celów Inteligentnych?

Aby możliwe było korzystanie z Celów Inteligentnych, konieczne jest spełnienie określonych, narzuconych przez Google wymogów. Pierwszym z nich jest połączenie konta Google AdWords z kontem Google Analytics – takie powiązanie dwóch kont pozwala na pełne i dokładne śledzenie zachowań klientów – od kliknięcia w reklamę, aż po konwersję. Kolejnym wymogiem jest, jak mówi Google, ,,wysłanie przez konto AdWords co najmniej 500 kliknięć do wybranego widoku danych Analytics” , w ciągu ostatnich 30 dni. Widok raportów nie może też otrzymywać więcej niż 10 milionów sesji w czasie 30 dni oraz konto Analytics musi mieć włączone Udostępnianie danych (Produkty i usługi Google).

Jak włączyć Cele Inteligentne?

Aby włączyć Cele Inteligentne, logujemy się na swoim koncie Analytics i wybieramy Cel Inteligentny (Smart Goal) jako typ celu. Oczywiście zakładając, że na swoim koncie widzimy możliwość włączenia tej funkcji. Jeśli jest inaczej – będziemy musieli osiągnąć wymaganą przez Google liczbę kliknięć. W kolejnym kroku importujemy Cele Inteligentne do naszego konta Google AdWords.

Jak optymalizować skuteczność kampanii za pomocą Inteligentnych Celów?

Inteligentne Cele mogą pomóc na przykład w określaniu stawki CPA. Kiedy już zaimportujemy Cele Inteligentne do naszego konta AdWords, pozostawmy je na kilka tygodni, by mogły zgromadzić odpowiednio dużo danych. Następnie wyliczmy wydatki z minionych kilku tygodni i podzielmy je przez liczbę konwersji Celów Inteligentnych. W ten sposób uzyskamy średni CPA dla sesji Celów Inteligentnych. W praktyce będzie to po prostu średni koszt pozyskania sesji z wysokim prawdopodobieństwem konwersji, a jednocześnie nasz docelowy CPA. CPA możemy jednak również ustawić ręcznie.

Kto powinien korzystać z Celów Inteligentnych AdWords?

Cele Inteligentne AdWords przydatne są szczególnie dla tych reklamodawców, którzy nie mają w swoich kampaniach zaimportowanych transakcji e-commerce lub konwersji AdWords. Tam, gdzie niemożliwa jest implementacja śledzenia czy konfiguracja celów, Cele Inteligentne okazują się bardzo pomocne. Prowadzenie kampanii AdWords najsłuszniej jest powierzyć specjaliście. Ten najlepiej zadba o optymalizację Twoich kampanii reklamowych, przy wykorzystaniu odpowiednich do tego narzędzi.

Zaufaj naszym specjalistom AdWords i postaw na profesjonalną współpracę – nie będziesz musiał już martwić się o skuteczność swoich reklam. Zobacz, jakie korzyści uzyskasz współpracując z nami w zakresie Kampanii Google AdWords >>>

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz