#wiemyjak wykorzystać Display Select Keyword aby zwiększyć konwersję
Zobacz naszą ofertę Google Ads
Prowadzisz kampanię AdWords w sieci reklamowej Google (GDN – Google Display Network). To oczywiste, że zależy Ci przede wszystkim na klientach, którzy skorzystają z oferowanych produktów bądź usług. To z nimi chcesz utrzymywać stałe relacje. Jednak zastanawiasz się, jak do nich trafić? Jak pomijać użytkowników, którzy nie mają intencji zakupowych? To proste, skorzystać z funkcjonalności noszącej nazwę Display Select Keyword.
Od początku 2012 roku badano i analizowano Search Companion Marketing. Miesiące mijały, usługa powoli wychodziła z wersji beta, by finalnie ulec niewielkim zmianom i przybrać nową nazwę. DSK czyli Display Select Keyword.
Czym dokładnie jest usługa Display Select Keyword?
Obecna od około roku usługa Display Select Keyword to narzędzie dostępne w systemie Google AdWords do wykorzystania w sieci reklamowej Google (GDN). Dzięki niemu będziesz mógł dotrzeć do użytkowników, którzy odwiedzają strony blisko powiązane z wybranymi przez Ciebie słowami kluczowymi.
Algorytm powiązany z usługą Display Select Keyword selekcjonuje użytkowników i wybiera jedynie tych, którzy przejawiają wysokie prawdopodobieństwo konwersji. Przydatne, czyż nie?
Jak uruchomić usługę DSK?
Jeśli zainteresowałeś się funkcjonalnością jaką oferuje usługa Display Select Keyword i chcesz z niej skorzystać, jesteś zmuszony do kontaktu z supportem Google. Po wysłaniu prośby o uruchomienie usługi, możesz spotkać się z jedną z dwóch sytuacji.
W pierwszym przypadku musisz wskazać kampanię, na której chcesz uruchomić usługę Display Select Keyword. W przypadku, gdy zechcesz zmienić decyzję, nie obejdzie się bez ponownego kontaktu z supportem giganta z Mountain View.
Możesz również trafić na sytuację, że Google pozwoli Ci na włączanie i wyłączanie usługi Display Select Keywords w dowolnym momencie, na którejkolwiek kampanii. Wówczas wystarczy, że skorzystasz z karty „Słowa kluczowe w sieci reklamowej” w systemie AdWords. #wiemyjak
Dlaczego warto skorzystać z Display Select Keyword?
Główna zaleta, o której zresztą wspomniałem wyżej, płynąca z usługi Display Select Keyword to dotarcie do użytkowników, którzy przeglądają strony internetowe blisko powiązane ze słowami kluczowymi. Przełoży się to między innymi na:
- zwiększoną trafność miejsc docelowych względem słów kluczowych,
- większą przewidywalność wyników,
- 35 proc. niższe CPA (Cost per Action),
- wyższą stabilność wyników,
- dopasowanie kontekstowe miejsc docelowych do słów kluczowych.
DSK vs. GDN
35 procent niższe CPA kusi, jednak decydując się na usługę Display Select Keyword trzeba mieć świadomość, że ograniczymy zasięg o 90 proc. klientów względem Google Display Network. Czy mimo to warto z skorzystać z tej funkcjonalności? Zdecydowanie tak! W końcu skupiamy się na klientach, w których szansa na konwersję jest zdecydowanie wyższa, a przecież o to chodzi!
Nasi specjaliści wiedzą jak wykorzystać Display Select Keyword aby zwiększyć konwersję. Zobacz naszą ofertę Google AdWords >>>
Świetny artykuł!