AMR story: Wdrożenie server side dla Google Analytics 4 – rewolucja zbierania danych na eactive.pl

W erze cyfrowej dane, jakie możemy zgromadzić o użytkownikach, są nowym złotem. Każda firma stara się je gromadzić i wykorzystywać z największą możliwą precyzją. Nie można jednak zaprzeczyć, że stosowanie przez użytkowników narzędzi typu AdBlock, wycofanie plików cookie, zmiana z Universal Analytics na Google Analytics 4, a także wprowadzenie Google Consent Mode 2.0 to czynniki, które znacząco determinują skuteczność procesu pozyskiwania i analizowania danych.

Od poprawności zbierania danych zależą również reklamy, które chcemy pokazywać naszym potencjalnym klientom w internecie. I przekonaliśmy się o tym również my sami. Dlatego w niniejszym wpisie dzielimy się historią z wdrożenia server side. #wiemyjak

Napisz do nas

Co to jest server side?

Server side to rozwiązanie pozwalające na zbieranie i przekazywanie danych do systemów analitycznych, takich jak GA4, za pośrednictwem kontenera serwera umieszczonego w chmurze. To właśnie dzięki przekierowaniu procesu zbierania danych z przeglądarki użytkownika na serwer możemy uniknąć wielu ograniczeń, takich jak blokowanie reklam, czy odrzucanie plików cookie, które często zaburzają dokładność danych.

4 powody, dla których wdrożyliśmy server side na eactive.pl

  • Dokładniejsze dane. Minimalizujemy wpływ przeglądarki i jej rozszerzeń (AdBlock), co pozwala na zbieranie bardziej precyzyjnych informacji o użytkownikach. To kluczowe dla dokładnego mierzenia skuteczności naszych działań marketingowych.
  • Bezpieczniejsze dane. Dane przesyłane za pośrednictwem serwera to mniejsza szansa na ich wyciek.
  • Duża możliwość edycji danych. Możemy edytować dane, zanim zostaną wysłane do narzędzi analitycznych. Możemy je też łączyć czy łatwiej wzbogacać o inne informacje.
  • Jesteśmy gotowi na przyszłość i między innymi erę post third party cookies.

Jak wdrożyliśmy server side

Pierwotnie skorzystaliśmy z rozwiązań Google Cloud. Wdrożenie server side odbyło się więc z wykorzystaniem Google Tag Managera oraz właśnie serwerów Google.

Obecnie przenieśliśmy się na rozwiązanie proponowane przez stape.io, które, pomimo że również wykorzystuje serwery Google, to jest dużo tańsze. Posiada również dodatkowe możliwości, np. proste wdrażanie Facebook Conversions API.

Rezultaty wdrożenia server side na eactive.pl

Efekty naszej decyzji o wdrożeniu server side są nie do przecenienia. Zbieramy teraz więcej wartościowych danych, co pozwala nam na znacznie lepszą optymalizację naszych kampanii marketingowych pod pozyskiwanie leadów. Dzięki dokładniejszym informacjom możemy lepiej zrozumieć naszych użytkowników i skuteczniej docierać z naszym przekazem.

Wdrożenie server side to krok naprzód w analizie danych w EACTIVE. Wprowadzenie tej metody otwiera nowe możliwości w zakresie dokładności, bezpieczeństwa i elastyczności przetwarzania informacji. Jeżeli chcesz być na bieżąco z najnowszymi trendami w analityce internetowej i optymalizacji danych, warto rozważyć wdrożenie server side na swojej stronie. Czy Twoja firma jest gotowa na tę zmianę?

Napisz do nas

Consent Mode i zbieranie danych

Google ostatnio ogłosił zmiany, które dotyczą praktycznie każdego posiadacza strony internetowej, a które dotyczą trybu zgody (Consent Mode) i wprowadzenia Google Consent Mode 2.0.

Czym jest Consent Mode

Consent Mode jest to forma zgody użytkownika strony www na przetwarzanie jego danych. Są to powszechnie stosowane w sieci rozwiązania. Kiedy odwiedzamy daną stronę internetową, widzimy baner, na którym należy wybrać, czy zgadzamy się na pliki cookies, czy nie lub dostosować preferencje indywidualnie w zależności od kategorii pliku cookie.

To rozwiązanie powinna mieć wdrożona każda strona internetowa korzystająca z Google Analytics, reklam w internecie lub innych form zbierania danych o użytkownikach strony www.

Consent Mode 2.0

Wdrożenie Consent Mode 2.0 jest niezbędne, by działać zgodnie z prawem, nie stracić dostępu do danych i móc prowadzić skuteczne kampanie reklamowe. Consent Mode 2.0 pozwala dostosować zachowanie tagów śledzących Google w zależności od zgody użytkownika na przetwarzanie danych.

Dlaczego należy wdrożyć Consent Mode 2.0?

  • Jest niezbędne do zachowania pomiaru i optymalizacji kampanii reklamowych;
  • Jest niezbędne, by prowadzić kampanie remarketingowe;
  • Jest niezbędne do pomiaru konwersji nawet gdy użytkownicy nie wyrażają zgody na przetwarzanie danych;
  • Zapewnia dostosowanie się do wymogów prawnych;
  • Daje ochronę prywatności użytkowników;
  • Chroni przed blokadą konta Google Ads;

EACTIVE jako partner Cookiebot

Wdrożenie Consent Mode 2.0 odbywa się według rekomendacji Google z wykorzystaniem narzędzia Cookiebot. Jako EACTIVE jesteśmy certyfikowanym partnerem firmy Cookiebot, co dodatkowo potwierdza skuteczność i bezpieczeństwo przy wdrażaniu tego rozwiązania.

Skuteczność kampanii zależy od danych

Zmiany, jakie zachodzą, by wyjść naprzeciw potrzebom użytkowników, są jednocześnie wyzwaniem dla reklamodawców. W następstwie tych zmian powinniśmy zwracać jeszcze większą uwagę na to, w jaki sposób mierzymy i pozyskujemy dane. Czy wykorzystując server side, czy wdrażając consent mode 2.0. najważniejsze są poprawność i bezpieczeństwo, które z kolei będą gwarancją skutecznych kampanii reklamowych.

Jeżeli zastanawiasz się, czy dane na Twojej stronie zbierają się poprawnie, zapraszamy do kontaktu. Wdrożymy server side dla Google Analytics 4 na Twojej stronie. Pomożemy Ci również z prawidłowym wdrożeniem Consent Mode 2.0.

Napisz do nas

Przejdź do komentarzy
Ocena artykułu:
4.6/5 (71)

Komentarze

Dodaj komentarz